K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2009, 14:12   #11
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
det er helt normalt at du skal se den igen og læse om du er tilfreds med det hun/han har rettet
og hvis du er filfreds godkender du den, men læs den godt igemmen
hvis du finder det mindste du gerne vil have rettet så skriv det i den

og send tilbage ja så får du den igen også videre kan man blive ved ind til man er tilfreds og klar til at underskrive den

men underskriv ikke før du er helt tilfreds med den
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2009, 20:25   #12
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
så kom brevet og det var selvfølgelig det værste der kunne ske de stopper mine sygedagpenge...
Der står:
tilstanden vurderes således ikke at være stationær. Der kan således ikke tages stilling til revalidering, fleksjob eller førtidspension...

Så jeg skal være sygemeldt på kontanthjælp ?? De kan da ikke bare lade mig sidde her og vente på jeg får det bedre i løbet af 10 år som lægen siger jeg MÅSKE kan VÆRE jeg får det bedre i løbet af en årrække på 10 år...

Jeg tror ikke det er helt lovligt det de har gang i nu. Jobcenteret er netop blevet privatiseret, og jeg er en af dem som de har mistet mange penge på, fordi de ikke har overholdt fristerne = de har mistet tilskud fra staten. Ergo skal jeg nu på kontanthjælp, da det er billigere for dem



Nu skal jeg have ringet til min læge, og så læst hele ress. profilen igennem og snakket med min fagfor. som gør det samme, og så sender vi sammen en mail om de rettelser vi har.
Skal vi så bagefter sende en klage over de stopper dem ?? De kan da ikke bare gøre sådan!! Så skal vi flytte herfra vores lille hus, har ikke råd til bil eller noget det kan ikke være rigtigt, det bliver jeg da først IKKE rask af.
det ender med jeg går ned med depression, og SÅ kan det være jeg kan få min ftp! (ja undskyld, men det virker som om det er nemmere med noget psykisk )

Hilsen en meget forvirret og sur og arrig.......
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 00:52   #13
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Prøv at søge på stop af sygedagpenge her på siden der vil dukke noget omkring det op.

Jeg siger dig, var det mig var jeg stjernet totalt ud... at man falder for tidsbegrænsningen kan jeg forstå, men at man på den måde administrativt må raskmelde folk *grrr* der ville mine klør kradse til, det er sten sikkert.

Mangler du tid til at undersøge, så skriv et brev om at du mangler tid, og at du derfor vil bede om udsættelse af klagefristen i fx 14 dage til dato xxx. Det er du i din fulde ret til, og de må IKKE stanse dagpengene i mellemtiden, for du har jo ikke haft mulighed for at klage over den stansning, gør de det alligevel klager du naturligvis over det også.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 11:10   #14
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
det ender med jeg går ned med depression, og SÅ kan det være jeg kan få min ftp! (ja undskyld, men det virker som om det er nemmere med noget psykisk )


Det er altså ikke nemmere ved at man er psykisk syg

jeg har selv piskesmæld blandt andet og jeg fik også den besked om måske om 10 år har du det bedre, men det er dog ved en anden sygdom jeg fejler,
har faktisk ikke haft problemer med at kommunen ikke har troet på mit piskesmæld


jeg gik i kommunens system fra 1997 til 2009
jeg har desværre ingen råd til dig, da man kan ikke gøre noget ved hvis ens læger siger 10 år og det ser de sq desværre på, på kommunen

men sad lige og tænkte på om din sag har været inde ved arbejsskadstyrrelen, de kan jo også komme med en vudering af dit piskesmæld om det er stationær
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 23:10   #15
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Fra en der kender dig rigtig godt !

Jeg lytter til dig håber på det bedste sker for dig.

Kh. Yasmin= din mor.
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 23:21   #16
duedal
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: aalborg
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
duedal er ny på vejen
men hvor lang tid har man til at gå den igenem inden den skal tilbage til dem?
duedal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 02:20   #17
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af duedal Se meddelelser
men hvor lang tid har man til at gå den igenem inden den skal tilbage til dem?
Det står i brevet man modtager, nogle giver gooood tid andre få dage. Der er desværre ikke nogen lov der siger at klienten skal som minimum skal have x dage.

Fx modtog jeg for lidt siden et brev en lørdag, som de ville have tilbage mandagen efter... godt så, som om det er muligt at nå med postvæsenet, og hvem sagde at jeg overhovedet var hjemme før om mandagen?
Brokkede mig naturligvis, har intet hørt til det ud over at tingene er fortsat som om intet er hent (altså et indirekte medhold i min klage over den korte frist)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 08:11   #18
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
jeg fik brevet onsdag og de havde skrevet i brevet vi havde til den 30. Nu har vi så fået rykket det til den 3. april, så vi har lidt længere tid til at læse alle tætskrevne 20 sider igennem.
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 09:16   #19
duedal
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: aalborg
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
duedal er ny på vejen
okay og tak

ratter man så i den eller hvordan gør man?
duedal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 09:25   #20
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
ja altså nu skal vi se om det der står er det rigtige. og om der mangler noget information. Det jo ikke altid de får det hele med, og de skriver også forkert nogen gange, så det er vigtigt og læse det grundigt igennem da de bruger ress. profilen til at finde ud hvad hvor man skal hen og om man er berettiget til sygedagpenge fx.
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Partshøring om ressourceprofil Alpen At søge førtidspension 11 12-07-2012 01:28
Hjælp til partshøring imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 30-11-2011 13:05
Partshøring hurtig hjælp Sandie75 Alt det andet 13 11-11-2010 16:01
Revalidering, ressourceprofil, partshøring, kontanthjælp og så videre Devi Alt det andet 34 05-07-2010 13:59
Ressourceprofil Partshøring Sandie75 Alt det andet 12 07-06-2010 00:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension