K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-08-2013, 10:59   #1
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Ledighedsydelse Forsørger ?

Tænkte på.

Nu var jeg på kontanthjælp som forsøger som ydelse,før alle fleksvisiterede skulle overgå til ledighedsydelse som ydelse. Men hvad sker der så når barnet bliver 18 år. Falder man så til en lavere ydelse, ligesom man ville gøre hvis ydelsen stadig havde været kontanthjælp.? Eller skulle man helt overraskende stadig blive ved med at modtage den "høje" ydelse, selv efter barnet er blevet 18 år. Nogen der ved noget omkring det ?
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 11:13   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker du her på hvis barnet fylder 18 inden man opnår ret til den højeste ledighedsydelse efter 9 mdrs arbejde..

For så er jeg i tvivl.

Men tænker at du måske så ryger ned på den lave sats indtil du har arbejdet de 9 mdr.

Der står :

"Ledighedsydelsen svarer til 89 procent af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb, hvis man ved visitationen til fleksjob opfyldte følgende betingelser:
Var berettiget til at modtage sygedagpenge eller barselsdagpenge
Modtog sygedagpenge
Var i revalidering efter en jobplan
Blev ledig efter ustøttet beskæftigelse
Hvis disse betingelser ikke er opfyldt, modtager man ledighedsydelse på niveauet for henholdsvis kontanthjælpsmodtagere på forsørgersats (ca. 80 procent af arbejdsløshedsdagpenges højeste beløb) eller ikke forsørgersats (ca. 60 procent af arbejdsløshedsdagpenges højeste beløb).
En person, der modtager ledighedsydelse på kontanthjælpsniveau, opnår ret til ledighedsydelse på 89 procent af arbejdsløshedsdagpenges højeste beløb, når den pågældende har været ansat i fleksjob i 9 måneder inden for de seneste 18 måneder."

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...%20satsen.aspx
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 11:46   #3
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Altså. jeg fik jo de der 14.000,- ca brutto som forsørger på kontanthjælp. så blev navnet skiftet ud til ledighedsydelse, men satsen den samme altså ca. 14.000,- brutto.

Så fylder barnet 18 år, hvis man var på "normal" kontanthjælp og ikke længere forsørger og ikke visiteret til fleks ville man jo falde til ca. 10.5oo,- brutto. Når barnet blev 18 år.

Så det jeg spørger om er, vil man også falde til ca. 10.500,- brutto, hvis man som du skriver ikke, har nået at optjene den helt høje ledighedydelse, men får de derca. 14.000,- brutto inden barnet fylder 18 år. For er jo stadig kontanthjælp stastsen jeg får, selvom det hedder ledighedydelse nu

Sidst redigeret af emks; 30-08-2013 kl. 11:53.
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 12:00   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg er bange for at du gør.. men måske kommer der andre på banen der ved mere om det...
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 30-08-2013 kl. 12:09.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 12:11   #5
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Jeg er bange for at du gør.. men måske kommer der andre på banen der ved mere om det... men der står også et sted at det er ens situation på tilkendelsestidspunktet der er gældende.
Altså skulle undre mig meget hvis jeg fortsatte på de der 14k brutto, istedet for at falde til de 10,5 brutto.

Men måske der var nogen herinde der havde et barn der var blevet 18 år i løbet af i år og som også var på kontanthjælp som ydelse som fleksvisiteret inden det blev lavet om, der viste det helt nøjagtigt. Da jeg som sagt selv tror, at man falder, hvilket måske også er mest fair, når alt kommer til alt
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 15:06   #6
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af emks Se meddelelser
Altså. jeg fik jo de der 14.000,- ca brutto som forsørger på kontanthjælp. så blev navnet skiftet ud til ledighedsydelse, men satsen den samme altså ca. 14.000,- brutto.

Så fylder barnet 18 år, hvis man var på "normal" kontanthjælp og ikke længere forsørger og ikke visiteret til fleks ville man jo falde til ca. 10.5oo,- brutto. Når barnet blev 18 år.

Så det jeg spørger om er, vil man også falde til ca. 10.500,- brutto, hvis man som du skriver ikke, har nået at optjene den helt høje ledighedydelse, men får de derca. 14.000,- brutto inden barnet fylder 18 år. For er jo stadig kontanthjælp stastsen jeg får, selvom det hedder ledighedydelse nu
Nej din ledighedsydelse falder ikke når dit barn bliver 18. Lige som ledighedsydelsen heller ikke bliver påvirket af din evt. ægtefælles indkomst, som kontanthjælpen ellers gør. Det er da en af fordelene ved at alle der er visiteret til fleks, nu får ledighedsydelse, frem for kontanthjælp.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 16:03   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sun-lady Se meddelelser
Nej din ledighedsydelse falder ikke når dit barn bliver 18. Lige som ledighedsydelsen heller ikke bliver påvirket af din evt. ægtefælles indkomst, som kontanthjælpen ellers gør. Det er da en af fordelene ved at alle der er visiteret til fleks, nu får ledighedsydelse, frem for kontanthjælp.
Husk at ledighedsydelsessatsen er anderledes når man kommer fra kontanthjælp.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 18:25   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@sun-lady....er du helt sikker på det?

Jeg er næsten 100 % sikker på at ledighedsydelsen vil falde til ikke forsørgersatsen...når ens barn bliver atten...i @emks's tilfælde...

Det giver vel egentlig også sig selv eftersom man ikke er forsørger mere når det sker....barnet skal forsørge sig selv efter det attende år...

Får man boligstøtte ændres denne også...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 18:42   #9
syrenen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2012
Indlæg: 72
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
syrenen er ny på vejen
Husk at den unge kan få forhøjet SU når moderen tjener lidt, min søn fik mere da jeg faldt ud af forsørgelse! Hvis din søn da læser ellers har han måske et job og kan betale lidt for at bo hjemme. Venlig hilsen Syrenen.
syrenen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2013, 19:40   #10
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
@sun-lady....er du helt sikker på det?

Jeg er næsten 100 % sikker på at ledighedsydelsen vil falde til ikke forsørgersatsen...når ens barn bliver atten...i @emks's tilfælde...

Det giver vel egentlig også sig selv eftersom man ikke er forsørger mere når det sker....barnet skal forsørge sig selv efter det attende år...

Får man boligstøtte ændres denne også...
Det er da muligt jeg tager fejl, men mener bestemt at vide, at en bekendt ikke gik ned da hendes søn fyldte 18. Men som sagt kan det være jeg tager fejl, og så beklager jeg naturligvis.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp hvornår er man forsørger? Relm87 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 12-04-2015 11:44
Selv-forsørger søger flexjob hhm Din historie 26 21-08-2014 22:22
Forsørger pligt - beløb Abraxus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 27-01-2013 01:05
Gensidig Forsørger Pligt Abraxus Spørgsmål ang fleksjob 5 22-09-2012 09:04
Gensidig forsørger pligt Abraxus Politik og Samfund 3 04-08-2012 12:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension