K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2017, 15:16   #1
SfnMadsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2017
Lokation: Brønshøj.
Indlæg: 7
Styrke: 0
SfnMadsen er ny på vejen
Indstilling til fleksjob.

Jeg er i jobafklaring eller kald det ressourceforløb, for det er vel i bund og grund det samme, dog skulle sagsbehandlingstiden være kortere i jobafklaring.

Blev indstillet af SB, til fleksjob, for en måneds tid siden. Efter kun 9 måneder i arbejdsprøvning/ressourceforløb. Så jeg var jublende lalle glad i hovedet.

Men så her i sidste uge, mandag den 30. januar, får jeg af vide, af min mentor, at kommunen ikke mener, at de har nok bevis på, at jeg har smerter nok til at de kan/vil give mig fleksjob. Og den er ikke engang kommet op til REHAB.

Der er lægelige papirer fra Rigshospitalet, Den private smerteklinik i Herlev og egen praktiserende læge. Har selv skrevet et par A4-sider og beskrevet med egne ord, hvordan jeg har det og sendt til SB, igår.

Jeg kan ikke forstå hvorfor, kommunen går stik imod alle andre lægelige vurderinger?

I min verden, der hjælper kommunen dig hurtigt igang igen, så personen kan komme videre med sit liv og helst inden vi snakker Fp.

Med venlig hilsen SfnMadsen.
SfnMadsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2017, 15:53   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er desværre ganske normalt...både det at de lover ting som de så ikke overholder...og det at de ikke følger....lytter efter lægernes råd...

Har du på papir at du er indstillet til fleksjob...altså det sagsbehandleren sagde??

Det du evt kan gøre...det er at søge selv om at blive visiteret til fleksjob...selvfølgelig på skrift...

Almindeligvis kan man ikke søge fleksjob selvstændigt....men hvis man søger alligevel....ja så skal de give dig et afslag på fleksjob....et afslag som du så kan klage over...altså forudsat at det er et afslag...

Du skal dog vide at det kræver at din sag er fuldt ud oplyst og dokumenteret...at du er varig syg og der ingen behandlingsmuligheder er..

Men men...du skriver at det er din mentor der har sagt at du ikke kan få et fleksjob og der mangler dokumentation....

Måske du skulle spørger dem som har med det at gøre...nemlig sagsbehandleren....

Det er jo ikke din mentor der beslutter eller bestemmer noget...

Fremover bør du altid sørge for at du gør alt skriftligt...så du altid har dokumentation på alt...har du ikke haft søgt aktindsigt før....så bør du søge det nu så du ved hvad der ligger i din sag...

Det er så meget sværere for dem at rende fra ting på skrift....end det er at rende fra mundtlige tilsagn...

Så husk...alt skriftligt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2017, 20:22   #3
SfnMadsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2017
Lokation: Brønshøj.
Indlæg: 7
Styrke: 0
SfnMadsen er ny på vejen
Har fået diagnosen småfiber neuropati, som jeg selv vil beskrive, som en blanding af fibromyalgi og sklerose, rent smertemæssigt.

Kan ikke tåle medicinen(anti-depressiv og epilepsimedicin).

Har 3 x 3 timer ugentligt, med en nedsat arbejdsevne på 15-25 %. Og jeg tilbringer vel en 17-18 timer i sengen, pr dag.

Rigshospitalets speciallæge skrev, at jeg skulle have fleksjob til kroppen ikke kunne mere og så førtidspension, når den dag kommer.

Med venlig hilsen SfnMadsen.
SfnMadsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2017, 07:37   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
med det senge behov er din arbejdes evne mere nedsat og det skal den også være, den skal være under 50 % for at få fleks.

er noget af det du har været igennem over 2 år gammelt? her tænker jeg på smerte klinik
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2017, 09:45   #5
SfnMadsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2017
Lokation: Brønshøj.
Indlæg: 7
Styrke: 0
SfnMadsen er ny på vejen
Sb skriver på email ;

Jeg afventer at det er muligt at vende sagens lægelige akter med en sundhedsfaglig konsulent fra Rehab. Team.
Det kan ske, når de har afbud til møder/jeg ikke er i samtaler mv.
Før dette sker, kan jeg ikke give ham en tilbagemelding.

Min arbejdsprøvning er afsluttet, men jeg har valgt at fortsætte, for at holde kroppen igang og så er der mulighed for fastansættelse, selvom jeg er blevet lovet job(fleksjob) andetsteds.

Startede på smerteklinik i juli måned sidste år. Men det tog dem små 5 år, at finde ud af hvad jeg fejlede.

Og nu skal man slås med kommunen.

Der er ikke noget at sige til, at folk får roterende fis i kasketten, af at blive kastet rundt.

Med venlig hilsen SfnMadsen.
SfnMadsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2017, 12:24   #6
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Der er åbenbart 2 systemer som er i splid med hinanden og det er sundhedsystmet og det såkaldte sociale system.

I Odense har nålefinderne netop tilbagevist lægelige dokumenter, og har gjort en stor gruppe arbejdsparate. Vupti, vupti.
Hvad kvinderne slev siger melder historien intet om, for man spørger da ikke andenrangsmennekser om deres egen mening.

Og, ja man får fis i kasketten.
Men, men du kan jo være heldig og få dit fleksjob.

At du ligger ned de fleste af døgnets timer er svær at dokumentere.
Jeg selv kunne f.eks ikke dokumentere, at mit funktionsniveau er langt værre nu end dengang jeg ( efter gl. ordning) fik tilkendt fleksjob.

Jeg har ikke indsigt i din sygdom, men forsøg, at få den læge, der har givet dig diagnosen til at skrive, at man med den lidelse kun har få kræfter, og er nødt til at hvile størstedelen af døgnets timer.

De der sidder i diverse kommunale stillinger, og somend også den sundhedsfaglige, oftes ikke kender til diagnoser og slet ikke de sjældne.
I mit tilfælde sad der en meget grøn læge, som udover at være utrolig arrogant også udtalte sig usandt.
Han havde slet ikke læst min sag.
Desværre kunne jeg ikke tilbagevise hans påstand.
Så tag din sag med til mødet, så du kan følge med. Tag er partsrepræsentant med og optag mødet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er desværre ganske normalt...både det at de lover ting som de så ikke overholder...og det at de ikke følger....lytter efter lægernes råd...

Har du på papir at du er indstillet til fleksjob...altså det sagsbehandleren sagde??

Det du evt kan gøre...det er at søge selv om at blive visiteret til fleksjob...selvfølgelig på skrift...

Almindeligvis kan man ikke søge fleksjob selvstændigt....men hvis man søger alligevel....ja så skal de give dig et afslag på fleksjob....et afslag som du så kan klage over...altså forudsat at det er et afslag...

Du skal dog vide at det kræver at din sag er fuldt ud oplyst og dokumenteret...at du er varig syg og der ingen behandlingsmuligheder er..

Men men...du skriver at det er din mentor der har sagt at du ikke kan få et fleksjob og der mangler dokumentation....

Måske du skulle spørger dem som har med det at gøre...nemlig sagsbehandleren....

Det er jo ikke din mentor der beslutter eller bestemmer noget...

Fremover bør du altid sørge for at du gør alt skriftligt...så du altid har dokumentation på alt...har du ikke haft søgt aktindsigt før....så bør du søge det nu så du ved hvad der ligger i din sag...

Det er så meget sværere for dem at rende fra ting på skrift....end det er at rende fra mundtlige tilsagn...

Så husk...alt skriftligt...
Mon ikke mentor er i tæt kontakt med kommunen og derfor ved hvad kommunen har sagt.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2017, 21:03   #7
SfnMadsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2017
Lokation: Brønshøj.
Indlæg: 7
Styrke: 0
SfnMadsen er ny på vejen
Så kom der lidt nyt fra kommunen, men de er blæste i deres hoveder.

"Med henvisning til journalnotat 28.feb.2017 (udarbejdet af nuværende ansvarlig
sagsbehandler) har undertegnede nu efter anmodning fra sb screenet
sagen mhp. vurdering af, om X aktuelt kunne være i målgruppen for fleksjob. Ud fra det
undertegnede kan forstå, så har sb drøftet sagen med sundhedskoordinator,
som vurderer at X fremstår velbehandlet og veludredt.
VURDERING Det fremgår af progressionsrapporter fra HKI, at X er blevet afprøvet
indenfor butiksområdet, hvor han har lavet de
samme opgaver begge steder, opfyldningsopgaver. Ifølge systemet er der planlagt praktik til
9.april 2017. Desuden bemærker undertegnede, at X i første del af praktikken (hos
Føtex) kun var i stand til at arbejde 7,5 timer pr. uge, fordi arbejdet krævede at han gik meget.
Men under anden del af praktikken, hos Superbrugsen, var det muligt for ham øge det
ugentlige timetal til 9 timer dagligt, fordelt over 3 arbejdsdage. Man har hos Superbrugsen
forsøgt at øge timetallet ved at X skulle møde en ekstra dag á 3 timer, men dette gik
ikke, og derfor blev arbejdstiden nedsat igen til 3 arbejdsdage. Det fremgår af FASIT
journalsystemet, at X stadigvæk er i virksomhedspraktik, planlagt til at ophøre 9.april
2017.
Undertegnede vurderer ud fra screening af nuværende akter/oplysninger, at det på nuværende
tidspunkt ikke er muligt at tage en endelig stilling til X´s fleksjobsberettigelse, med
følgende begrundelse. Af samme årsag vurderer undertegnede ikke, at det er grundlag for at
forelægge X´s sag Jobcentrets rehabiliteringsteam på nuværende tidspunkt mhp.
stillingtagen til fleksjob.
Undertegnede vurderer ikke, at hidtidig praktikforløb via HKI fremstår tilfredsstillende.
Undertegnede vurderer, at det er behov for at X også bliver afprøvet i ANDRE
arbejdsfunktioner end vareopfyldning (dem som han har lavet indtil nu), og at det er tale om
jobfunktioner, hvor han ikke skal gå særligt meget - når man tænker på, hvordan det var
muligt at øge timetallet i Superbrugsen efter at han fik opgaver, som ikke krævede at han
skulle gå så meget.
Undertegnede anbefaler derfor, at X afprøves - enten på nuværende arbejdsplads eller på
en helt anden EKSTERN arbejdsplads - med andre arbejdsopgaver, som i højere grad tager
hensyn til hans skånebehov. Undertegnede vurderer at det er relevant at få afprøvet X i
ikke fysisk belastende arbejdsopgaver, i jobfunktioner som ikke kræver at han går så meget.
Det kan fx være lettere administrative arbejdsopgaver, hvor han fx har mulighed for siddende,
og det må gerne være med mere varierende arbejdsfunktioner - dette for at sikre, at han
gennemfører en bred og varieret praktik. Undertegnede refererer her til Ankestyrelsens
anbefalinger. Ankestyrelsen har bl.a. i deres praksisundersøgelse af fleksjob oplyst, at "de
centrale betingelser for fleksjob er at arbejdsevnen er væsentligt og varigt nedsat, og at det er
dokumentation for at der er foretaget relevant arbejdsprøvning i alle erhverv (...) at timetallet
ikke må vurderes alene i forhold til den konkrete jobsituation, men bør vurderes bredt i forhold
til andre jobmuligheder".
Udover dette vurderer undertegnede, at det er behov for at X også bliver afprøvet med et
langt højere timetal end tilfældet har været, og at han fremadrettet skal øge timetallet op på
mindst 20-25 timer per uge, dvs. at han i en periode også skal afprøves med mindst 20 timer
om ugen på arbejdspladsen . Undertegnede henviser her igen til Ankestyrelsens retningslinjer,
hvor Ankestyrelsen har beskrevet at borgere, som deltager i praktik som led i afklaringen af
arbejdsevnen ift. fleksjob, skal under perioden også afprøves i forhold til ordinære
arbejdsvilkår.
I øvrigt skal erfaringerne fra praktik fremover grundigt beskrives af leverandøren (HKI eller
anden leverandør). Det skal fx beskrives nøje hvordan X fungerer på de højere timetal, og
hvorfor timetallet eventuelt justeres nedad. Herunder skal det også redegøres for bl.a. effektiv
arbejdsevne (dvs. faktisk arbejdspræsentation, efter at det er taget højde for pauser,
arbejdstempo osv.)
Undertegnede har dd videregivet kopi af dette journalnotat til ansvarlig sagsbehandler mhp. effektuering af disse anbefalinger. Såfremt X ikke ønsker at deltage i ny
praktik ud fra disse nye anbefalinger, så har han mulighed for at lave indsigelser mod dette
screeingsresultat."
SfnMadsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2017, 23:04   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SfnMadsen Se meddelelser
Men så her i sidste uge, mandag den 30. januar, får jeg af vide, af min mentor, at kommunen ikke mener, at de har nok bevis på, at jeg har smerter nok til at de kan/vil give mig fleksjob. Og den er ikke engang kommet op til REHAB.

Der er lægelige papirer fra Rigshospitalet, Den private smerteklinik i Herlev og egen praktiserende læge. Har selv skrevet et par A4-sider og beskrevet med egne ord, hvordan jeg har det og sendt til SB, igår.

Jeg kan ikke forstå hvorfor, kommunen går stik imod alle andre lægelige vurderinger?
Du skriver ikke hvilke vurderinger lægerne er kommet med, men generelt er det sådan, at det er kommunen, og kun kommunen, der kan vurdere arbejdsevnen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af SfnMadsen Se meddelelser
Så kom der lidt nyt fra kommunen, men de er blæste i deres hoveder.
Jeg kan godt forstå, at du bliver frustreret over den kommunale sagsbehandling, især når du oplever, at en sb er lige hurtig nok til at love dig en afslutning på sagen.
Men så vidt jeg kan se, så er den helt efter bogen. Den der har lavet vurderingen gør hvad han/hun kan for at du bliver afklaret ordentligt, sådan at din sag ikke bliver afvist af teamet fordi du ikke er ordentlig afklaret.

Citat:
Oprindeligt indsendt af SfnMadsen Se meddelelser
Undertegnede vurderer, at det er behov for at X også bliver afprøvet i ANDRE
arbejdsfunktioner end vareopfyldning (dem som han har lavet indtil nu),
Iflg. loven skal der laves en bred afklaring, så det kan vurderes om din arbejdsevne er nedsat i ethvert erhverv.
Hvis du kun er afprøvet i en enkelt funktion, så kan det (teoretisk) ikke udelukkes, at du har en større arbejdsevne i en anden jobfunktion.

Citat:
Oprindeligt indsendt af SfnMadsen Se meddelelser
og det må gerne være med mere varierende arbejdsfunktioner - dette for at sikre, at han gennemfører en bred og varieret praktik.
Det er nemmest hvis der kan etableres en praktik på en arbejdsplads hvor der er mulighed for, at du kan afprøves i flere jobfunktioner, så du ikke risikerer, at skulle i flere praktikforløb.

Citat:
Oprindeligt indsendt af SfnMadsen Se meddelelser
Udover dette vurderer undertegnede, at det er behov for at X også bliver afprøvet med et langt højere timetal end tilfældet har været, og at han fremadrettet skal øge timetallet op på mindst 20-25 timer per uge, dvs. at han i en periode også skal afprøves med mindst 20 timer om ugen på arbejdspladsen .
Igen er det for at sikre, at afprøvningen lever op til reglerne, så din sag ikke afvises når den skal for teamet.

Hvis du ikke er afprøvet på mere end 3x3 timer, så kan det (teoretisk) ikke afvises, at du kan klare flere timer, evt. i en anden jobfunktion.

Men, og dette er vigtigt, når du er i en afprøvning, så bør du skrive dagbog, dagbogen vil være din dokumentation for hvordan du fungerer, både på jobbet og i fritiden.
Her kan du se hvordan en dagbog kan se ud: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Citat:
Oprindeligt indsendt af SfnMadsen Se meddelelser
I øvrigt skal erfaringerne fra praktik fremover grundigt beskrives af leverandøren (HKI eller anden leverandør). Det skal fx beskrives nøje hvordan X fungerer på de højere timetal, og hvorfor timetallet eventuelt justeres nedad. Herunder skal det også redegøres for bl.a. effektiv arbejdsevne (dvs. faktisk arbejdspræsentation, efter at det er taget højde for pauser, arbejdstempo osv.)
En velskrevet rapport fra den der står for praktikken kan være guld værd.

Når du skriver dagbog, så bør du sende den til både sb og konsulent (fra HKI eller anden leverandør) hver uge, så ingen kan påstå, at have været uvidende om situationen. Enten sender du den i mail, eller også møder du op og aflever den mod kvittering.

Du skal ikke lade dig skræmme af, at de vil afprøve dig på et højere timetal, du kan ikke mere end du kan.
Det vigtigste i sådan en afprøvning er, at du møder op til den aftalte tid.

Start med at spørge sb/konsulent hvad du skal gøre, hvis du en dag ikke kan klare de aftalte timer og er nødt til, at gå hjem før tid, af helbredsmæssige årsager.
Svaret kan f.eks. være, at du skal starte med, at sige det til en kontaktperson på afprøvnings-stedet og derefter ringe/maile til sb/konsulent.

Mød op hver dag, så vidt du på nogen måde er i stand til det. Også selvom det betyder, at du blot kommer for, at fortælle, at du har det meget skidt og går hjem igen.

Hvis du bliver hjemme, og ringer og melder dig syg, så kan de ikke vurdere dig, og så risikerer du, at skulle i en ny afprøvning.

Sig fra og gå hjem når du ikke kan klare, at arbejde mere.

Skriv en udførlig dagbog, for hele døgnet og hele ugen.

Husk, du skal "kun" vise hvor meget du kan arbejde, du skal ikke vise hvor meget smerte du kan klare.


I min sidste afprøvning var det aftalt, at jeg skulle være der i 4 timer, 4 dage om ugen, men det holdt kun de første to dage. Resultatet blev, at jeg havde en arbejdsevne på 6-7 timer om ugen.
Inden jeg begyndte havde jeg spurgt konsulenten hvad jeg skulle gøre hvis jeg en dag var nødt til at gå før tid p.g.a. smerter.
Hans svar var, at jeg skulle sige det til chefen og derefter ringe til konsulenten.
Så jeg var i tæt kontakt med min konsulent.

Da jeg læste konsulentens rapport var jeg slet ikke i tvivl om, at han havde læst min dagbog.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2017, 06:07   #9
SfnMadsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2017
Lokation: Brønshøj.
Indlæg: 7
Styrke: 0
SfnMadsen er ny på vejen
Nu er jeg ikke uddannet indenfor administrativt arbejde, men derimod indenfor et håndværk, hvor man skal stå op.
Sygdommen gør indvidere, at jeg maks sidder ned i 30-60 minutter om dagen. Altså når jeg skal spise, på toilettet, læse herinde og så videre.
Kroppen tror, at den er i hvile, når jeg sidder ned og så begynder den at "brænde" og stikke og så kan jeg ikke have tøj på.
Har været afprøvet i 4x3 timer pr. uge, men det gav voldsom migræne, fordi kroppen blev overbelastet.
Dagbog førte jeg kun 1 uge, for at sagsbehandler kunne se, hvordan mine dage gik/går. Syntes ikke, at der var nogen grund til, at føre den videre, uge efter uge, da der højst sandsynligt, ville stå det samme.

Der er vel ikke andet for, at jeg må tage en snak med egen læge. Selvom han siger, at han ikke kender til sygdommen overhovedet og ikke anede, at den eksisterede, før jeg fik diagnosen i 2015.
Hvilket er ret "betryggende", not.

Med venlig hilsen SfnMadsen
SfnMadsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2017, 08:35   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hør din sagsbehandler om du kan komme i afprøvning på deres eget afprøvningscenter. Der vil du kunne blive afprøvet bredt og sat til forskellige opgaver gennem forløbet, og de er professionelle til at skrive en rapport over præcis hvad du kan, og hvilke skånebehov der har været undervejs. Sådan en rapport plejer at kunne lukke hullet omkring at man ikke er blevet afprøvet bredt nok.

De vil altid sige som udgangspunkt at man skal op på et vildt antal timer, men de regulerer det hen ad vejen, når de kan se hvordan det går. Og ja, kravl afsted hver dag, om det så bare er for at synke sammen i en stol og blive sendt hjem igen. De har brug for at se hvor skidt du har det.

De bedømmer kun det de ser, og de dagbøger de læser. Er der ikke nogen, går de ud fra at det er fordi man har haft det fint, og ikke fordi der bare ville stå det samme.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension