K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2014, 15:28   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvad siger lovgivningen?

Kære Ladager.

Din beskrivelser viser at Ditte`s situation er særdeles alvorlig.

Jeg forstår hun har haft "et stativ" monteret på kroppen, for at stabilisere ryggen, men at denne anordning nu er fjernet.

Ditte afventer endnu en rygoperation på Rigshospitalet.

"Stativet" kan undskylde hospitalets manglende overholdelse af lovgivningen, som kræver at lægerne skal udfærdige en GOP, Genoptræningsplan, der sædvanligvis afsendes til kommunen og afleveret til patienten INDEN udskrivning.

Lægerne har, efter min mening, været sig bevidst om, at kommunen ikke har kunne klare opgaven, med optræning. Derfor har de henvist til PTU i håbet om at de har kunne påbegynde en lindrende optræning. Det er tydeligvis ikke har været en succes. Trist at Ditte og familie ikke har modtaget en fyldelsgørende forklaring på det efterfølgende forløb.

Lægerne er sig bevidst om at der er ventetid ved PTU. Hvilket der godt kan være fornuft i, da lægerne som de eneste kan dispenserer for Retssikkerhedslovens §3 stk.2 omhandlende sagsbehandlingsfrister.

Sagsbehandlingsfrister er en frist kommunen, som udgangspunkt skal overholde. Her, påbegyndelse af en given optræning, som kommunalbestyrelsen vedtager og offentligører på kommunens hjemmeside.

Liggesår.
Her modtager i forhåbentlig en professionel hjemmepleje?
I står vel ikke alene med dette problem?
I forbindelse med nyreproblemer går jeg ud fra at lægerne også er inde over?

Kontanthjælp/ ressourceforløb, hvad siger lovgivningen?.

Her er jeg ikke sikker men her skal der findes korrekte svar på det umiddelbare problem.

Københavns kommune. Eksempelvis:
http://www.kk.dk/da/borger/jobsoegni...orm/samlevende

"Hvis du modtager revalideringsydelse, ressourceforløbsydelse eller særlig uddannelsesydelse den 1. januar 2014, gælder reglen om gensidig forsørgelsespligt for samlevende ikke for dig. Reglen om, at samlevende skal forsørge hinanden, gælder kun hvis du modtager kontanthjælp eller uddannelseshjælp. "

Men hvordan skal vi almindelige mennesker fortolke følgende?

Jeg forslår at i tager kontakt til Glostrup kommunes Borgerrådgiver, som kan og vil guide jer videre i problemstillingen om den manglende indtægt grundet samlevende.
http://www.glostrup.dk/for-borgere/borgerraadgiver.aspx

http://www.socialjura.dk/content-sto...ktivlov/#c6644

Kapitel 6 a – Ressourceforløbsydelse

Lovændringer

Indsat 1/1 2013 ved lov nr. 1380 af 23/12 2012 (Reform af førtidspension og fleksjob, herunder indførelse af ressourceforløb, rehabiliteringsteam, fleksløntilskud m.v.) § 3, og hvis § 22 indeholder følgende bestemmelser:

"Stk. 5. Personer, der ved lovens ikrafttræden modtager ledighedsydelse på mellem 90 og 91 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb, jf. § 47 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v., fortsætter med at modtage ledighedsydelse på denne sats. Ledighedsydelsen nedsættes dog til 89 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb, jf. § 47 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v., senest den 1. juli 2013. Hvis en person efter lovens ikrafttræden bliver ledig efter ansættelse i et fleksjob, modtager personen ledighedsydelse på 89 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb..

Stk. 6. Personer, der er omfattet af stk. 5, og som er berettiget til at modtage ressourceforløbsydelse efter § 68, stk. 5, i lov om aktiv socialpolitik som affattet ved denne lovs § 3, nr. 10, kan modtage ressourceforløbsydelse med et beløb svarende til deres hidtidige ydelse i den i stk. 5 nævnte periode."

"§ 68. Personer, der er visiteret til et ressourceforløb efter kapitel 12 a i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, modtager ressourceforløbsydelse, jf. stk. 2-5. Personen har ret til ressourceforløbsydelse uden hensyn til egen formue og en eventuel ægtefælles eller samlevers, jf. §§ 2 a og 2 b, indtægts- og formueforhold."


Så spørgsmålet må være: er Ditte visiteret til ressourceforløb?

Handleplan.

Jeg tager det som en selvfølge at kommunen har udarbejdet en Handleplan med koordinerende socialrådgiver tilknyttet.

Kan du be- eller afkræfte dette?

Førtidspension.
Her skal du vide, at borgeren altid har retten til at ansøge om førtidspension iht § 17 på det foreliggende grundlag. Sætningen "på det foreliggende grundlag" skal du hæfte dig ved og bruge, hvis det senere bliver nødvendigt

Hvilket vil sige at kommunen stopper al videre indhentelse af oplysninger og sender ansøgningen til afgørelse, som skal finde sted inden 3 måneder.
Men her skal man altid have viden om hvad der nævnes i ens journal. Derfor aktindsigt.
Hvis så kommunen afslår, anker man, men så ryger sagen til Ankestyrelsen, hvor der kan gå op til år før der ligger en afgørelse, da Ankestyrelsen ikke har nogle lovbundne frister.
Men det gør I ikke på nuværende tidspunkt, da Ditte IKKE er stationær.

Når en borger ikke er stationær, kan kommunen ikke bare bevilge en førtidspension, da alle muligheder skal være afprøvet. Da Ditte venter på den næste operation, vil der gå mindst 1 år, efter operationen, før speciallægerne kan udtale sig om resultatet gennem en statusrapport eller den endegyldige speciallægeerklæring. Men at hun skulle være afskåret for at modtage pension, ifølge Jobcentret, er noget vrøvl.

Mit råd:

Du taler med Ditte og får tilladelse til at søge aktindsigt. Aktindsigt er en alvorlig anmodning og du skal have modtaget akterne inden 10 kalenderdage, som er en lovbunden frist.

Fremover gemmer I også alle konvolutter fra kommunen med poststempel som Ombudsmanden anbefaler.

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Læger/hospitaler.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Du laver 2 mapper, kommunen og ulykke som er 2 forskellige sager og som ikke må blandes sammen.

Aktindsigt er den første forudsætning for at stille de korrekte spørgsmål og at kontrollerer, at de embedsmænd der skal træffe afgørelser har den fulde viden samt de korrekte akter. Det er borgeren opgave.

Operation.
Kender du årsagen til, hvorfor at den ikke foregår på Glostrup hospitalet.?

Som skulle være Danmarks førende ryghospital.
http://www.glostruphospital.dk/topme...p+Hospital.htm

Efterfølgende genoptræning.

Min erfaring og mening:
Når Ditte er opereret og når lægerne har fastsat en dato, hvor de giver tilladelse til genoptræning ville jeg modtage en vurdering her:
http://ofeldt.dk/

Ditte er en paraplegiker.
Er hun komplet eller in-komplet?
http://www.ryk.dk/ofte-stillede-spoergsmaal

Hun kan forvente vederlagsfri henvisning til vedligeholdstræning, fremover.
http://sundhedsstyrelsen.dk/publ/Pub...api_4jul08.pdf
fordi Ditte er at betragte som "svært handicappet" juridisk set, iht Sundhedsstyrelsens regler.

Som er underlagt Sundhedslovens §79 stk.3 ved ovenstående anbefaling, som vi vender tilbage til, når den næste operation er vel overstået.

Har du spørgsmål til min anbefalede optræning, står jeg til rådighed. Skulle du være i tvivl om hvad du vil anbefale Ditte vender du tilbage, så tilbyder jeg dig at være min gæst under min behandling, således du kan få svar på alle dine kritiske spørgsmål.

Bedste hilsner

Peter
http://ofeldt.dk/index.php?id=108

Sidst redigeret af phhmw; 17-01-2014 kl. 19:25.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-01-2014, 15:55   #12
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ladager Se meddelelser
Nøgne tær:
Ved godt Dittes forløb er ret kort, og der er endnu ikke stabilitet i tilstanden, og alle behandlingsmuligheder er ikke udtømte endnu når hun stadig venter på operation, men lægerne har sagt til Ditte at hende situation ikke vil forandrer sig selvom hun bliver opereret, det eneste det kan hjælpe hende med, er de smerter som stativet påfører hende. Men Ditte vil stadig være lam fra hoften og ned.
Jeg tænker at det sandelig også er meget væsentligt at få smerterne lindret inden man med sikkerhed kan sige at den overordnede arbejdsevne ikke kan forbedres.
Bla. koncentrationsevnen kan forbedres markant hvis man får has på smerterne.
Jeg ved ikke hvad der mens når der står at situationen ikke vil forandres sig... nej, lam i benene vil hun jo være, men hvad med alt det andet, når smerterne er lindret ?

Det er IKKE læger, men jobcenteret der bedømmer arbejdsevnen og det er super vigtigt at huske..!
Læger kan forvisse folk om så meget, men da de kun har forstand på den medicinske del, og ikke arbejdsmarkedet, er deres udtalelser om arbejdsevne noget man ikke skal høre efter, selvom de i manges øjne er autoriteter man skal stole på.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2014, 00:07   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ladager Se meddelelser
Popiae:
Det er faktisk en speciallæger på Glostrup Hospitals rygafdeling (Der var kaldt på sagen fra arbejdsskadestyrelsen ang. méngrad, IGEN) der har anbefalet om, at søge førtidspension. Omkring ressource forløb vil Glostup job center have at der kommer en mentor ud til Ditte, to gange om ugen, da Ditte af og til har det så dårligt, at hun ikke kan komme ud af sengen. Udviklingsmuligheder, ja ved ikke rigtig hvor de vil hen med dette, og hvad skal det hjælpe at der skal en mentor op til Ditte, en til to gange om ugen.

Jeg syntes det er spild af kommunen, i stedet for de giver Ditte den førtidspension. Ditte får hjælp til mere udgifter, men må sige at der er skåret meget ind på alt.
Ja, for de fleste mennesker virker det som spild af både tid og penge, at de ikke tilkender Ditte fp med det samme.

Men hvis Ditte siger ja tak til ressourceforløbet, så vil hendes økonomi være bedre.
Og ved at acceptere, at en mentor kommer ud til Ditte 1-2 gange pr. uge, så vil Ditte's tilstand/situation blive dokumenteret, og på den måde nærmer Ditte sig sandsynligvis en fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2014, 01:06   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Måske, vil økonomien blive bedre, fordi hun ikke bliver skåret i indtægten pga samlever, men som jeg forstår det, har kommunen også skåret i anden hjælp, og det formodentlig, fordi det forvendtes at samlever tager over?

Som skrevet til jer; prøv at få historien i aviser eller lign. det er bare ikke iorden, at samfundet behandler de svageste på denne måde.
Det skal da ikke koste så meget, for de unge, og tilmed, hvor den ene er handicappet, at de IKKE har samme muligheder for at flytte sammen som et rask par.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2014, 01:46   #15
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ladager Se meddelelser
Jjsonn:
Vi har lige haft møde med Glostrup kommune og jobcenteret, og de oplyser at der er gensidig forsørgerpligt, når Ditte bor sammen en kæreste.
Hvis Ditte er under ressouceforløb så er hun IKKE under GF så det skal i have på skrift, man kan sagtens være syg på KH og mange kommuner prøver at holde de syge på KH kontra ressouceforløb men har hun på skrift at hun er i ressouceforløb så kan det være en sb der har misforstået noget og har hun det ikke på skrift så skal i se om i kan få hende over på det, et ressoucerforløb kan såmænd også betyde ro, det kan ordineres, lige som hun vil få adgang til behandlingsmuligheder hun ikke vil på KH

Ressourceforløb er beskrevet her
http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...ceforloeb.aspx

Citat:
Ydelse i ressourceforløbet?
Alle, der deltager i ressourceforløb, får en ydelse – ressourceforløbsydelse – på samme niveau som deres hidtidige ydelse. Fx vil kontanthjælpsmodtagere, der får et ressourceforløb, modtage en ressourceforløbsydelse på kontanthjælpsniveau.

Ydelsen kan blive justeret undervejs i forløbet. Hvis en person på kontanthjælp fx får et barn undervejs i forløbet, bliver ressourceforløbsydelse hævet til kontanthjælpsniveau på forsørgersats.

Modtagere af ressourceforløbsydelse har ret til ferie og har i ferieperioden ret til at tage til udlandet.

og ydelsen og at der ikke er GF på den her fremgår her

Citat:
Ressourceforløbsydelse
lov om aktiv socialpolitik, kapitel 6a

§ 68. Personer, der er visiteret til et ressourceforløb efter kapitel 12 a i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, modtager ressourceforløbsydelse, jf. stk. 2-5. Personen har ret til ressourceforløbsydelse uden hensyn til egen formue og en eventuel ægtefælles indtægts- og formueforhold.
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2014, 11:51   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
og har hun det ikke på skrift så skal i se om i kan få hende over på det, et ressoucerforløb kan såmænd også betyde ro, det kan ordineres, lige som hun vil få adgang til behandlingsmuligheder hun ikke vil på KH
Og nok det vigtigste, selvom det kan virke som spild af tid, så er et ressourceforløb et skridt på vejen mod endelig afklaring, altså fleks eller fp.

Så hvis Ditte er på almindelig kontanthjælp, så gør hvad i kan for at få hende over i et ressourceforløb.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2014, 11:59   #17
Ladager
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
Ladager er ny på vejen
Pip:
Jeg kontaktede jobcenteret i fredags og fandt ud af Ditte pt kun er på kontanthjælp, men jobcenteret arbejder på at få Ditte i et ressourceforløb, det har de så arbejdet på siden midten af august mdr. hvor jeg ringede for at søge om Ditte kunne få førtidspension. Vil da håbe det bliver med tilbagevirkende kraft, når de har været næsten 6 mdr. om det.


Tumnus: Tak for rådet om beskyttet kreditbeskyttet konto.


Phhmw:
Ja jeg mener også Dittes situation er ret alvorlig.

Ditte har forsat stativ i ryggen og venter endnu på en operation hvor hun skal have strammet skruer op og evt. sat et større stativ ind, i den nederste del af ryggen/stativet, hvor det har løsnet sig og har lavet hullerne (hvor skruerne sidder) for store, så de ikke binder som de skal, og er med til at give Ditte de smerter. Lægerne har sagt, på længere sigt kan de fjerne stativet, når ryggen er ordentlig stabiliseret, dvs. endnu en operation.
Mht. lægerne skal det siges, at få timer efter ulykken skete blev Ditte opretret og fik sat det nuværende stativ ind.

Ditte skulle efter stativet var sat ind bag fra, også stabiliseres forfra og have sat noget på forsiden af stativet, for at stabiliser det 100 %.
Inden operation nr.2. Spurgte Ditte inden til hvordan det hele ville komme til at forløbe sig og hvor de ville lave indgrebet fra, for at komme til at stabiliserer 100 %.
Ditte var meget nevøs om hvor de ville skære i hende, og hvad de ville gøre. Der var ingen af lægerne der kunne fortælle noget konkret. Der var ti forskellige forklaringer, og ingen af dem stemte overens med det der endelig skete.
Lige inden sagde de at de ville gå igennem maven og at åbningen ville være ”uden betydning”.
Ditte vågner op på opvågningen med ufattelige smerter, skrigende og råbende, da hun ikke var smertedækket tilstrækkeligt, og det er ikke smerter fra maven af. De har skåret Ditte op i siden, ca. 20 cm (plus minus) brækket/bukket flere af hendes ribben i venstre side, samt punkteret hendes lunge. Lægerne havde sat et dræn ind i lungen.
Så lægernes ord/plan/hjælp/forklaring og forståelse giver vi ikke meget for.

Må sige at jeg har aldrig set et menneske i så meget smerte som den dag.

Lige efter ulykken, imens Ditte lå på intensiv på RH efter hendes operation, kom overlægen og overbragte meddelelse, at Ditte var komplet lam, og aldrig kommer til at gå ingen. Lægen valgte faktisk at overbringe dette uden at tage hensyn til situationen, og uden at bede nogen om at forlade rummet, foran Dittes 11årige bror, mor, jeg som søster og min mand, fortalte overlægen dette, at hun var komplet lam, som over lægen sagde det ”Du kommer aldrig til at kunne gå igen og der vil ingen ændring være hos dig, da du har fået knust så meget i ryggen”, og så smuttede han videre.
Ditte er nu i kategorien In-komplet, hvilket vi alle er meget begejstret over!

Nu står vi tilbage med tvivlen om lægernes ord og viden…

Mht. liggesår, så fik Ditte efter stort besvær en sårsygeplejerske op, som var meget behjælpelig, men behandlingen er nu stoppet da såret er ved at være helet pænt op. Men nu er der kommet to mere. Sårsygeplejersken ville gerne have Ditte til en bandagist, hvilket kommunen har prøvet at vifte nogle nødløsninger på i stedet. Ditte bruger lidt hjemmelavet, en sok der er rullet som en ring med lidt tape og diverse ideer hun nu får, men trykkene bliver værre og værre. Igen, ingen hjælp at hente eller forståelse føler vi. Der er ingen der tilser Dittes liggesår pt., desværre.

Ditte har prøvet at kontakte hendes læge, for at få en henvisning til Øfeldt. Men hendes læge er på ferie, og det er kun egen læge der kan lave en henvisning.
Det kunne være rigtig godt, hvis Ditte kunne få lov til at komme ud at se Øfeldt og evt. være din gæst.

Jeg tror bestemt også der blev lavet en gp til Ditte, da hun forlod Klinik for Rygmarvsskadet i Hornbæk, men tror egentlig bare ikke den er blevet overholdt, da Dittes har situation ændre sig hele tiden.

Ditte er åbenbart ikke tildelt ressourceforløb endnu, men de arbejder på sagen og det har de gjort siden august mdr. Dette fandt jeg ud af i fredags, da jeg talte med jobcenteret.

Vi skal til møde den 6. februar 2014. hvor jobcenteret og kommunen kommer hjem til Ditte.

Der vil jeg tage det med ressourceforløb op, og vejen frem til førtidspension. Jeg er lidt i tvivl om der er lavet en handleplan, syntes ikke rigtig det er noget jeg kan huske jeg har set.

Jeg ved at jobcenteret er ved at indhente oplysninger ind på Ditte, fra læger og sygehuse i forholdt til førtidspension, men jobcenteret har sagt at de ser ingen grund til Ditte skal på førtidspension.

Jeg ved ikke hvorfor Ditte skal ind på rigshospitalet og ikke Glostrup?
Men kunne måske være at Ditte har tilknytning til rigshospitalet.

Tak for alle de gode råd, de er på alle måder guld værd!

Hilsen Ditte & Maria
Ladager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2014, 12:21   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
set udfra et jobcenter. som jeg kan se det

jobcenter ved ikke hvor hendes situation ender henne.
hun er stadig under udredning og under behandling
alene det gør, at jobcenteret ikke kan tage stilling til noget endnu.
det er først når lægerne har afsluttet sagen 100 procent og kan sige noget om hendes funktionsniveau. om denne er varig nedsat uden nogen former for bedring.
det først her efter kommunen kan gå ind og vurdere om hun har en smule arbejdsevne.
måske kan arbejde nogle timer om ugen i fremtiden, så bliver det fleksjob og ikke pension.


Set udfra hvad et jobcenter kan se af muligheder.
samt hendes alder spiller også ind, når hun kun er 23 år
især efter den nye reform.

Sidst redigeret af MTVRV1; 21-01-2014 kl. 12:29.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2014, 13:33   #19
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Alle mørke rør har en lys udgang...

Kære Ditte og Maria.

Der er 2 nærværende problemer.( og der dukker flere opgaver op i fremtiden)

Dittes, nuværende og fremtidige, helbred.

Nuværende helbredssituation kan jeg ikke tillade mig at blande mig i, men særdeles ubehageligt at I som patient og pårørende ikke føler jer 100% tilfredse og trygge.

Hvis I føler jer tilsidesatte eller mangler svar på spørgsmål og I føler at ingen er lydhører over for jer har i muligheden for at kontakte patientvejlederen for en samtale og udredning af specifikke problemstillinger.

Mit råd er at I skal bruge denne mulighed.

Glostrup hospital:
http://www.glostruphospital.dk/cgi-b...atientvejleder

Rigshospitalet:
http://www.rigshospitalet.dk/menu/PR...tvejledere.htm

... alt efter om I er afsluttet fra Glostrup og/eller Rigshospitalet tager over ved næste operation.

Patientvejlederen skal I gøre brug af efter behov. Hvis kræfterne er til det nu, så udnyt det og se hvad der sker. Det er vigtigt at I ikke er alene om problemerne. Borgerrådgiver og Patientvejledere er ansat til at varetage Jeres interesser.

Problem #2.

Dittes nuværende økonomiske situation, som der hurtigst muligt skal findes en løsning på.

Borgerrådgiveren
Omkring økonomi og fremtidsplaner vil jeg råde Jer til at få en samtale med Borgerrådgiveren. I skal have overblik over så meget som muligt, det giver ro.
http://www.glostrup.dk/for-borgere/borgerraadgiver.aspx

Efterfølgende dukker der andre spørgsmål op, som der også findes svar på.

Fremtid.
Det glæder mig at I begge er nysgerrige. Jeg sender Jer en PB, Personlig Besked

Bemærk MTVRV1 konstatering og tidligere udtalelser:

"Jobcenteret mener at Ditte skal være selvforsørgende på længere sigt, og skal arbejde som et andet velfungerende menneske, uden handicap.
De siger på job centeret, at Ditte skal igennem et længer ressource forløb som kan tage alt fra et par mdr. og op til 5 år. Jobcenteret siger det nærmest er umuligt for Ditte at få førtidspension.
"

Jeg bemærker din lille oplysning: "men jobcenteret har sagt at de ser ingen grund til Ditte skal på førtidspension."

Fremover tror jeg, at tonen skal skærpes, på en voksen og respektfuld måde, over for embedsmænd der kommer med slige udtalelser, som de ingen belæg har for at udtale. Her må du/I træde i karakter og bede om at disse fremtidsvurderinger bliver tilsendt Jer skriftlig. Det skal I øve Jer på og kan være svært at gå i gang med.

Men det er uacceptabelt med disse forudsigelser. Jobcenteret har ingen belæg for at fremkomme med disse forudsigelser, selv lægerne ikke kan forudsige. Ditte`s foreløbige diagnoser er ikke i småtingsafdelingen.

Det er hvad I er oppe imod, så derfor skal I ikke være alene mere om så svære problemer

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 21-01-2014 kl. 14:49.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-01-2014, 19:46   #20
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis hun har mod på det, ville jeg nok kontakte ekstra bladet, sjovt nok som folk der ser sølle ud i en avis kan få recurse forløb og en ung pige i en rullestol, vil da være ren avis stof ( bare en tanke, hvis hun har mod, så skal det nok gå stærkt)
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension