K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2014, 19:10   #1
sallingbo
sallingbo
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2014
Alder: 63
Indlæg: 8
Styrke: 0
sallingbo er ny på vejen
Question Social Førtidspension

Efter 1 års sygdom , er jeg blevet fyret fra den 1-3-2015 med ret til kvalificeret tjenestemandspension , da min arbejdsevne er vurderet til under 1/3 i ethvert erhverv .
Jer er blevet opfordret til også at søge social førtidspension , af min arbejdsgiver .
Jeg ved godt at der vil blive modregnet i en førtidspension , hvis jeg skulle kunne opnå dette .
Men hvor meget kan man regne med at få i evt. førtidspension .
Jeg vil få ca 180,000 kr i tjenestemandspension og min ægtefælle tjener ca 340,000 om året .
Vil jeg i det hele taget kunne få noget i førtidspension ,

Sidst redigeret af sallingbo; 13-12-2014 kl. 19:12.
sallingbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2014, 19:35   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du kan beregne størrelsen på din eventuelle førtidspension her
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2014, 14:09   #3
martinja41
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2012
Indlæg: 34
Styrke: 13
martinja41 er ny på vejen
Social Førtidspension

hej jeg har ikke hørt Social Førtidspension
før men det er rigtiig svært og få en førtidspension jeg har siddet i det her system i 3 år har værret på kontanthjælp siden 2008 da jeg tog en stu uddanelse der kunne man kun få kontanthjælp men har værret ude for to trafikuheld men efter de røde kom til er det blevet inu sværre og få førtidspension nu hedder det uddanelse hjælp for unge under 25 men også for dem der er under 30 desværre jeg er selv virkelig frustrettet man skal værre stasonærre for og kunne få flexjob og man skal kunne storset have en arbedesevene lig 0 for og få en ftp og værrre over 40 så længe der er en behandling for alt det der skal prøves før der sker noget og jeg sidder selv fast i systemet for syg til flex og for rask til en ftp. der er os syge ,arbejdesløse svage i det her samfund der betaler prisen.. men kan godt forstå dig og håber du har mulighed for og få en ftp så er du en af de heldige for efter de har lavet de reformer er det gået heldt galt jeg følger de politiker i forlketinke og det er ikke nogen god debat for de svage i samfundet men nok om det.håber du er en af de heldig der ikke kommer til og sidde fast mellem de reformer og ønsker alle god dag og held og lykke mange kram martin ps håber i kan læse hvad jeg skiver er lidt ordblind
martinja41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2014, 14:49   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hej igen.

Ja som Martinja skriver er det meget svært at få førtidspension. Du skal enten være så syg at alle kan se du ikke kan arbejde eller du skal have været igennem mindst et ressourceforløb.

Kommunen er desværre kun interesseret i din tjenestemandspension, der hvor de kan trække den fra som en indtægt.

Der er meget stor forskel på erhvervsevne og arbejdsevne vil du opdage.

Men heldigt for dig at tilkendelse af tjenestemandspension nu er uafhængig af social pension. Sådan var det ikke i gamle dage. Der fulgtes stat og kommune ad.

Venlig hilsen
Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2014, 22:52   #5
sallingbo
sallingbo
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2014
Alder: 63
Indlæg: 8
Styrke: 0
sallingbo er ny på vejen
Jeg takker for jeres svar . Jeg må bare se tiden an og håbe det bedste .
sallingbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2014, 10:09   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er en chance for at dine muligheder for offentlig pension er større pga af egenindtægten.

VH Popoiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2014, 13:39   #7
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Popiae, mener du virkeligt, at systemet skeler til, om de skal betale fuld pension eller kun fx 1/3 ? Troede kun, at tildeling af pension, afhang af sygdom, og ikke en evt egen udbetaling..
Jeg har nemlig pension med kontrol, skal op næste år. Jeg bliver modregnet i min pension, da jeg er gift og har en privat tegnet forsikring, dette betyder, at jeg kun koster samfundet 8000 pr mdr. Jeg har nemlig tænkt, at det da er langt billigst for dem, at lade mig forblive på pension...
Min sygdom er forværret, så jeg håber ikke, at de sender mig igennem møllen igen...
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2014, 14:50   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Der er en chance for at dine muligheder for offentlig pension er større pga af egenindtægten.

VH Popoiae
Nej det må da står for egen regning.

Ved tjenestemandspension er det alligevel det offentlige, der betaler
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2014, 15:37   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Popiae har fuldstændig ret i sin påstand...

.. indtil datoen for Rehabiliteringsteams blev oprettet.

Hvordan det er i dag, er muligvis ændret, men.....

En kendsgerning, som jeg selv har været vidne til, som bisidder, beskrevet i denne tråd:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=9316 "Bizar sag, hvem bestemmer?"

Hvis borgeren/patienten har tjenestemandspension eller gode private eller firmapensioner, som jeg selv havde, er det lettere at få bevilget førtidspension.

Manden i det henviste link, ville IKKE have førtidspension!

Kommunen TVANG ham til førtidspension.

Manden og arbejdsgiver ønskede fleksjob.

Arbejdsgiver var villig til at ofre store summer på fastholdelse i fleksjob.

Manden havde de samme private gode forsikringer, som jeg selv.

Kommunens økonomiske regnestykke dokumenterede, at det var billigere for kommunen at tvangs bevilge førtidspension.

Kommunens regnestykke viste, at et fleksjob, som ønsket var langt kostbarere

Man overholdt ikke lovgivningen vedr genoptræning for hjerneskadede.

http://politiken.dk/indland/ECE75346...genoptraening/

Man ønskede ikke manden yderligere hjulpet.

Derfor fik kommunen ret og tvang manden til førtidspension.

Det var et faktum!

Først for sent kom jeg ind i sagen men nu var familien kørt træt efter 2 års kamp. De kunne ikke mere.

Ankede ikke den tvungne førtidspension.

Så de borgere der har gode pensionsforsikringer har tydeligvis bedre muligheder for at få bevilget førtidspension. Simpelt regnestykke.

Vi må ikke være naive, naturligvis er det også gældende i dag. Det er jo kommunens Pensionsteam, som i sidste ende træffer afgørelsen.

Forsøg DU at finde navnene på de specifikke medlemmer at din kommunens Pensionsteam eller hvad de kaldes. Så skal du bare se, hvis ellers det lykkedes for dig.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 16-12-2014 kl. 16:01.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-12-2014, 15:48   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det billigste for kommunen er vel nu om dage at holde en som har tjenestemandspension på ressourceforløb længst muligt.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension