K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2009, 23:21   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Question Socialt bedrageri skal koste statsborgerskab

- hvad sker der lige for de konservative??
Synes de begynder at indtage DF's rolle - måske har Pia K hjernevasket dem???

- Vi vil ikke acceptere socialt bedrageri, og man skal vide, at det har konsekvenser. Danmark skal ikke være et land, hvor man bare kan rejse til og få tilkendt nogle ydelser og så ellers have fede jobs alle mulige andre steder, siger Vivi Kier til Ekstra Bladet..

Dansk Folkeparti bakker op om de Konservatives udspil

http://ekstrabladet.dk/112/article1213610.ece
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 00:24   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jep de er vist blevet smittet af DF.

De skal nok få et spændende landsmøde med formandsvalg.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 05:59   #3
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
hvordan definerer man "socialt bedrageri" ?

- Er det socialt bedrageri når en kommune ulovligt fratager en klient extraydelser?

- Er det socialt bedrageri når en kommune nægter at betale merudgifter tll fx medicin?

- Er det socialt bedrageri når en kontanthjælpsmodtager får 1000 kr og "glemmer" at oplyse dette?
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 08:01   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Til SÅrdnok

Jeg er ikk skarp i § men har du klaget over de to første ? det syntes jeg du skal hvis du føler de har snydt og til ? ja det er bedragerri med mindre det er sp. penge dem skal du ikk oplyse om
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 09:00   #5
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Lige for loven

Om man er født med et Dansk statsborgerskab eller om man har fået det tildelt, så er man som reglerne er lige for loven. Og sådan bør det også være, mener jeg.

Der skal sættes de nøjagtigt samme sanktioner iværk som hvis det er en dansk født statsborger.

Regulering af pensionen i forhold til indkomst, tilbagebetaling af uretmæssigt modtaget pension, m.m.

Om der et eller andet sted i loven er lovhjemmel for at fratage statsborgerskabet, det ved jeg ikke.

Men en ting som springer mig i hovedet er, at når du søger om dansk statsborgerskab, så skal du sværge Danmark og det Danske troskab. Og det hænger jo ikke rigtigt sammen med at man så arbejder som politiker/embedsmand/diplomat i sit oprindelsesland. Og man kan så stille spørgsmålstegn ved deres oprigtighed i at ønske Dansk statsborgerskab(dette sidste var blot en strøtanke).

Generelt mener jeg ikke man kan fratage nogen deres statsborgerskab, med mindre de udøver statsfjentlig virksomhed eller på anden måde er til fare for det samfundet. Og selv da er det en meget svær størrelse.



Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 09:03   #6
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
hvad jeg mener er at hvis en ydelses sagsbehandler snyder en klient er han/hun en helt, for kommunen sparer penge - klager man ja så kan det da være at man får medhold, men chancen for at der ikke sker en dyt er noget større...altså er den kommunale device : ignorer problemet, og se om ikke det forsvinder. DE slipper ustraffet fra socialt bedrageri

Glemmer du eller jeg som klient at oplyse at onkel Hans fra Amerika sendte en 1000 lap og DE får færten af det, ja så er det politi retssag bøde osv

DE har fundet et par af velfærdsnasserne og vil udvise dem, men hvem er de virkelige velfærdsnassere, hvem er de virkelige sociale bedragere...Det er dem der sidder til en tårnhøj løn og snyder de syge der har lovmæssigt krav på både det ene og det andet

og hvad angår mine "spørgsmål" drejer det sig om en bekendt der er blevet bedraget over en 5 år lang periode for mere end 4000 kr pr måned hvoraf de 2300 er til medicin SOM HUN ALTSÅ IKKE HAR FÅET I 5 ÅR ...det har ikke hjulpet hende at klage til snydelsescenter, borgmester eller tilsyn...der blev lukket ulovligt for disse extraydelser i 2004 , da hun klagede fik hun en mundtlig henvisning til loft over konstanthjælp
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 10:19   #7
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
hvad jeg mener er at hvis en ydelses sagsbehandler snyder en klient er han/hun en helt, for kommunen sparer penge - klager man ja så kan det da være at man får medhold, men chancen for at der ikke sker en dyt er noget større...altså er den kommunale device : ignorer problemet, og se om ikke det forsvinder. DE slipper ustraffet fra socialt bedrageri

Glemmer du eller jeg som klient at oplyse at onkel Hans fra Amerika sendte en 1000 lap og DE får færten af det, ja så er det politi retssag bøde osv

DE har fundet et par af velfærdsnasserne og vil udvise dem, men hvem er de virkelige velfærdsnassere, hvem er de virkelige sociale bedragere...Det er dem der sidder til en tårnhøj løn og snyder de syge der har lovmæssigt krav på både det ene og det andet

og hvad angår mine "spørgsmål" drejer det sig om en bekendt der er blevet bedraget over en 5 år lang periode for mere end 4000 kr pr måned hvoraf de 2300 er til medicin SOM HUN ALTSÅ IKKE HAR FÅET I 5 ÅR ...det har ikke hjulpet hende at klage til snydelsescenter, borgmester eller tilsyn...der blev lukket ulovligt for disse extraydelser i 2004 , da hun klagede fik hun en mundtlig henvisning til loft over konstanthjælp
Min mening er, at hun bør klage til andet end kommunen... at klage til kommunen, er det samme som at klage til tyven over hans indbrud... det får hun ikke meget ud af, da det er dem der skal betale regningen med tilbagevirkende kraft for 5 års uret...

Hvad med at sende den afsted til nogle røde politikere? ... ombudsmanden? ... anke det til nogle nævn? ... GØR NOGET! ... det nytter ikke at satse på kommunen det er helt sikkert...
  Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 11:47   #8
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Det giver jo ingen mening.
Er man statsborger, så er man statsborger. Punktum. Skal der ændres noget ved statsborgerskabet, så så jeg hellere, at det blev sværere at få, for når man først har det, så kan og skal det ikke kunne ophæves af nogen andre end personen selv.

Hvad hvis en etnisk dansk statsborger snyder? Må de så heller ikke være dansker længere? Eller skal der være en graduering? Har du været statsborger i under 5 år, gælder X regler, 5-10 Y regler, 10+ Z regler?

Jeg er under alle omstændigheder helt sikker på, at det aldrig nogensinde vil blive vedtaget - selv hvis de gik i alvorlige tanker med det, så er jeg sikker på, at det strider mod de første 117 konventioner.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 15:40   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
nej der bliver ikk ændret noget hvad er det også en tanke gang at have reglerne for dansk statborgerskab dem kan man tage op og diskuter ..Men give den ene dag og tage en ander dag det kommer da heldigvis ikk til at ske .
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Modkraft, Socialt bedrageri. phhmw Politik og Samfund 7 30-11-2014 13:48
Ombudsmanden om socialt bedrageri: flg. pointer, myndighederne skal være opmærksom på gunvor Et godt link! 2 08-07-2013 10:51
Socialt bedrageri? kakaoko24 Politik og Samfund 12 01-02-2013 15:38
Socialt bedrageri Trine Dit og Dat 26 08-10-2008 02:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension