K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2018, 13:33   #1
Sik
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
Sik er ny på vejen
Puljejob - Findes der information nogen steder?

Hej K10. Det er længe siden sidst!

Jeg har igennem de sidste par år været ansat i puljejob gennem min kommune, på en kommunal arbejdsplads. Puljen betaler for min løn, dvs jeg ikke bliver aflønnet af men chef, og får dertil fleksjobtilskuddet som normalt.
Puljen er øremærket til mennesker som der dømt svære at få i fleks, hvilket jeg blev vurderet som da jeg ikke har særlig meget uddannelse og erfaring (blev syg omkring de 18 år.) - og jeg ved den er tidsbegrænset. Vi er ved at være det sidste stykke op til at jeg (forventeligt) bliver ansat som regulær fleksjobber, men der er stadig en del mdr. til at min kontakt udløber. Jeg arbejder forholdvis få timer (Under 10)

I mellemtiden er der så opstået en situation hvor en anden afdeling af samme kommune også har opgaver til mig, og jeg tænker de vil "købe" nogle timer ud fra der hvor jeg er ansat- men her er kniben; mit timetal kan ikke blive sat op pga. jeg er i det her puljejob - Jeg er blevet fortalt af sagsbehandler at det sidder urokkeligt fast når puljejobbet er godkendt. Jeg ved jeg ikke har timer nok til at kunne løfte opgaver begge steder- så noget bliver overarbejde eller hvordan man nu vil se på det, og det har jeg det også fint med fordi jeg føler jeg godt kan give lidt flere timer end hvad jeg er sat til - min situation har altid været sådan at når jeg falder til på en arbejdsplads så kan jeg mere, og det må man sige jeg er nu. Og dette kunne være en god øvelse før min kontrakt udløber.

Men for at gøre et langt indlæg kortere, måske:
- Jeg savner information om evt. regler man skal overholde på et puljejobs, og generel information.
- Jeg ved self. ikke hvad den anden afdeling siger, men "hvad nu hvis": Kan man afslutte en pulje-kontrakt før tid hvis man står til at kunne blive ansat som regulær flekser med det samme?
- Jeg ved at en ny sagsbehandler kommer til at være den der står for overgangen fra pulje til normal fleks da nuværende går på pension. Jeg er (måske naturligt nok) bekymret for at hun ikke kender mig og min sag godt nok- kan jeg bede om et møde med hende før tid?
- Jeg er ikke medlem af en fagforening da den der har mit område (HF) er meget dyr, bør jeg melde mig ind i en når nu der er forhandlinger på horisonten? Og kan jeg "bare" vælge en af de gule? Min økonomiske situation holder ikke til at jeg skal betale op mod 400-500 kr pr md. - Jeg har ringet og spurgt om nedsat kontingent, men det kan jeg ikke få fordi jeg er i job.

Også vil jeg da gerne høre fra andre som har været i puljejob, hvordan er det gået jer?

Tak på forhånd!
Sik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2018, 16:44   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sik Se meddelelser
- Jeg er ikke medlem af en fagforening da den der har mit område (HF) er meget dyr, bør jeg melde mig ind i en når nu der er forhandlinger på horisonten?
Når man er i en specielt udsat ansættelsesform, er det en god ide at være i fagforening, HK forhandlede eks. 2 måneders løn og 50.000 kr og en bunke kurser, hjem til mig, da jeg blev uretsmæssigt fyret fra et fleksjob i kommunen.
Citat:
Og kan jeg "bare" vælge en af de gule?
De "gule" er en dårlig ide, dels har de ikke forhandlingsretten, dels har de ikke ordentlig rådgivning.
Ikke så underligt at de kaldes fagforretninger og ikke fagforeninger...
Man kan, når man er i en udsat position, i bedste fald bare tabe de penge man betaler til sådan et foretagende.
Citat:
Min økonomiske situation holder ikke til at jeg skal betale op mod 400-500 kr pr md.
Vær opmærksom på at der gives skattefradrag for medlemskab af fagforening.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension