K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2017, 16:35   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Buzgorj Se meddelelser
i arbejdsprøvningens afslutningsrapport står. DER KAN HERFRA IKKE PEGES PÅ TILTAG DER VIL KUNNE PÅVIRKE ARBEJDSEVNEN YDERLIGT
Det betyder at du nok ikke skal derhen i praktik igen, men sikkert et nyt sted, medmindre rehabiliteringsteamet kan pege på noget de kan afprøve dig i.

Har du været på en alm arbejdsplads eller på et afprøvningscenter ?

Hvor lange har dine afprøvninger været ?

Har de prøvet at få dig op i tid ?

Har du prøvet forskellige arbejdsopgaver de pågældende steder ?

Har du haft fravær ?

Det er nogle af de ting rehabiliteringsteamet lægger vægt på.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2017, 17:23   #12
Buzgorj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2017
Indlæg: 8
Styrke: 0
Buzgorj er ny på vejen
Hej Pip, hvis du læser i tråden finder du svar.
Buzgorj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2017, 17:33   #13
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Buzgorj Se meddelelser
Hej Pip, hvis du læser i tråden finder du svar.
Hvilken tråd ?

Du har ikke skrevet det i den her.. der har du kun nævnt lidt om hvad de skriver og hvor lang tid de mener at du kan arbejde..

Hvis det står i en anden tråd du har skrevet, kan du bare linke til den her.. det gør det lidt lettere at hjælpe, hvis man har alle de oplysninger.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2017, 17:44   #14
Buzgorj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2017
Indlæg: 8
Styrke: 0
Buzgorj er ny på vejen
Har du været på en alm arbejdsplads eller på et afprøvningscenter ?
Har været på et afprøvningscenter.

Hvor lange har dine afprøvninger været ?
3 måneder

Har de prøvet at få dig op i tid ?
Ja i starten har haft 20 timer om ugen

Har du prøvet forskellige arbejdsopgaver de pågældende steder ?
Ja

Har du haft fravær ?
Ikke så meget.

Har fået brev fra jobcenter i dag,jeg skal til arbejdsprøvning i 3 måneder og den eneste begrundelse er at min sagsbehandler har spurgt en fra rehabiliteringsteam.

Og det er ham der har besluttet at jeg skal i en ny arbejdsprøvning, uden at begrunde hvorfor jeg skal i en ny arbejdsprøvning
Buzgorj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2017, 21:58   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er et stort plus at du har været på et afprøvningscenter, for de kan både afprøve bredt, samt skrive en seriøs rapport omkring afprøvningen. Stor fordel.

De har prøvet at få dig op i tid, har set at det ikke kan lade sig gøre og har kunnet beskrive det. God ting.

De har sikkert også været obs på fravær. Nogle gange vil det nemlig kunne give afslag fra pensionsnævnet, hvis det ikke er beskrevet og de regner det altid ud i procentvis fravær. De leder jo efter huller desværre.

Det er træls med den nye afprøvning, men hvis du lige har afslutte en på 3 mdr, kan det være fordi de skønner at det har været for kort tid. Nogle kommuner vil gerne have afprøvninger på 5-6 mdr.

Er det samme sted du skal hen ?

Det eneste du kan gøre er enten at kontakte din læge og få ham ind over og høre om han tænker at du kan klare det.

Når de vil have dig ud igen, betyder det at de ikke vil pege på pension med de papirer du har.

Du kan naturligvis vælge at søge på det foreliggende grundlag, og så helst kunne vedlægge noget fra din læge, der beskriver at dit helbred vil forværres under endnu en afprøvning.

Alternativt kan du høre din sagsbehandler om du kan få foretræde for rehabiliteringsteamet, så du selv kan tale med dem omkring afprøvning og måske overbevise dem om at du er tilstrækkeligt afklaret.

Hvis din læge siger ok til afprøvningen og holder øje med dig undervejs, kan det også være en vej gennem.

Men prøv at vende det med lægen der kender dig.. og rigtigt meget held og lykke med det hele.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2017, 22:19   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Buzgorj Se meddelelser
Rehabiliteringteamen har fortalt mig at jeg skal ikke i en ny arbejdsprøvnig og jeg har samtalen på min telefon. De sagde at de kan godt se på mig at jeg har det ikke godt, men jeg prøver at kontakte ham fra rehabiliteringteam og høre om det er rigtig eller min sagsbehandler finde på.

Har været i de to arbejdsprøvniger på kommunens afprøvningscenter.

i arbejdsprøvningens afslutningsrapport står. DER KAN HERFRA IKKE PEGES PÅ TILTAG DER VIL KUNNE PÅVIRKE ARBEJDSEVNEN YDERLIGT
Hvis det bliver aktuelt med en ny arb.prøvning, så spørg (på skrift) hvilke arbejdsfunktioner de mener der mangler at blive belyst, så de ikke laver det samme nummer igen.

Ligeså, hvis det bliver aktuelt, vil jeg anbefale dig, at læse lidt om at skrive dagbog i forb. med arbejdsprøvning: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2017, 22:40   #17
Buzgorj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2017
Indlæg: 8
Styrke: 0
Buzgorj er ny på vejen
Hej allesammen og tak for jeres svar. Har kontaktet en advokat og han siger at det er ulovligt at sende mig i tredje arbejdsprøvnig ifølge lægelige udtalelser. Hun har ikke skrevet nogen begrundelse hvorfor skal jeg i arbejdsprøvnig. Advokaten lave en klage på min veje. Jeg skal nok skrive tilbage når jeg hører noget mere.
Buzgorj er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension