K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2013, 02:33   #31
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er dejligt at se at der efterhånden er tegn på at flere og flere får nok af vores myndigheder der tyvstjæler fra syge borgere...

Citat:
Kommunen stopper dine sygedagpenge i strid med loven. Du klager over kommunen og får ret. Du får udbetalt pengene med tilbagevirkende kraft.

Men haps: Hvis du er på kontanthjælp, når efterbetalingen af sygedagpengene går ind på kontoen, så smækker kommunen kassen med kontanthjælp i, indtil pengene er spist op.
Du taber altså det samme beløb i kontanthjælp, som du har vundet i klagesagen. Den eneste vinder er kommunen, der lavede fejlen i første omgang, men nu sparer penge.
Kilde: http://www.avisen.dk/kommuner-tjener...er_225927.aspx

Nu bliver det så spændende at se om Mette Frederiksen så har tænkt sig at lave noget om på Ankestyrelsens tvivlsomme afgørelser..

Gad vide hvorfor man i det hele taget spørger en nyttig idiot som Niels Arndt Nielsen, kontorchef i KL. om. Nu også kommunerne snyder....

Hvad havde de regnet med at han ville sige....

Det er jo hans job og han bliver betalt en masse penge for at benægte fakta..

Når man laver så mange fejl som de gør....25 % får ret i Ankestyrelsen....ja så er det nok helt bevidst...for ellers kan man ikke lave så mange fejl på fejl...ellers burde hele bundtet da fyres for ikke at lave deres arbejde ordentligt...

Nææ lad os nu snart få nogle muligheder for at straffe kommunerne for de fejl de laver...

Så ville man se helt andre fejlrater i kommunerne...

Men hvorfor i alverden skulle de dog lade være med at lave disse fejl når de tjener så stort på det og samtidig....ja så kan de jo ikke blive straffet....

Indtil de regler bliver lavet om....ja så er det et stort tag selv bord for kommunerne...

Så tag dig for fanden sammen Mette Frederiksen og få lavet de regler om....og samtidig burde du kigge på Ankestyrelsen og de tvivlsomme afgørelser de laver...

Dette skal helst ske inden der er nogen som bliver så desperate at de vælger at møde op på en kommune med en maskinpistol eller andet våben...og som gør noget...ingen helst vil se ske...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 13:39   #32
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg tror der går lang tid før Mette F og hendes embedsmænd har tænkt sig at gøre noget ved det..

En anden problemstilling jeg også er i, som slet ikke er nævnt, er at jeg bruger min mengodtgørelses udbetaling fra ASK, til at betale husleje omkostninger nu.

Kreditorbeskyttede penge, som skal bruges til at mindske arbejdsskadens følger..
Det bliver også belyst, spørgsmålet er bare hvordan det skal formuleres..
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 11:41   #33
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
loven!

Jeg vil lige gøre opmærksom på følgene hvis der skulle være nogen der ikke var klar over det BAN og ankestyrelsen skal og må IKKE træffe en grundlæggende afgørelse i feks.pensionssager det er KOMMUNEN der skal træffe afgørelsen!!,BAN og ankestyrelsen skal kun se om afgørelsen er lovlig eller ej IKKE om de er "enige i afgørelsen" BAN og ankestyrelsen kan KUN ændre en afgørelse til ulempe for borgeren hvis den er ulovlig !!
det står i loven de kan i princippet kun gøre det samme som en dommer kan
i retten ,men der er eksempler på at BAN laver selvstændige afgørelser som kommunen ikke først har truffet hvilket er ulovligt!!

eksempel! hvis klageindstandsen laver afgørelsen som første indstands dvs.hvis kommunen ikke har truffet afgørelsen først (eller dele af den) og borgeren mener at den er ulovlig så er der ingen steder man kan klage da det jo er klageindstandsen der har truffet afgørelsen fra begyndelsen af!!!!
og så er retsikkerheden væk hvilket er ulovligt ,dette er en lille del del af den måde som myndighederne benytter sig af i Danmark til at begå organiseret kriminalitet på,og det bliver kun værre nu efter af den kriminelle ankestyrelse har fået eneret til af behandle klager

Sidst redigeret af einstein; 11-09-2013 kl. 11:54.
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 13:04   #34
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
einstein, kan du komme med nogle eksempler?
Det er vel logisk nok at hvis klageinstanserne træffer en afgørelse, som ikke er truffet af kommunen, så skal den være i overenstemmelse med gældende lovgivning..

Jeg vil rigtig gerne se et eksempel på en afgørelse truffet af eksempelvis Ankestyrelsen, som er i uoverenstemmelse med gældende lovgivning.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 13:44   #35
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
ok

Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
einstein, kan du komme med nogle eksempler?
Det er vel logisk nok at hvis klageinstanserne træffer en afgørelse, som ikke er truffet af kommunen, så skal den være i overenstemmelse med gældende lovgivning..

Jeg vil rigtig gerne se et eksempel på en afgørelse truffet af eksempelvis Ankestyrelsen, som er i uoverenstemmelse med gældende lovgivning.
klageinstanserne må IKKE træffe afgørelse, de må ÆNDRE en afgørelse hvis den er ulovlig sådan at den BLIVER lovlig!

ankestyrelsen overtrænde loven hver gang at de afviser en sag eller ikke giver borgeren medhold og borgeren derefter får medhold ved en domstol
og det er der MASSER af eksempler på
ankestyrelsen har også lavet flere ulovlige principafgørelser bla. at man kan tvinges til medicin imod sin vilje for at få hjælp og det er en overtrædelse af menneskerettighederne
ankestyrelsen ignorerer ogse deres EGNE principafgørelser bla A-05-08 der omhandler lægekonsulenterne
og det er naturligvis ulovligt,envidere så lyver ankestyrelsen også ved at påstå at der ikke findes lov for lægekonsulenter hvilket er noget vrøvl da alle mennesker skal overholde loven

Sidst redigeret af einstein; 11-09-2013 kl. 13:57.
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 13:50   #36
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ja okay, på den måde.. så giver det mening



Lidt nyt i min sag:
For 1 ½ måned siden, inden jeg gik til medierne, ringede jeg til Arbejdsmarkedstyrelsen, for at fortælle dem om problemstillingen.. jeg kom igennem til en, som slet slet ikke ville røre sagen med en ildtang, og hans eneste svar var:

Har du penge, så kan du ikke få kontanthjælp. Han villle slet ikke lytte.

Efter jeg gik til medierne og mette frederiksen og co. blev indraget, så vil de gerne kigge på sagen..

Ringede så til Arbejdsmarkedstyrelsen idag, og gæt hvem jeg skal tale med.. selvsamme mand, som ikke ville anerkende problemstillingen!

Skal ringe imorgen.. Bliver sjovt at høre hvad han syntes om det nu!
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 14:18   #37
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Håber du smider det herinde hvad udviklingen....om nogen....bliver....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 14:44   #38
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg vil forsøge så meget som jeg kan Web.

Men det er sku ikke nemt som 24 årig, at skulle finde hoved og hale i hvem man skal tale med, for at få sat gang i tingene..

Jeg har dog fået en masse hjælp bl.a. herinde til at få beskrevet problemstillingen, og når samtlige organisationer samtidig også melder ud, at der er et problem, så er det jo kun med til at styrke min sag..

Jeg ville dog ønske, at en advokat eller en organisation, ville tage sagen som en mærkesag, nu hvor den har fået så meget omtale.. og det bliver helt sikkert ikke sidste gang.. Men det er nok bare ønske tænkning :P

Sidst redigeret af Bodrum; 11-09-2013 kl. 14:47.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 13:41   #39
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
har talt med ham fra arbejdsmarkedsstyrelsen idag.

ærlig talt, han er godt nok.. .... .... .....
Det eneste jeg fik ud af samtalen, var at han have læst statskundskab, og at han ikke kunne svare på noget..

Så spild af tid for mit vedkommende..
Hvis der ikke sker noget året er omme så.....
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2013, 13:36   #40
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej!
Jeg er fortsat i venteposition, men har d.d. modtaget brev fra Ankestyrelsen,om at de vil træffe en afgørelse i min sag.

Det betyder, at Ankestyrelsen vurderer en afgørelse udfra gældende lovgivning.
Det betyder, at Ankestyrelsen højest sandsynligt vil give kommunen ret. og modregningen som de har foretaget er i overensstemmelse med gældende lovgivning..

Bræk bræk bræk... Suk Suk Suk

Både Avisen.dk og Den Sociale Retshjælp har forsøgt at presse på, men det eneste Mette F, har at sige er, at det er uretfærdigt, og at hun har sat sine embedsmænd på sagen.

Hvis lovgivningen og de tre pricnipafgørelser ikke bliver ændret, så ja...
jeg tror næppe at det vil komme til at ske inden nytår..


------------------

Derudover er der kommet nye oplysninger i min sag.
Kommunen har sagt, at jeg først kan modtage kontanthjælp fra 01-01-14. Men nu deltager jeg i aktivering, og så er reglerne helt anderledes.
Jeg ringede så til Ankestyrelsen, og fik af vide, at jeg skulle have på skrift et afslag på kontanthjælp mod tilbagebetaling.

Min ydelsesrådgiver havde skrevet: At han ville inddrage kontanthjælp mod tilbagebetaling, og træffe en samlet afgørelse.
Men fordi det ikke fremgår af afgørelsen at kontanthjælp mod tilbagebetaling også er med i vurderingen, så ville jeg have det på skrift.

Fordi det skal haste indsendes til Ankestyrelsen, da jeg intet forsørgelsesgrundlag har.
Samtidig henviste jeg til:

Bekendtgørelse lov om aktivsocialpolitik §90-94
Uforsvarlig økonomi
Beskæftigelsestilbud - forrevalidering + mulig kommende virksomhedspraktik efterfulgt af forrevalidering
Principafgørelse A-11-05 på AST.dk
http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...&h=True&page=1

----------

Og det fik ydelsescenteret til at sige, de vil træffe en ny afgørelse - istedet for bare at lave en skrivelse om at de fortsat fastholder den oprindelige afgørelse.
Der kan kun spekuleres over, hvad der får Ydelsescenteret til at reagere som de gør. Måske fordi de kan se, at jeg har fat i det rigtige.... Jeg glæder mig til at se hvad det munder ud i..

Sidst redigeret af Bodrum; 06-10-2013 kl. 13:51.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kbh tabte Helle Smith Politik og Samfund 7 16-09-2012 14:27
Henrik G.J: Vandt over kommunen(Næstved) buster Politik og Samfund 0 05-05-2011 23:19
Michael Nord - vandt over kommunen Molly-1 Skal kommuner ikke overholde loven? 3 29-12-2010 21:00
Jeg tabte... DaisyBoo Spørgsmål ang fleksjob 111 16-02-2010 22:10
Vandt kamp mod kommunen Risa Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 22 14-11-2009 14:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension