K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2017, 01:30   #1
almdal67
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
almdal67 er ny på vejen
Kontantshjælp - deltids arbejde

Hej.

Nogen der kan hjælpe mig, ved at svare på.
Må jeg som er på kontant hjælp, enlig forsørger, og undtaget de 225 timers regl, få et deltids job, og hvad kan jeg miste.

Jeg har mistet største delen af min boligsikring, så får nu kun ca. 600,- til en lejlighed på 84 kvadrat meter.
almdal67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2017, 07:32   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvid du er undtaget 225 reglen er der vel en grund?

men alle på kh må da søge job, hvis man kam
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2017, 08:44   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal aflevere lønsedler, og så modregnes en del af lønnen i kontanthjælpen. Du får lov til at beholde ca 26 kr pr arbejdstimer.

Dvs at hvis du arbejder kan du regne med at det du får ekstra er de 26 kr i timen før skat udover den kontanthjælp du får nu.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2017, 09:17   #4
Banditten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2015
Indlæg: 11
Styrke: 9
Banditten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Du skal aflevere lønsedler, og så modregnes en del af lønnen i kontanthjælpen. Du får lov til at beholde ca 26 kr pr arbejdstimer.

Dvs at hvis du arbejder kan du regne med at det du får ekstra er de 26 kr i timen før skat udover den kontanthjælp du får nu.
Det "Pip" sagde
Banditten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2017, 11:13   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Skal siges at når de modregner lønnen i kh, er det før skat, men efter atp og amb. Så man ikke også mister ekstra pga det. Og som pip skriver, ser de bort fra 26,25 kr pr time man har arbejdet for den løn der modregnes.

Det der modregnes i kh, bliver der ekstra plads under loftet, da det er kh før skat der indgår i beregning af loftet

Aktivloven:
"§ 31. Har ansøgeren eller ægtefællen arbejdsindtægter eller indtægter som led i tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, tilbud i medfør af integrationsprogrammet efter integrationsloven eller andre beskæftigelsesfremmende foranstaltninger, ses der ved beregningen af integrationsydelse eller uddannelses- eller kontanthjælp efter §§ 22-25 bort fra 26,25 kr. pr. udført arbejdstime, jf. dog stk. 2. Det beløb, der samlet kan ses bort fra, kan ikke beregnes på grundlag af mere end 160 timer pr. måned pr. person. "

Så ja, selvfølgelig må du have deltidsjob
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension