K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2010, 21:05   #1
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Partshøring hurtig hjælp

Jeg er bisidder for min kusine, som er havnet i en masse **** fra kommunen..
Jeg vil selvfølgelig gerne hjælpe hende på bedst mulige måde, så derfor spørger jeg nu jer om råd.

Hun fik en diskos prolaps i 2005, opereret i 2006, sygemeldt 2008 og fik besked på at der var dannet arvæv, men at de ikke kunne tilbyde hende noget kirurgisk.

Hun har været på sygedagpenge i 2 år, det første år "glemte de hende".

Hun har været arbejdsprøvet med henvisning til flex, hvor hun var presset op på 20 timer.

Hendes egen læge har ikke været draget ind i sagen på noget tidspunkt.

Kommunens egen lægekonsulent påpeger, at hun ikke kan vende tilbage til hendes oprigtige erhverv som klinikassistent og der skal være skånehensyn i form af afvekslende stillinger og ikke rygbelastet arbejde.

Så sender de hende til en reumatolog, som er talt meget dårligt om herinde (kommunens mand) og han mener hun sagtens kan bestride et normalt job med lidt hensyn, ydermere skriver han en masse vrøvl som ikke passer, fordi han havde mere travlt med at kigge på hendes bryster end at lytte til hende.
Han forholder sig ikke til de scanninger der foreligger og var ikke interesseret i at se dem.

Jeg skrev så et brev for hende, der lyder sådan her:

Jeg skal hermed gøre opmærksom på fejl og mangler i min ressourceprofil.

Først vil jeg gøre opmærksom på, at ressourceprofiler udarbejdet af privat aktør er ulovligt i henhold til § 1, nr. 2, § 6, § 7 og § 8, ressourceprofilen udarbejdes af sagsbehandleren i kommunen i samarbejde med borgeren i en fremadrettet proces med henblik på at afdække og udvikle evner hos borgeren, som kan udnyttes til selvforsørgelse.

Der er faldet en principafgørelse omkring dette P-36-04 hos ankestyrelsen.

Dernæst vil jeg gøre opmærksom på, at der ikke er indhentet en statuserklæring hos egen læge og da egen læge skal komme med sin vurdering inden sagsbehandler og lægekonsulent kan komme med deres konklusion, vil jeg anmode om at dette bliver gjort og vil herefter gå ud fra, at jeres hidtidige konklusion er ugyldig.

vejledning kapitel 11 til retssikkerhedsloven:

Kapitel 11 – Opfølgning på erhvervsrettede foranstaltningers indsats uden afbrydelser

61.For at undgå afbrydelser i indsatsen over for borgere, som har behov for hjælp, skal kommunen sikre sig, at den senest 2 uger før ophøret af en foranstaltning tager stilling til, hvad der videre skal ske. Det skal fremgå af journalen eller anden registrering, at kommunen forud for ophøret har foretaget en vurdering af, hvad der videre skal ske. Der skal foretages en helhedsvurdering af borgerens situation. Det betyder, at kommunen skal inddrage borgerens egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl., hvis dette skønnes relevant. I de situationer, hvor kommunen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal de nye foranstaltninger sættes i værk i umiddelbar tilknytning til den foranstaltning, som allerede er iværksat. Borgeren undgår således, at der bliver afbrydelser mellem foranstaltningerne. Se SM R-1-06: Om betydningen af manglende overholdelse af § 7 a, og SM D-14-03, som viser, at standsning af en pengeydelse også betragtes som ophør af en foranstaltning.

Derudover skal jeg henvise til retsikkerhedsloven § 7 a og sygedagpengeloven § 27 og forventer en partshøring af sygedagpengestop senest 14 dage før ophør, når i har indhentet de fornødne oplysninger der gør at min sagsbehandling og helbredsmæssige situation er blevet fornødent behørt af de rette instanser.

Rettelser til min ressourceprofil

Faglige/praktiske kompetencer: Jeg er absolut ikke enig i denne vurdering, da jeg ikke kan se at jeg har gode uddannelsesressourcer, for som jeg læser det lyder det til, at jeg har mange uddannelser. Jeg har 2 uddannelser og dette er begge uddannelser der er fysisk hårdt for ryggen. Der er en afbrudt uddannelse hvor jeg i stedet skiftede min oprigtige mening og uddannede mig til klinikassistent i stedet for kontorassistent.

Sociale netværk: Min store søn på 16 bor hos mig fuldtid, da jeg er afhængig af at han kan hjælpe mig med de daglige gøremål.

Helbredsmæssige forhold: Michael Sonne skriver blandt andet, at jeg FORMENTLIG er opereret højresidig paramedian prolaps med godt resultat i 2 år.

Hvor meget styr har han lige på mit helbred siden han skriver formentlig.

Derudover skriver han, at det var et godt resultat i 2 år, hvilket overhovedet ikke er sandt. Jeg har taget smertestillende medicin jævnligt også i de 2 år han mener var et godt resultat.

Ydermere skriver han, at jeg er revurderet på Rigshospitalet, man afstod operation, men ved MR Scanning er der NOK fundet lidt arvæv.

Er der NOK fundet lidt arvæv, det er virkelig en kompetent herre kommunen har sendt mig til, igen tyder det på, at mine papirer ikke er blevet læst ordenligt.

Desuden fandt han det ikke relevant at kigge på min medbragte DVD med scanningsbilleder fra Privat hospitalet Nørremark, så igen må jeg henholde mig til en sekund opinien.

Han skriver at jeg dyrker 12 timers fitness 12 timer om ugen, løber 7 km 2 gange ugentligt og ordner selv daglige gøremål d.v.s. Indkøb rengøring m.m. og passer sine 2 børn.

Jeg træner ikke 12 timers fitness om ugen, jeg træner 3 gange om ugen af 2 timers varighed og dette er inkl pauser undervejs, hvor at jeg cykler frem og tilbage som tager 20 min hver vej. Jeg løber ind i mellem når smerterne er for stærke og vejret tillader det , da det gør at jeg løsner op i kroppen og formindsker mine smerter betydeligt. Jeg tager smertestillende medicin 3 gange daglig og ekstra stærkt til om natten. Dette er den eneste måde jeg kan holde min krop oprejst på, for når jeg ikke træner er jeg konstant omgivet af kraftige smerter der gør, at jeg intet kan foretage mig andet end at ligge på min sofa hele dagen. For mig handler det om, at holde mine muskler omkring min svage område stærke, så jeg kan have en nogenlunde tålelig hverdag. Det eneste jeg handler er små ting som ikke vejer for meget, de store indkøb varetager min store søn og venner der giver en hjælpende hånd. Min store søn står ydermere for støvsugningen og andre opgaver hvor mig ryg bliver for belastet, det er kun de små opgaver som ikke kræver for meget jeg selv tager mig af.

Nu har jeg slået Michael Sonne op og han er en meget berygtet herre, som i sær er kommunens mand og jeg er slet ikke tryg ved at han har lavet en speciallægeerklæring på mig og vil derfor gerne bede om at jeg får en sekund opinion hos en uvildig reumatolog så mit helbred kan blive belyst ordentligt og tilfredsstillende for begge parter.

Jeg henviser til jeres egen lægekonsulents vurdering af Januar 2009, det er fuldstændig modstridende med Michael Sonne's vurdering. Hvilket selvfølgelig bekræfter mig i, at jeg er berettet til en sekund opinion hos en uvildig reumatolog.

Læs jeres vurdering: Der vurderes ikke at kunne gøre andet helbredsmæssigt end at borgen passer sin træning for at afhjælpe rygproblemerne og hertil er det vigtigt med varierende stillinger (ikke side stå for længe) samt at undgå statiske stillinger i for lang tid af gangen samt for ofte.

Borgerens eget arbejdsperspektiv: Der er meget fokuseret på, at jeg selv ønsker et flexjob.

Hvis jeg kunne ville jeg gerne tage et fuldtidsjob, men det kan jeg ikke. Jeg vil mene, at da jeg er den nærmeste til at vurderer min kunnen og gøren, så kan jeg med sikkerhed sige, at jeg ikke kan bestride et 37 times job og det er ikke fordi jeg ikke vil.
Jeg er afprøvet i virksomhedspraktik og der kunne jeg ikke engang arbejde 20 timers ugentlig uden jeg efter arbejde skulle tage ekstra smertestillende og efterfølgende hvile 1-2 timer, men jeg var stadig villig til at give det et forsøg, også for min egen skyld. Jeg må igen på det kraftigste henlede til at min egen læge kommer på banen med en statuserklæring.

Konklusion af 16 Juni 2010: Jeg er på ingen måde enig i denne, at i bygger jeres vurdering på kommunens mand Michael Sonne og så kan man spørge sig selv, hvorfor jeg lige nøjagtig bliver sendt til ham med det ry og rygte han har, det skulle vel aldrig have noget med kassetænkning af gøre?

Der skal beskrives ud fra sygedagpengelovens § 27 1-7 hvorfor jeg ikke passer ind, ellers er denne konklusion ligeledes ulovlig på det grundlag og jeg skal gøre opmærksom på, at der på dette grundlag ligeledes er afsagt principafgørelser i ankestyrelsen.

Jeg vil gerne have på skrift hvorfor jeg ikke opfylder § 7 i sygedagpengeloven?

Der skrives at der vurderes, at klinikassistent jobbet ikke er et tungt rygbelastende arbejde, igen må jeg henvise til jeres egen lægekonsulents vurdering.


Jeg skal ligeledes bede om aktindsigt i min personlige sag.
Jeg ønsker indsigt i alle tilgængelige aktstykker; herunder notater, mødereferater og aktens journalliste. Med hensyn til notater henviser jeg til lovens krav om notatpligt, jf. bl.a. §6 i Lov om offentlighed i forvaltningen.
Jeg ønsker oplyst, i hvilke forvaltningsafsnit min sag har været behandlet til dato, samt oplysning om sagsnummeret i hvert enkelt af disse, jf. §7 i Forvaltningsloven.
Såfremt det anses for værende legitimt at undtage aktstykker i sagen fra aktindsigt, beder jeg om, at nedenstående imødegås.
 At de aktstykker som med lovhjemmel er undtaget aktindsigt angives tydeligt på journallisten.
 At det jf. Forvaltningsloven § 22 tydeligt begrundes, hvorfor de aktuelle aktstykker anses for værende undtaget retten til aktindsigt.
 At der vedlægges ekstrakter af de aktstykker, som med lovhjemmel er undtaget aktindsigt. Jeg henleder opmærksomheden på Forvaltningslovens §§ 10 og 12-15.

Jeg forventer, at jeg inden for den lovmæssige ramme på 10 dage (Lov om offentlighed i forvaltningen §16 stk. 2.) modtager fyldestgørende skriftligt svar på min henvendelse vedlagt kopi af samtlige dokumenter i sagen, journalliste, registre og andre fortegnelser der vedrører sagens dokumenter jf. Forvaltningslovens § 9.

Brevet er sendt 25 Juni 2010 og hun har stadig ikke modtaget aktindsigt, men i dag har hun modtaget et brev hvor der står at hun kan parthøres i sygedagpengestop på mail, skriftligt eller mundtligt inden den 2 August 2010.

Troede det skulle foregå mundtligt?

Der er ikke beskrevet i brevet hvorfor hun ikke passer ind nogen steder i §27 stk 1-7, skal der ikke det?

Der er ingen klagevejledning, skal der ikke det?

De skriver kun, at de stopper dem udfra Michael Sonne's vurdering, men igen skal hendes egen læge ikke med indover?

Vi klager jo selvfølgelig, for de er jo helt galt på den, vil gerne have hjælp til paragraffer osv. hvis i vil være så behjælpelige.

På forhånd mange tak :-)
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 21:48   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej det er et meget langt indlæg, så jeg har lidt svært ved at finde rundt i det, undskyld på forhånd.

Spørgsmål 1) Altså HAR vedkommende fået et brev om at hendes sygedagpenge skal stoppes det og det dato???

Partshøring er ikke kun mundtligt. Partshøring er, at man her som borger nu har muligeheden for at vise dokumentationer og komme med kommentarer INDEN selve afgørelsen..... Derfor skal vedkommende fortælle, hvorfor man f.eks. hører under 1 af punkterne i § 27....

Husk partshøring er ikke selve afgørelsen om stop af sygedagpenge.

Selve afgørelsen kommer først EFTER fristen for partshøringen, hvor man kommer med sine kommentarer.... Og i selve afgørelsen skal jobcentret komme med begrundelsen for hvorfor vedkommende ikke kan få forlængelse af sygedagpenge osv...

Håber det hjælper en lille smule.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 22:01   #3
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Tak for svar... :-)

Men skal en partshøring ikke være mundtligt til et møde?
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 22:18   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sandie75 Se meddelelser
Tak for svar... :-)

Men skal en partshøring ikke være mundtligt til et møde?
Ikke nødvendigvis... Ikke nogen krav i forbindelse med sygedagpengestop.

Mange bliver tilbudt om at komme til et rundebordsmøde, men jeg mener, det er mere i forbindelse med en pensionsafgørelse.

Måske er der nogen, der selv har bedt om at få et møde med sagsbehandleren om det. Det kan være nogen kan svare på det.

Men ellers er partshøring i det hele taget bare, at man har i den tid til at komme med kommentarer osv. - det bør helst være skriftligt.
Rettelser til ressourceprofil er en form for partshøring, da vedkomende kommenterer til den og vil rette det.


Tilføjelse: Hvis vedkommende mener, at der mangler nyeste lægeoplysninger som kan gavne afgørelsen, så er det om at fortælle det og eller evt. vedlægge kopi af de lægeoplysninger, der findes. ( man har altid ret til at få og se egne journaler hos lægen/speciallæger)

Sidst redigeret af curls; 27-07-2010 kl. 22:24. Årsag: Tilføjelse
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 00:35   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Mit bedste råd er, at din veninde (eller var det svigerinde?) går til egen læge og beder om at blive henvist til en speciallæge, dette burde ikke være noget problem, det undrer mig blot, at det ikke er sket for længe siden.

Inden jeg røg i kløerne på systemet havde min egen læge indhentet 2-3 forskellige speciallæge-erklæringer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 00:45   #6
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Problemet er, at hendes sygedagpenge ophører den 9 August og hendes læge har ferie frem til den 9 August, så hun har rigtig svært ved at gøre noget som helst.

Men skal hendes læge ikke inddrages, det virker så mærkeligt, at han på intet tidspunkt har været inde over, de har aldrig bedt om en statuserklæring fra ham.

Jeg har sagt, at hun med det samme lægen kommer fra ferie, skal bede om en henvisning til en reumatolog og se hvad hun kan få lægen til at bidrage med.
Så uanset hvad så ryger det med i klagen til beskæftigelsankenævnet.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 06:45   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Kan den her ikke bruges og har du kigget her

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
  Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 21:34   #8
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
undskyld jeg hopper ind på tråden men jeg har en sag ligner, idet min "jobplan med revalideringsstøtte" virksomhedspraktik, bliver stoppet efter en partshøring her i august, da jeg kan ikke komme op på forventet antal timer.
jeg har søgt om sygedagpenge igen efter §27 stk 2, da der ikke endnu er en afklaring på min fremtidige forsørgelse, i stedet for den foreslåede kontanthjælp.

Jeg har forsøgt at læse div. indlæg, men har ikke kunne finde noget om hvorfor det absolut skal være kontanthjælp jeg skal søge, jeg er blevet mere syg (anden sygdom men varig) i denne periode ikke nærmere ordinært job.
Hvorfor skal jeg på kontanthjælp? er det plejer der spøger.
Er der nogen som kender nogle §§ eller kendelser jeg kan bruge. jeg kan ikke rigtig forstå hvorfor videre afklaring er lig med kontanthjælp.jeg har før virksomhedspraktikken klaget over at den skulle foregå på brutto-revalideringsydelse da jeg selv anså mig for syg (PTSD, siden 2006) til en raskmelding.

det skal lige nævnes at jeg ikke har søgt om revalidering men bare blev tildelt den, jeg havde søgt om fleks året inden, og det var forventet at de stopper den.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 23:52   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
undskyld jeg hopper ind på tråden men jeg har en sag ligner, idet min "jobplan med revalideringsstøtte" virksomhedspraktik, bliver stoppet efter en partshøring her i august, da jeg kan ikke komme op på forventet antal timer.
jeg har søgt om sygedagpenge igen efter §27 stk 2, da der ikke endnu er en afklaring på min fremtidige forsørgelse, i stedet for den foreslåede kontanthjælp.

Jeg har forsøgt at læse div. indlæg, men har ikke kunne finde noget om hvorfor det absolut skal være kontanthjælp jeg skal søge, jeg er blevet mere syg (anden sygdom men varig) i denne periode ikke nærmere ordinært job.
Hvorfor skal jeg på kontanthjælp? er det plejer der spøger.
Er der nogen som kender nogle §§ eller kendelser jeg kan bruge. jeg kan ikke rigtig forstå hvorfor videre afklaring er lig med kontanthjælp.jeg har før virksomhedspraktikken klaget over at den skulle foregå på brutto-revalideringsydelse da jeg selv anså mig for syg (PTSD, siden 2006) til en raskmelding.

det skal lige nævnes at jeg ikke har søgt om revalidering men bare blev tildelt den, jeg havde søgt om fleks året inden, og det var forventet at de stopper den.
Hej hmm jeg går ud fra, at du er på revalideringsydelse nu og det er den ydelse, de vil stoppe, fordi de mener, du ikke kan nå op til de forventede timer...

Du kan læse mere om revaliderings paragraffer i kapitel 6 i denne lov (Lov om aktiv social politik): https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K6

Hvis du mener, at du har en varig nedsat funktionsnedsættelse, kunne du måske argumentere i en partshøring med, at du ikke har kunnet gennemføre jobplanen netop pga. din funktionsnedsættelse, og at du måske kunne have lov at få en forlængelse af revalideringen efter § 56 stk. 1..... (se § 56 i linket)

Der er dog desværre en paragraf i kapitel 6, som siger, at hvis man ikke kan følge jobplanen, så stopper revalideringsydelsen også. (§ 53)

Du kunne også fortælle dem, at nu hvor du har gjort, hvad du kunne, så burde de hjælpe dig videre, sådan at du måske kan blive visiteret som fleksjobber og ikke bare afklares på kontanthjælp, fordi de jo ved, at du har en nedsat arbejdsevne. Man kunne sige, at du nu har afprøvet stort set alle muligheder, før man kan kan få et fleksjob....

Jeg tror desværre ikke, at man kan gå tilbage til sygedagpenge, når man først har fået revalideringsydelse. Men det kan Andersine måske komme ind og svare på..... Hun arbejder nemlig med sygedagpenge....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 12:30   #10
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
til jobsamtale med sagsbehandler

nu har jeg en indkaldelse til jobsamtale i mit individuelle kontaktforløb, vi skal tale om mine jobansøgninger og uddannelsesplaner?????

det lyder jo som en standartskrivelse men er der særlige ting jeg skal være opmærksom på??

jeg har jo ikke lige nogen planer om uddannelse og slet ikke søgt job, da jeg ikke selv mener at det er den vej jeg skal jeg ønsker kun fred.

min virksomhedspraktik på revalidering blev stoppet i august af sagsbehandler fordi jeg ikke havde nogen progression i timetal, og derved ikke "opfyldte" jobplanen.

jeg sygemeldte mig straks når sagsbehandlere mente at jeg ikke kunne udvise mere end de 9 timer pr uge jeg formåede.

jeg har i brev fået lovning på et afklaringsførløb til fleksjob, men jeg blev sat kontanthjælp i stedet for ledighedsydelse. Det har jeg klaget over og den ligger i ankenævnet.

Sidst redigeret af østerbro; 11-11-2010 kl. 12:42. Årsag: forkert tråd
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hurtig hjælp THJ Alt det andet 12 21-10-2013 18:26
Hurtig hjælp Mølgaard Alt det andet 6 04-04-2011 21:59
hurtig hjælp fra Jer Mølgaard Alt det andet 3 03-04-2011 22:40
hurtig hjælp. Mølgaard Alt det andet 2 24-09-2010 15:10
Hurtig hjælp!! Maj-Britt Alt det andet 5 23-03-2009 22:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension