K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2010, 21:15   #1
nobelis
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Indlæg: 20
Styrke: 15
nobelis er ny på vejen
Er det rimeligt?

Er det rimeligt, at man skal øge sit medicin forbrug, for at kunne gennemføre en jobafprøvning??

Vh nobelis
nobelis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 21:21   #2
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det kommer nok an på, hvor meget.
Stærke smertestillinde, så nej, mindre stærke, måske, alt efter hvor meget eller lidt du behøvede at tage før.

Men som udgangspunkt så nej.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 21:24   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
nej, ikke hvis du spør mig

ganske enkelt, det er din krop og dit liv og iflg min verden, ja, så har man dælme også lov til at have et privatliv(og dét blir der jo ikke meget af hvis det eneste man kan er at gå/sidde/ligge i en konstant døs).
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 21:29   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det kan være rigtig svært at sige fra i en arb.prøvning/praktik, så man ikke når dertil hvor ekstra medicin er nødvendigt, men lige så snart man så er nået dertil hvor man er nødt til at øge sin medicin, så mener jeg at man skal tage det som et vink med en vognstang om at "sætte farten ned".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 21:31   #5
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
her de sidste uger har jeg været i en slags arbejdsprøvning ..hvis jeg havde taget den dosis min psykiatre har sagt jeg skal tage..ville jeg aldrig komme afsted om morgenen så det gjore jeg ikke ..men derfor går jeg også rundt og har det skidt i disse tider ..men ja man kan komme ud der hvor man må vælge..og nej det er ikke fair
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 22:25   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der er det ekstremt vigtigt at du får skrevet jobdagbog også at det i din jobdagbog fremgår at du øger din medicin og hvor meget og bliver det for meget så skal de justere din arbejds prøvning evt må du sygemelde dig (i samarbejde med din læge ) det er ikke rimeligt at man skal overleve på medicin alt efter hvad det er for noget selvfølgelig , selv måtte jeg tre dobbelte min medicin for at klare mig igennem min arbejds prøvning , men det var under lægetilsyn og efter to uger blev min arbejds prøvning reguleret .

Men det er vigtigt at du gør opmærksom på det og at du får det skrevet ned, ellers er der jo ikke nogen der ved noget om det ...
  Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 05:26   #7
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Det kommer nok an på, hvor meget.
Stærke smertestillinde, så nej, mindre stærke, måske, alt efter hvor meget eller lidt du behøvede at tage før.

Men som udgangspunkt så nej.
Da jeg var i arbejdsprøvning sidste år, tog jeg over det dobbelte af, hvad jeg måtte, af syntetisk morfin, bare for at kunne holde ud at være til, jeg fik afvide, at jeg skulle fortsætte så mange timer som vi havde aftalt, også selv om, min læge var tosset på dem, for jeg fik så meget, at jeg tog overdosis, af hvad man måtte tage. Det gør så nu, at min krop vil ha mere og mere, for bare at virke lidt.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 06:13   #8
nobelis
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Indlæg: 20
Styrke: 15
nobelis er ny på vejen
Tak for svarene allesammen - det er rigtig rart, at få flere "øjne på".

Vh nobelis
nobelis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 08:29   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det vigtigste argument for IKKE at øge medicin, er de efterfølgende krav til arbejdet.

Tager man mere medicin for at "overleve", kan de således forlange samme præsention senere.
Dvs, at man altid skal huske om man VARIGT, På sigt kan holde til dette, også de store indtag af medicin.
Argument om, at det var også fordi jeg tog mere medicin, holder desværre ikke i forhold til krav om timer, hvis dette ikke er dokumentert.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 09:18   #10
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
hvis jeg skulle øge mit medecin forbrug for at kunne gennemføre en arbejdsprøvning så have jeg ringet til min læge fået det stoppet og så få tjekket om det måske skulle være noget andet eller fp osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Principafgørelse: kursus ikke rimeligt tilbud, derfor ikke forpligtet gunvor Den nyttige viden vi alle har 0 24-11-2012 22:27
Ret og rimeligt for unionsborgere brøkpensionist Politik og Samfund 13 02-12-2009 22:31
kan det være rimeligt madsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 11-11-2008 17:10
Mere end 2 års sagsbehandlingstid er det rimeligt? akp Er det overhovdet til at få fleksjob? 3 11-12-2007 16:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension