K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2015, 13:08   #1
jeanine
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2013
Lokation: lolland
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
jeanine er ny på vejen
Hvad sker der efter barsel

Hej

Jeg er nu i ressource forløb og skal på barsel om en 4måneders tid, hvad sker der efter barsel? er jeg stadigvæk berettiget til ressource forløb eller? . Mit Ressource forløb stopper nemlig under barslen.
jeanine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 16:27   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der står flere steder angivet, at ydelsen bevares under barsel og sygdom
Hvilken ydelse vil du få under din barsel?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 19:02   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Dit ressourceforløb fortsætter vel når din barsel er slut. Siger din sagsbehandler noget andet?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2015, 15:15   #4
jeanine
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2013
Lokation: lolland
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
jeanine er ny på vejen
Hej igen

Har fået styr på det hele nu, min sagsbehandler har sagt at jeg kører på ressourceforløbs ydelse under barsel og fortsætter efter barsel, men hvor det så skal vurderes igen af rehab teamet om at jeg skal have ressourceforløb igen.

Så er vel fint nok..
jeanine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2015, 13:11   #5
jeanine
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2013
Lokation: lolland
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
jeanine er ny på vejen
Har i mellemtiden fået ny sagsbehandler som pludselig snakker om at jeg skal til møde med rehabteamet midt i min barsel og måske de kunne sætte mig i gang med noget??? hun ved det ikke ved ikke hvad reglerne er , bare at jeg er berettiget til barsel. men på grund af mit ressource forløb slutter midt i barslen ved hun ikke hvad reglerne er... tidligere sagsbehandler sagde jeg gik på barsel og efter barselen kørte jeg videre på ressource forløb og skulle så til nyt rehabmødet men først efter barsel.

De må da ikke gå ind og afbryde en barsel med møder og ting jeg skal i barselen vel??? hun ville finde ud af det min nye sagsbehandler men har intet hørt..

vil bare gerne have fred og ro i min barsel. Stressende lige og få sådan en tvivl smækket i hovedet lige inden min barsel.. er lige begyndt på barsel nu og har bedt om agtindsigt i min sag, da jeg siden mit ressource forløb ingen papirer har modtaget på noget ja stort set ikke hørt fra dem.
jeanine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2015, 13:40   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jeanine Se meddelelser
Har i mellemtiden fået ny sagsbehandler som pludselig snakker om at jeg skal til møde med rehabteamet midt i min barsel og måske de kunne sætte mig i gang med noget??? hun ved det ikke ved ikke hvad reglerne er , bare at jeg er berettiget til barsel. men på grund af mit ressource forløb slutter midt i barslen ved hun ikke hvad reglerne er... tidligere sagsbehandler sagde jeg gik på barsel og efter barselen kørte jeg videre på ressource forløb og skulle så til nyt rehabmødet men først efter barsel.

De må da ikke gå ind og afbryde en barsel med møder og ting jeg skal i barselen vel??? hun ville finde ud af det min nye sagsbehandler men har intet hørt..

vil bare gerne have fred og ro i min barsel. Stressende lige og få sådan en tvivl smækket i hovedet lige inden min barsel.. er lige begyndt på barsel nu og har bedt om agtindsigt i min sag, da jeg siden mit ressource forløb ingen papirer har modtaget på noget ja stort set ikke hørt fra dem.
Har din tidligere sagsbehandler ikke skrevet det hun har sagt til dig i din sag. Det med "jeg gik på barsel og efter barselen kørte jeg videre på ressource forløb og skulle så til nyt rehabmødet men først efter barsel. "

Hvis du ikke har aktindsigt i din sag skal du se at få det hurtigst muligt. Alt hvad du får mundligt kan ændres på et øjeblik. Det som er nedskrevet skal de henholde sig til.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2015, 10:29   #7
jeanine
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2013
Lokation: lolland
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
jeanine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Har din tidligere sagsbehandler ikke skrevet det hun har sagt til dig i din sag. Det med "jeg gik på barsel og efter barselen kørte jeg videre på ressource forløb og skulle så til nyt rehabmødet men først efter barsel. "

Hvis du ikke har aktindsigt i din sag skal du se at få det hurtigst muligt. Alt hvad du får mundligt kan ændres på et øjeblik. Det som er nedskrevet skal de henholde sig til.

Altså normalvis har jeg hele tiden fulgt med mht agt indsigt i min sag. Men da jeg startede i ressource forløb (været i et halvt år) fandt jeg ud af at jeg var gravid og kunne derfor kun gå til lidt varmtvandssvømning og ikke andet. Var så mest optaget af at klage over en lægekonsulent og tænkte ikke så meget over agtindsigt i mens da jeg stort set ingen kontakt havde med sagsbehandler og har haft det rigtig skidt i graviditeten så slet ikke kunne overskue al det kommune ræs.
Begyndte godt nok og undre mig over jeg aldrig fik papirer på noget eller hørte fra dem.
Fik så pludselig brev om at jeg havde fået ny sagsbehandler og skyndte mig og ringe til hende. Hun anede intet om min sag havde slet ikke kigget på den og sagde så pludselig at de ikke var sikre på reglerne mht det rehabmødet.

Derfor jeg nu beder om agtindsigt for og se om tidligere sagsbehandler ikke har skrevet det ned.

Men man kan da ikke forlange at jeg skal rende til møder og sættes i gang med ting midt i min barsel ???? jeg er berettiget til barsel .
jeanine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2015, 10:39   #8
jeanine
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2013
Lokation: lolland
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
jeanine er ny på vejen
Må man afbryde en barsel?

Hej
Må man gå ind og afbryde en barsel med rehabmøde og eventuelt sætte en i gang med noget midt i ens barsel? svært og finde regler mht det.

Er fordi mit ressourceforløb normalvis stopper her til oktober som så er midt i min barsel.

Jeg havde fået at vide til at starte med at jeg bare fortsatte efter barsel på ressourceforløb ydelse og så skulle til et nyt møde med rehabteamet. Men efter barsel.
Nu er der ny sagsbehandler på min sag som ikke ved hvad reglerne er og siger vi måske skal til rehabmødet midt i min barsel og de måske kan finde på noget jeg kan lave i min barsel??? giver ingen mening i mine ører..
jeanine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2015, 16:04   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Kære Jeanine.

Jeg forstår godt din frustration over udmeldingen fra din nye sagsbehandler og mener som dig at du skal have fred til at holde din barsel. Som du skriver ved sagsbehandleren heller ikke hvad reglerne er. Så prøv at tage den med ro, mens hun finder ud af reglerne.

Har du nogen der kan hjælpe dig selv finde reglerne eller kan du vente et par dage til en eller anden her på K10 finder dem frem? Tingene går ikke så hurtigt her. Alle brugere af K10 er syge i en eller anden grad, så giv det lidt tid. Vi hjælper alle hinanden så godt vi formår.

Og vær god at blive i din tråd, og ikke starte flere tråde med den samme frustration. Det forvirrer bare dig og os.

Mvh Akvamarin

----------------------------------------

Beskæftigelsesministeriet skriver: Alle gravide har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen.
http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...rselorlov.aspx

Så du har den samme ret til at holde barsel som alle andre.

Det er almindeligt at man sidst i barselsforløbet planlægger hvordan man genoptager arbejde eller aktivering hvis man er ledig. Så du kan forvente at blive kontaktet en måneds tid inden din barselsorlov er færdig omkring, hvad der skal ske når din barsel er færdig. Det er helt normalt . Det bliver alle som arbejder også, da man jo skal finde ud af præcis hvordan du skal starte op igen, har du fået pasning til dit barn osv. Har du behov for at starte blidt op eller er du bare så klar til at komme tilbage. På min tidligere arbejdsplads skulle der for eksempel ligge en vagtplan klar senest 4 uger før en barselsorlov slutter (alle havde krav på at kende deres vagtplan 4 uger i forvejen, ikke kun dem på barsel). Den som er på barsel skulle selvfølgelig have mulighed for at komme med ønsker til sin plan og kom typisk ind til et møde en 5-6 uger inden barslen sluttede, hvor planen for opstart så blev lagt.

-----------------------------------------------

Du kan læse om dine rettigheder i Vejledning om ret til orlov og dagpenge ved barsel kapitel 10 Ret til fravær ved graviditet, barsel og adoption for modtagere af ydelser efter lov om aktiv socialpolitik

Som modtager af ressourceforløb gælder de samme regler som for modtagere af kontanthjælp.

Sidst redigeret af Akvamarin; 04-06-2015 kl. 16:39.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2015, 17:09   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis dit ressourceforløb er sat til at slutte i barselsperioden, tænker jeg at du overgår til kontanthjælp, hvis ressourceforløbet ikke forlænges - så måske drejer det sig bare om at møde op og få forlænget ressourceforløbet.. mens du naturligvis fortsat er på barsel.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension