K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2007, 15:48   #31
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nøgleordet i din sag er arbejdsskade.

Der er adgang til fri proces eller erstatningsadvokat langt nemmere.

Problemet er advokathjælp, hvis man "bare" er syg og ikke er kommet til skade, så kan det nemt koste 25.000 kr., og dem får man ikke tilbage.

Citat:
Hun måtte efter 5 års slagsmål med Glostrup Kommune betale sin advokat 25.000 kroner, før Den Sociale Ankestyrelse i februar endelig tilkendte hende retten til førtidspension.
Trods rettens medhold skal Mette selv betale advokatregningen.- Jeg troede aldrig, at jeg ville blive behandlet sådan i Danmark, siger hun.

Advokat nødvendig
Advokat Svend Aage Helsinghoff, der er ejer og stifter af det advokatkontor, Mette Jensen benyttede, siger: - Vi har haft cirka et par hundrede sager som den her i løbet af de sidste to år. Og cirka tusind i løbet af firmaets eksistens.
Svend Aage Helsinghoff vurderer, at hvis kommunerne ikke vil have, at advokaterne blander sig i sagsbehandlingen, ’så skal den lære, at gøre sit arbejde ordenligt’.
http://www.folkebladet.dk/index.php?vs=ar&id=3884



zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2007, 16:15   #32
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Held og Lykke herfra

Håber virkeligt det lykkedes for dig, når det - som du selv siger - ikke kan være anderledes.

Det var hyggeligt at tale med dig i telefon!

Lige til orientering kan jeg oplyse, at Anne Baastrup har skrevet flg. til mig "Jeg vil tage din henvendelse op i folketingets socialudvalg for at få ministerens vurdering af de rejste spørgsmål. Vi er nu ved at revidere lovgivningen, og her vil dit eksempel være af værdi for mig i diskussionen om at få skruet en lovgivning sammen, så giver mere værdighed for borgerne."

Samtidig har jeg fået en dialog igang med byrådsmedlem som skriver "Som medlem af Socialudvalget vil jeg bede om en forklaring vedr. din sag.
"

God søndag

Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2007, 17:15   #33
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Skal skam også selv betale...Min sag er anerkendt,så det er udenretslig hjælp,så er kun som støtte fordi jeg ikke magter det selv mere...
LENA:I lige måde da..Tror inddirekte du har hjulpet mig en masse..Hvis du har behov for det har jeg jo et dokument hvor den sociallæge vi snakkede om også har overskredet sine beføjelser..Hvor hun direkte siger der ikke er grundlag for pension,på det helbredsmæsige.
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2007, 19:58   #34
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
erklæring

Vil jeg meget gerne se. Har du lyst til at medvirke, såfremt EkstraBladet vil skrive om problemerne?

Det bliver drøftet på næste redaktionsmøde - så kryds fingre.

Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2007, 20:08   #35
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Vil ihvertfald gerne stå frem,og revse sociallægen.
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2007, 20:31   #36
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Kanon

Det vil være kanon!

Jeg har talt med Thomas på Ekstrabladet - mail: [email protected]

Det kunne være kanon om du ville skrive til ham, evt. gøre opmærksom på denne lovovertrædelse, samt din paradoksale sagsbehandling i det hele taget.

God vind med pensionsansøgningen.

Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2007, 21:22   #37
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Har af Lena fået oplyst at i overvejer,at tage hendes sag op i E.B.Kan oplyse jeg også har haft en grotesk sag kørende i NI år næsten.

Jeg har også haft mere end alm problemer med Sociallægerne i Odense.

Den sociallæge der har været et problem for Lena har også i mine øjne overskredet sine beføjelser i min sag.

Hun har direkte skrevet at der ikke er indikation for pension alene på det helbredsmæssige,og hun må slet ikke tage stilling til den slags.

Håber virkelig i tager hende sag op,da det vil åbne en afgrund af kommunalt rådenskab,hvor især sociallægerne opføre sig som små konger/dronninger.

Hvis i tager sagen op kunne i indirekte hjælpe rigtigt mange mennersker,der er blevet trynet af systemet,og som står med det ene ben på P fordi de er fuldstændigt knækket psykisk.

Man får instrykket af,at man bliver betragtet som en løgner som bare er ude efter at score sig en pension så man kan fise den af på stranden og sove længe.

Desuden er de ikke for generte til at snige nogle små løgne ind i sagen,som man kun opdager,hvis man beder om agtindsigt.

Tør slet ikke tænke på hvor mange mennesker der bukker under hvert eneste år fordi de ikke har overskudet til at kæmpe imod et pilrådent system.

man føler at der er en intern accept,at det er okay at pisse på folk bare man får dem ud af systemet,på lavest mulige ydelse.

Gør Danmarks svage en tjeneste og belys Lena´s sag,og få åbnet den menige danskers øjne for hvor dårligt folk bliver behandlet i vores rige land,hvor det jo går så godt,så godt.



Thomas Thomsen
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2007, 21:28   #38
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Lena og gaxeergud, håber at i får eb til at tage jeres sager op, vi kunne godt trænge til en øjenåbner ude i samfundet, de fleste tror at vi har retssikkerhed her til lands men i mange sager viser det sig ikke at være sådan

og folk trænger til at læse det og vide med sig selv at det ikke kun rammer ganske få men rigtig mange mennesker i landet og de trænger i en grad til at vide at bliver de selv syge en dag så er sandsynligheden meget STOR for at det rammer dem selv ...

Der er ikke mange sager her på siden hvor en lægekonsulent ikke har været inde over og været med til at forpeste folks liv, så jeg håber at i kommer igennem til EB og at i lige gider give besked om hvis i gør det så vi kan følge lidt med fra sidelinjen af
  Besvar med citat
Gammel 13-08-2007, 07:58   #39
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Godt gået

spørger lige dumt, men har du sendt det til eb på mail?

Jeg har - ud over at være i Fyens Stifstidende - valgt at stå frem i Ude og Hjemme.

Det kommer i på onsdag

Så er der i hvert fald ca. 600.000 mere der læser om mig.

Horribelt at man skal udstille sig selv på den måde - men det har da i hvert fald resulteret i at jeg igen får sygedagpenge.

God dag derude

Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2007, 08:30   #40
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Ja det er horribelt Lena...tænk at man skal kæmpe så hårdt for at få sin ret i systemet ...det er skræmmende

Og hvad angår lægekonsulenter ...så gør det bare ondt værre...

Du har hjulpet os alle ved at råbe op...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension