K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2012, 23:23   #11
Mugmug
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Mugmug er ny på vejen
Til enteneller.

Du må lige hjælpe mig en formulering til min partshøring om forlængelse af sygedagpenge. (Be om)
Jeg kan simpelthen ikke overskue det.

mugmug
Mugmug er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2012, 03:31   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Måske det er mig der ikke har forstået disse indlæg korrekt...

Men som jeg har læst det...så ved kommunen ikke endnu med sikkerhed at du ikke kommer tilbage på det ordinære arbejdsmarked...

Dette ved de først når de har fået den udtagelse fra den læge du skrev om....

Hvis det forholder sig sådan....så er det dumt at skrive at man vil forlænges efter en paragraf 27 stk 4 som kun bruges når kommunen er sikker på at man ikke kan komme tilbage til det ordinære arbejdsmarked....

Men jeg ville nok som det er blevet forslået...bede dem om at udsætte deres afgørelse til de har modtaget denne erklæring...

Når de har modtaget den....og den slå fast at du ikke kan komme tilbage til det alm arbejdsmarked....ja så vil de kunne forlænge dig efter paragraf 27 stk 4

Men det kan selvfølgelig være at jeg har misforstået det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2012, 11:44   #13
Mugmug
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Mugmug er ny på vejen
Brevet om partshøring ved forlængelse om sygedagpenge.

Har lige siddet og læst brevet igennem som jeg har modtaget af kommunen.
Og jeg skal komme med kommentarer til senest mandag.

Og jeg mener jo at sagsbehandleren modsiger sig selv i brevet.

Referat af brevet:

Kommunen vil udsætte afgørelsen om forlængelse af sygedagpenge, fordi der forventes oplysninger fra flexjsobafsnittet om bevilling af flexjob.

Så oplyser hun om kommunens ret om udsættelse iflg lov §27 stk 1 nr 1-7 og ankestyrelsens afgørelse nr 123-11.

ophør af mine sygedagpenge, medmindre der træffes en afgørelse inden og det forventer hun der gør. Ellers skal jeg bare søge kontanthjælp.

Hvis sygedagpengeperioden bliver forlænget vil sygepengeudbetalingen blive genoptaget med tilbagevirkende kraft.

Sagsbehandlerens bemærkninger til §27 stk 1 nr4:
I begrundelsen for at du ikke opfylder denne forlængelsesmulighed, lægger vi vægt på at det ikke aktuelt kan sige med sikkerhed, at du opfylder bestemmelserne for tilkendelse af flexjob.

Så skriver hun i vurdering af behov for anden hjælp:

At kommunen ikke finder grundlag for at give revalidering da det på grund af oplysninger ikke vil medføre at jeg kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked.

De finder ikke grundlag for flexjob, fordi jeg ikke er afklaret om jeg opfylder bestemmelser for tilkendelse af flexjob.

Men det ville være rart, hvis der var nogen i forummet som ville læse brevet igennem, da jeg mener hun modsiger sig selv helt vildt.
Mugmug er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2012, 11:54   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du må skynde dig at skrive nogen kommentarer inden fristen udløber.

Jeg synes da, du i det mindste skal oplyse dem, at du allerede har afprøvet revalidering. At du mener alle mulighederne er afprøvet nu, og at fleksjob bør kunne komme på tale.

Og at du uanset hvad ikke mener nogensinde kommer til at kunne arbejde 37 timer igen. Evt. oplyse dem noget som du mener, de ikke ved noget om (ud fra de akter, du bør have modtaget - ressourceprofil, lægeoplysninger). Mener du de mangler nogen lægeoplysninger, de ikke kender til, kan du oplyse det i kommentaren, f.eks. en diagnose, som de har overset.
Hvis de giver afslag på forlængelse, må man forsøge sig lidt mere, evt. kontakte lægen osv. (det kan du ikke nå til imorgen).
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2012, 17:56   #15
Mugmug
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Mugmug er ny på vejen
Har haft en socialrådgiver til at kikke på min sag. Han er enig med mig i, at min sagsbehandler har lavet fejl og ikke kan stoppr mine dagpenge, da jeg ikke har fået afslag på flexjob. Han mener ikke, at min sag har været flexudvalget, men kun i flexforumet. Så det er nok derfor, at jeg ikke får noget på skrift, men kun telefonopringning.
Og han er slet ikke i tvivl om at jeg er berettiget til flex, da arbejdsprøven viser 20 timer på 50%.
Så han laver lige et udkast til, hvad jeg skal sende til kommunen. Men jeg kommer nok ikke udenom en klagesag.

Tudedag i går og mere glad i dag
Mugmug er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 13:52   #16
Mugmug
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2012
Indlæg: 14
Styrke: 12
Mugmug er ny på vejen
Og i dag er jeg bare megaglad.

Er blevet ringet op af min sagsbehandler, som kunne meddele, at de havde besluttet, at kommunen ville forlænge mine sygedagpenge indtil min sag var blevet behandlet i flexudvalget.

Man skulle tro, at de har anerkendt, at de har lavet en fejl.

Så nu er det bare at vente.
Mugmug er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Partshøring Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 12-12-2011 12:37
Partshøring jabma Alt det andet 1 07-06-2010 15:49
Partshøring!!??? mukke Alt det andet 4 13-03-2010 00:49
Partshøring chico Alt det andet 6 16-02-2010 19:03
Partshøring Bea Din historie 2 05-02-2007 00:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension