K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2010, 11:48   #1
mariakristine
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
mariakristine er ny på vejen
Har jeg en chance ? fra flex til ftp ?

Hej alle sammen
Jeg er ny bruger her på k10, og har brugt mange nætter på at læse en masse herinde. Jeg vil lige sige tak på forhånd, for alle de gode svar i giver. Jeg er flexjobber, men sygemeldt pt da jeg ikke kan holde det. Jeg vill høre om nogen havde et bud på om jeg ville have en chance for at få FTP ?

Min "historie" kommer her.

20 sep 2000 (jeps 10 års dagen idag suuuk)
Var med i en voldsom trafikulykke, en halmlastbil holdt på tværs af vejen uden lys, og vi kommer kørende over en bakke (jeg var passager på forsædet) og ser lastbilen for sent (det var mørkt) chaufføren prøver på at undgå lastbilen, men rammer den med højre side af bilen, som bliver kilet fast under lastbilen, bilen bliver trukket ud og jeg bliver skåret fri efter en time. Jeg bliver kørt mod sygehuset i en ambulance, ca 4-5 km længere oppe i byen kører ambulancen over for rødt i et kryds og kører ind i en personbil, ny ambulance og ind på OuH.

Jeg kan ikke huske ulykken selv, men har det ovenstående fra avisen og de 2 andre der var med i bilen, der er ikke alkohol eller fart indblandet, og lastbilsfirmaet påtager sig hele skylden.

Ved uheldet pådrog jeg mig knust kæbe (hele hagen var faktisk knust/væk)
Det tog ca 2 år at få genopbygget den, og få sat nye tænder ind i undermunden, jeg gik med munden "syet sammen" i ca 8 mdr! Jeg fik desværre også en masse skavanker som jeg lister herunder:

piskesmæld
store problemer med hukommelsen
problemer med begge knæ
problemer med hoften (efter de tog knogle derfra og satte i hagen)
venstre fodled (nogen gange er jeg ved at falde fordi det ik lystre)
sovende tæer på begge fødder
ondt i ryggen og nakken
konstant hovedpine
kæbesmerter når man spiser, taler, gaber osv
mange store grimme ar i ansigtet
sovende fornemmelse i begge ben, dog mest det venstre
et problem med for mange mennesker, bliver forvirret og træt
+ div som jeg ik kan huske men har det på papir som min nye advokat har fået.

jeg fik 50 % méngrad og 50 % erhvervsarbejdsevnetab af ASK
Jeg var under udd. da vi kørte galt så de beregnede min erstatning ud efter den 325.000 kr fik jeg. De penge gik lige til at betale al den gæld jeg havde + et kørekort og bil til mig + og selvfølgelig lidt forkælelse nyt tøj og lidt. (fik erstatningen i juli 2006)

Jeg måtte stoppe med at få S.U og overgå til kontanthjælp, det er ik det vilde når man er under 25. Jeg fik ingen hjælp fra kommunen, og "fik" bare lov til at gå sygemeldt derhjemme, og kunne passe mine operationer + behandlinger hos kiopraktor, fysioterapi, Jeg havde ingen anelse om hvad der skulle ske eller hvad jeg var berettiget til. i år 2004 - 2005 flyttede jeg tilbage til den by hvor jeg er opvokset, og her var der heller ingen hjælp eller vejledning fra kommunen, jeg blev sendt i aktivering/jobprøvning som bestod af at samle teltpløkker (23 stk i en pose) det var et meningsløst arbejde uden hjælpemidler eller skånehensyn. Jeg kunne slet ikke holde til de krav som de satte der og gik hjem hver dag efter et par timer med store smerter. Jeg fik på det tidspunkt ketogan. Heldigvis for mig var min barndomsvenindes mor "ansat som leder" deroppe og hun kunne godt se på mig at jeg ikke havde det godt. Jeg havde mange diskutioner med min daværende sagsbehandler, og spurgte hende om jeg ikke havde mulighed for at få pension, da jeg ikke kunne holde til et job, Nej var hendes svar jeg var for ung!! Mérudgifter til medicin, kørsel til sygehus + behandlinger kunne jeg heller ikke få hjælp til , jeg måtte nøjes med min kontanthjælp. Efter arbejdsprøvning/aktiveringen gik jeg bare hjemme igen indtil jeg fik et stykke papir hvor der stod jeg var tilkendt flexjob pr 1 april 2006 jeg vidste ikke på det tidspunkt jeg havde søgt flexjob??

Heldigvis for mig steg jeg i nov 2005 til kontanthjælp til takst 25 udeboende, og det var vildt jeg lige pludselig havde ca 2200kr mere udbetalt yay. Jeg var sygemeldt til ca nov 2007.

fra jan 2008 til juni 2008 fik jeg et flexjob i et rengøringsfirma, der blev taget mange skånehensyn og jeg fik som regel arbejdsopgaver der hed "hjælp til socialt udsatte familier" dvs jeg skulle feks hjælpe dem med at få en struktureret hverdag, feks få børnene i skole, hjælpe med indkøb osv. Dvs ikke fysiske hårde opgaver. I juni blev jeg desværre fyret pga jeg havde for mange sygedage

juli 2008 til sep 2008 fik jeg et andet flexjob, som bestod i at køre mad ud til de ældre, igen et ikke fysisk krævende job, men blev fyret pga sygemelding fra lægen da min ryg osv ikke kunne holde til det, og jeg havde fundet ud af jeg var gravid, på trods af lægerne i 2001 sagde jeg aldrig ville kunne få børn selv på naturligvis Tilbage på kontanthjælp igen, jeg manglede ca 8 uger før jeg kunne få ledighedsydelse

Jeg fødte i feb 09 (alt for tidligt) og i aug 09 tilbød min fantastiske søde jobkonsulent at jeg kunne få et puljejob i kommunens cafeteria, så jeg kunne få de sidste 8 uger så jeg kunne få ledighedsydelse. Jeg fik junior passet hos min mor og gik på job (stadig med mange sygedage) og fik gennemført de 8 uger. Jeg var glad den dag jeg stoppede, for så betød det at jeg havde opnået at få ledighedsydelse istedet for kontanthjælp. Desværre havde de regnet forkert så jeg var gået "over tiden" med hensyn til de 9 mdr arbejde indenfor 18 mdr reglen. Så jeg måtte tilbage på kh igen

Jeg fortsatte min barsel indtil april 2010, og fik endnu engang job i et rengøringsfirma, 3 uger inde i min ansættelse blev jeg sygemeldt pga ryggen igen, og er det stadig.

Denne gang besluttede min læge sig for at sende mig til en MR scanning på ringe rygcenter (i middelfart) Og sørme om jeg ikke har en diskusprolaps i lænden.

Dette er meddelt til kommunen, Jeg har for ca 12 uger siden været til samtale på jobcenteret, hvor min daværende behandler snakkede om ftp. Efterfølgende har jeg fået ny behandler og jeg har presset på at få et møde med hende, da jeg er træt mentalt af at ikke vide hvor jeg står. Alene de sidste 4 uger har hun været på arbejde 5 dage !!! ellers har hun været syg eller taget flexdage...

Mine spørgsmål er:

1: Har jeg en chance for at få ftp ?

2: Har de trukket min sag i langdrag ?

3: Burde jeg ha haft ftp dengang jeg fik mengrad og erhvervstabet ? (det kom i 2001 så under de gamle regler, hvori jeg kan læse mig til man kunne få pension ved at havde 50 % i men, ret mig venligst hvis jeg tager fejl)

4: kunne jeg ha fået andet end kontanthjælp fra jeg var 19 til 25 evt forhøjet?

5: Kunne jeg ha fået mere hjælp, rådgivning og vejledning dengang fra kommunen ? altså hvad ved man som 19årig når man står alene med alt

6: Kan de blive ved med at tvinge mig ud i flexjob, når jeg tydeligvis ikke kan holde til det?


Har en masse flere spørgsmål, men de er lige gået sig en tur Jeg føler bare at de ikke har troet på mine smerter, og det har været en hård kamp både fysisk og psykisk indtil nu, og kan mærke på mig selv jeg snart ikke kan mere rent mentalt, der var ikke noget jeg hellere ville end at have et job og et normalt liv med fritidsaktiviteter osv. Det har taget mig mange år at se i øjnene at jeg ikke kan holde til det. jeg har i samarbejde med en ny advokat (og denne gang er det ikke en boligadvokat! hehe) prøvet på at få genoptaget min erstatningssag og vi afventer svar

kærlig hilsen maria
mariakristine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 12:16   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære mariakristine

Velkommen til k10

Det var en træls omgang, du har været igennem.

Alene den skrækkelige ulykke, burde have udløst psykologhjælp.

Det ser ud som om din kommune ikke har overholdt oplysningspligten.

Du skulle have været tilbudt revalidering da du ikke længere fik SU.

Det er en god ide at få en advokat til at kigge på din erstatningssag,

måske kan advokaten også hjælpe dig med at finde vej gennem kommunens syltekrukke ?

Der kommer helt sikkert gode råd fra andre herinde.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 21:32   #3
mariakristine
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
mariakristine er ny på vejen
lille bitte bitte TRÆLS opdatering, min jobkonsulent er stadig syg (siden aug ca) Og jeg har ikke fået tildelt en ny.

Endnu videre har jeg "fået" diagnosen post traumatisk stress syndrom Den ville jeg godt ha undværet, for det betyder at jeg skal afprøves i alt muligt medicin igen. (jeg har en ok hverdag med det jeg får nu)

Jeg har (rigtigt) mange gange bedt om at få en ny SB så min sag kan komme igang inden jeg ryger over 52 ugers sygedagpenge. Jeg har kontaktet lederen af jobcenteret og han siger bare 14 dage mere så er der styr på det hele, og det har han gjort i 2 mdr nu.

Hvem kan jeg mere klage til?
mariakristine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 21:48   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mariakristine Se meddelelser
lille bitte bitte TRÆLS opdatering, min jobkonsulent er stadig syg (siden aug ca) Og jeg har ikke fået tildelt en ny.

Endnu videre har jeg "fået" diagnosen post traumatisk stress syndrom Den ville jeg godt ha undværet, for det betyder at jeg skal afprøves i alt muligt medicin igen. (jeg har en ok hverdag med det jeg får nu)

Jeg har (rigtigt) mange gange bedt om at få en ny SB så min sag kan komme igang inden jeg ryger over 52 ugers sygedagpenge. Jeg har kontaktet lederen af jobcenteret og han siger bare 14 dage mere så er der styr på det hele, og det har han gjort i 2 mdr nu.

Hvem kan jeg mere klage til?
Hej jeg har lige siddet og læst dit 1. indlæg. Der skriver du, at du er fleksjobber og er på kontanthjælp.

Hvordan kan det hænge sammen, når du siger at du er på sygedagpenge så?

Når man er fleksjobber, så skal de følge dig op med hjælp til at komme tilbage på arbejdsmarkedet.

Ang. førtidspension. Du har mulighed for selv at søge om førtidspension, hvis du selv mener, du ikke kan komme tilbage på arbejdsmarkedet mere.

Du kan skrive en klage til borgmesteren...

Var du ikke ansat hele tiden fra jan.-september 2008? Det burde blive 9 mdr.?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der mon en chance? Dame At søge førtidspension 9 23-02-2013 01:26
Chance for flex job?? Ratata Spørgsmål ang fleksjob 6 06-08-2011 13:04
Har jeg chance for enten flex eller førtidspension??? malenemuz Alt det andet 9 22-03-2011 00:35
har jeg en chance på en § 17?? kandelsdorff Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 36 22-01-2011 23:53
chance for ftp CHL Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 06-07-2010 13:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension