K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2017, 13:09   #1
Muls
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2017
Indlæg: 1
Styrke: 0
Muls er ny på vejen
Udregning af efterlønsudbetaling ved førtidspension

Hej
Jeg er netop blevet tildelt førtidspension fra den 1. april 2017.
Nu skal jeg så have udbetalt min efterløn, som jeg har indbetalt til siden det begyndte. Men hvordan regner jeg ud hvor meget jeg får udbetalt.
Der er ingen steder man kan se hvad jeg har indbetalt siden starten.
A-kassen har godt nok givet mig et cirkabeløb, men når jeg ser på hvad man kunne få udbetalt hvis man havde hævet sin efterløn, da det var muligt i 2012, så er det kun et par tusinde større her fem år efter.
Jeg mener også at jeg har læst, at udbetalingen beregnes efter den dagpengesats, der er gældende idag. Hvordan det hænger sammen har jeg lidt svært ved at gennemskue.
Er der nogen der kan hjælpe mig med en beregning?
God påske til jer alle
Muls
Muls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2017, 11:53   #2
Maxel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2015
Lokation: odense
Alder: 66
Indlæg: 4
Styrke: 0
Maxel er ny på vejen
En beregning er umulig.
Udbetalingen beregnes ikke efter dagpengesats, men efter hvad der står på kontoen.
A-kassens cirka beløb plejer at være ret nøjagtigt.
Læn du dig bare tilbage og vent på at pengene tikker ind på kontoen.
Maxel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2017, 19:47   #3
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Muls Se meddelelser
Hej
Jeg er netop blevet tildelt førtidspension fra den 1. april 2017.
Nu skal jeg så have udbetalt min efterløn, som jeg har indbetalt til siden det begyndte. Men hvordan regner jeg ud hvor meget jeg får udbetalt.
Der er ingen steder man kan se hvad jeg har indbetalt siden starten.
A-kassen har godt nok givet mig et cirkabeløb, men når jeg ser på hvad man kunne få udbetalt hvis man havde hævet sin efterløn, da det var muligt i 2012, så er det kun et par tusinde større her fem år efter.
Jeg mener også at jeg har læst, at udbetalingen beregnes efter den dagpengesats, der er gældende idag. Hvordan det hænger sammen har jeg lidt svært ved at gennemskue.
Er der nogen der kan hjælpe mig med en beregning?
God påske til jer alle
Muls
Jeg har af en pensionsrådgiver fået at vide at man tager det beløb der bliver betalt det år som pengene skal tilbagebetales.

I år, 2017, betaler vi 1.486kr pr. kvartal, det er 5.944kr for hele året.

Det beløb ganger man så med det antal år man har betalt til ordningen.

Jeg f.eks. har betalt altid. Efterlønsbidrag blev indført i 1998. Jeg har således betalt efterlønsbidrag i 19 år og vil for årene 1998 til og med 2016 kunne få udbetalt 5.944 x 19 = 112.935kr + de bidrag jeg har indbetalt i år.

Jeg bliver 64 i næste måned, men vil af forskellige årsager ikke benytte mig af ordningen. Jeg får således mine ca. 113.000kr udbetalt som skattepligtig indkomst.

Du vil få dine mod en afgift på 30 procent. fordi du bliver førtidspensionist.

Efterlønsbidraget er beregnet udfra gældende dagpengesats, så du har helt ret.

Beløbet du får udbetalt skulle gerne være ca. 30.000kr større end det du kunne have fået i 2012.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension