K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2006, 12:20   #1
elin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
elin er ny på vejen
nye regler....

Hej igen, og tak for svaret på mit første indlæg.
Jeg har hørt fra en bekendt at der er kommet nye regler ang. flexjob
for at få bevilliget et flexjob, må man højst kunne arbejde 12,3 timer om ugen (1/3 af fuldtid) ellers er men ikke dårlig nok...
det er en sagsbehandler der har fortalt det)
det er jo en god information til os der skal igang med at søge kommunen om flexjob.
KENDER I NOGET TIL DET??????
elin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2006, 15:11   #2
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: nye regler....

Hej!

Det tror jeg ikke på, det må være en misforståelse. Kunne forstå hvis det mindste antal timer man kunne arbejde i. Hvis en arbejdsgiver kun kan få en ansat i få timer, så kan det som regel bedre betale sig (for arbejdsgiveren, altså) at oprette en almindelig halvtidsstilling, de skal jo selv betale noget af lønnen. Har i hvert fald flere gange fået at vide af sagsbehandlere og jobkonsulenter, at hvis man ikke kan arbejde nok timer (som regel siger de min. 15 timer), så er det meget svært at oprette et fleksjob. Når man bevilger fleksjob er der masser af ting, der skal tages i betragtning, ikke kun om man er "dårlig nok". I de gamle regler står der intet om antal timer, og så vidt, jeg kan læse mig til, står der heller ikke noget i de nye regler om lige det.
Når der snakkes om 1/3 eller 2/3 handler det som regel om hvor meget arbejdsevnen er nedsat og/eller om det tilskud arbejdsgiveren kan få.
At nogle sagsbehandlere udlægger loven på deres egen måde, er desværre ikke en sjældenhed, så TJEK ALTID REGLERNE SELV! Eller spørg sagsbehandleren en gang til, hvis der er noget du ikke forstår.

Hilsen Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2006, 15:14   #3
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: nye regler....

Hej igen! Se også linket under tråden "Reminder" oprettet af kims, der finder du fleksjobreglerne.

Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2006, 02:40   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: nye regler....

Linket finder du også ude til venstre under NYTTIGE LINKS her på siden..under
"Fleksjob og Lovgivning"
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye regler??? TMARK Spørgsmål ang fleksjob 6 30-07-2013 22:11
Nye regler ? c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 5 09-03-2013 01:41
De nye regler ette74 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 25-02-2013 14:48
De nye regler ??? Dancer Politik og Samfund 4 30-09-2012 12:48
Ang. nye regler.... elin Spørgsmål ang fleksjob 1 11-10-2006 02:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension