K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2007, 13:15   #21
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
indstilling til førtidspension

Citat:
Oprindeligt indsendt af gaxeergud Se meddelelser
Er erklæret 75% funktions nedsat alene på min ryg..Derudover har jeg astma,migræne og fik en blodprop i hjernen sidste år.
Så det er kun noget jeg har brug for,fordi jeg på dårlige dage skal hjælpes ud af sengen for at komme på wc,,så kan simpelthen ikke passe et job.
Held og lykke og jeg krydser alt hvad der krydses kan for at du får din førtidspension. Det er ikke sjovt at skulle førtidspensioneres, men når der nu er sådan, er det det bedste for dig. Du skal ikke længere gå rundt og tænke på, hvordan du skal førge dig, eller om de senden dig på bistandshjælp.

Godt at du har lukket minden op og fortalt dem at du ikke finder dig i hvad som helst.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2007, 12:35   #22
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Smile Bliver værre og værre

2 sociallægevurderinger på 10 dage...Den 9 juli skriver de: Funktionsniveauet vurderes aktuelt svært nedsat grundet slidforandringer i i ryg samt følger efter diskusprolaps medførende svære rygsmerter foruden følger efter blodprop i hjernen.rygsmerterne behandles med smertestillende medicin bahandlingsmulighederne skønnes ikke udtømte.der er henvist til vurdering med henblik på eventuelt stivgørende operation i ryggen på afd O til lindring af smerter.Der kan optræde bedring af funktionsniveauet efter operationen hvis rygsmerterne aftager,og funktionsniveauet bedres til moderat grad.Der er varige skånehensyn i forhold til rygbelastende arbejde.bør undgå tunge løft,vrid i ryggensamt skiftene stående,gående og siddende arbejde.Astma og migræne vurderes ikke at påvirke funktionsniveauet i væsentlig grad.

10 dage senere den 19 juli.:Undertegnede vurdere,at funktionsniveauet varigt er nedsat i svær grad grundet de helbredsmæssige forhold vedrørende ryggen.Vurdere at behandlingsmulighederne i det væsentlige er udtømte,idet at fremtidig behandling vurderes at være af livskvalitetsforbedrende karakter,da behandlingen vil være med sigte på at bedre smertetilstanden i mindre grad,men ikke noget der i væsentlig grad vil bedre funktionsniveauet.De helbredsmæssige forhold vurderes derfor varigt at udgøre en massiv barriere for arbejdsmarkedstilknytning selv med udtalte skånehensyn i forhold til rygbelastende arbejde.
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2007, 12:55   #23
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er da utroligt.

Er det den samme sociallæge, der har skrevet begge erklæringer?

Den første lægger op til fleksjob, den anden til pension.

Gad vide, om du har to ressourceprofiler, to journaler osv., som de tager frem efter behov?!

Har du fået en forklaring af din sagsbehandler på, hvad der foregår?
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2007, 13:58   #24
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Cool Han er blevet taget af sagen

Så nu er det en leder der er på
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2007, 15:10   #25
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
Thumbs up

Det ser da også besynderligt ud. Godt han er taget af sagen! Man skal høre/ læse meget for at ører/ øjner falder af.
Håber snart det kommer til en afgørelse, da den ventetid kan gøre det af med de fleste.
Der er dog så mange skånehensyn, at jeg slet ikke kan forestille mig at du ikke får din pension. Dog skal man jo passe på ikke at sige noget forkert, fordi man aldrig ved hvad de kan finde på inde på kommunen.
Det hele ville være meget lettere hvis alle kommuner bruger/fortolker de samme regler og paragraffer ens.
Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2007, 11:04   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af gaxeergud Se meddelelser
Ledelsen her i jobcentret har nu blandet sig i mun sagsbehandling af din sag,og jeg er blevet BEORDRET til,at behandle spørgsmålet om tilkendelse af førtidspension efter regelerne i lov om social pension §17 , stykke 1,2 og 3


Sådan står der i brevet
gaxeergud har de enligt ikke skrevet nogen dato for hvornår den ansøgning om førtidspension går i gang eller skal du bare formode at det er den dato brevet er sendt ...

Må da håbe at de handler lidt hurtigt i den sag, du trænger nok snart til noget fred
  Besvar med citat
Gammel 28-07-2007, 16:59   #27
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Stivgørende operation

Med hensyn til stivgørende operation, synes jeg at du (gaxeergud) skal kigge på netdoktor (debatten). Der har på et tidspunkt været en debat om dette, kig under "rygsygdomme" og kig derpå efter lidelsen "spondylolistese", hvor man også bruger den type operation (dese-operation), med skiftende held.
Jeg ved ikke om dette overhovedet ligner din situation, men tænkte at det kunne være interessant for dig at se det.
Jeg har selv spondylolistese (fremadglidning af an lændehvirvel), og er nået frem til, at en sådan operation er noget man skal overveje meget nøje.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2007, 00:46   #28
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Nu også §18

Kommunen har nu også selv indstillet mig til pension,og min advokat har læst alt det vrøvl de har sendt den sidste måned,og siger at det ikke kan gå "galt" nu
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2007, 13:51   #29
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hvis du ikke har noget imod det så ville jeg gerne vide hvad det koster at hyre en advokat i din sag...ellers tillykke med at det endelig går i den rigtige retning for dig...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2007, 14:17   #30
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Hun køre både min arbejsskadesag,og min sag hos kommunen...Men skal nok smide beløbet herinde når den endelige regning kommer.
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension