K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-09-2012, 02:03   #1
Fluddi82
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: syddanmark
Alder: 41
Indlæg: 11
Styrke: 14
Fluddi82 er ny på vejen
åh det er træls

Jeg har fået at vide af kommunen at de vil indstille mig til ftp, - men sagen står endnu engang i stampe, - som den har gjort det i næsten 6 år- Jeg fik fortalt sidst at man ville sende en seddel?? til lægen som skulle underskrive at min funktionsevne er nedsat til 3 timer ugentligt såfremt alle forbehold er taget. Jeg har nu ventet på den erklæring i 6 uger og er træt af det hele. Har både ringet og mailet ind på kommunen men ingen respons. Spørgsmålet er, - kan jeg selv gå ned til lægen og få ham til at lave nogen sedler? Jeg er 7 måneder henne i en graviditet og en masse fra kommunen er ved at finde hjælpemidler og specialforløb til mig i forbindelse med babyen og de betegner mig som handicappet. Jeg kan bl.a muligvis få en hjælper ud et par gange hver uge for at smerteaflaste mig og det tager jeg imod med kyshånd. Men kan man egentlig få lægen til at udfylde en erklæring om at jeg er nærmere handicappet end funktionsdygtig`Eller skal jeg vente på at kommunen sender de papirer som der skal udfyldes??
Fluddi82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2012, 03:58   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du ka jo ihvertfald kontakte din læge for at høre om han har modtaget noget fra kommunen og om ikke han vil få det sendt afsted hurtigt...

Jeg forstår ikke helt det du skriver om....med at du vil få din læge til at skrive at du er nærmere handicappet end funktionsdygtig...

Nu er det jo et meget vidt begreb at være handicappet....og det siger absolut intet om din funktionsdygtighed...og som du skriver det...så er det...det din kommune vil have at vide...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2012, 17:03   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Fluddi82

Ud over hvad yderligere indlæg, vil jeg på baggrund af dette:

Citat:
Jeg har fået at vide af kommunen at de vil indstille mig til ftp, - men sagen står endnu engang i stampe
og ikke mindst du er i 7. mdr., sætte alle kræfter ind på at få gang i denne indstilling af din FP-sag, således at du kan få en afgørelse inden årets udgang, det vil reelt sige, at du faktisk bør indstilles pr. 01.10.12, da det så vil kunne nås indenfor de obl. 3 mdr. sagsbehandlingstid de har.

Du kan gøre fl. ting: skrive brev til Jobcenterchefen (find navn på nettet, el. ring op og spørg efter navn), hvor du beder denne om umiddelbart få afsluttet indstilling til FP, som tidl. lovet af SB, og fremhæv hurtigt af sagsbehaldningen fremover pga. tidl. langtrukkenhed i sagen.

Hvis du har en borgerrådgiver i din by bør du også henhenne dig der for at spørge om råd, afvent evt. egentlig klagesag omkr. nøl, idet dette kan forlænge svar fra SB/Jobcenterchef på dit brev, idet de så vil svare Borgerrådgiveren før de handler.

Men skriv brev aflever personligt med påstempling af dato på Jobcenter mandag, således at du kan få gang i din sag. I det mindste få afsluttet indstilling før fødsel af dit barn, således at du har ro til at kunne nyde den.

Jobcenterchefen har ansvar for, at din sag forløber ordentlig og du får en afklaring, når SB af en el. anden grund ikke magter, er syg el. lign.

Ligesom det ligger i Retssikkerhedlovens § 10, at kommunen har ansvar får at få oplyst din sag i tilstrækkelig grad som grundlag for en beslutning. Herunder også evt. færdiggørelse af RP forud for en FP-indsstilling.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Træls Rendbo Din historie 14 22-02-2013 18:50
TRÆLS!! NPH Alt det andet 10 06-07-2011 09:18
Et rigtig træls møde på kommunen MissSwitchie Alt det andet 9 17-02-2011 21:56
træls træls fønix Dit og Dat 9 03-04-2009 23:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension