K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2017, 23:22   #1
fyn10
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2017
Indlæg: 2
Styrke: 0
fyn10 er ny på vejen
Hjælp

Kære alle.

Jeg har en veninde, kan jeg have hende boende, hos mig. Kan hun bo på en C/O Adresse, uden at jeg mister min boligstøtte, og førtidpension. Hvor lang tid kan jeg have hende, boende hos mig.
fyn10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2017, 00:17   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man må gerne tage på ferie hos hinanden, men hvis hun er uden anden fast adresse, kan man stille spørgsmålstegn ved om det blot er ferie, eller om hun opholder sig der som primær adresse. Det er folkeregistret der afgør det.
Så hvis hun skal være der mere end en uge, ville jeg nok være obs på det.

Hvis du har et ekstra værelse, kan du evt leje det ud til hende, og så sørge for at få det godkendt via folkeregister og udbetaling danmark først.

Du kan inde på skat tjekke hvor meget det må koste, før du skal svare skat af det. Det påvirker dog din boligsikring, men tilgengæld får du tabet dækket ind via leje.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2017, 09:30   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Cpr loven
"§ 6. Kommunalbestyrelsen skal i CPR registrere enhver på dennes bopæl i kommunen, hvis vedkommende efter kapitel 4-6 skal være registreret her i landet. Ved bopæl forstås det sted (bolig), hvor en person regelmæssigt sover, når denne ikke er midlertidigt fraværende på grund af ferie, forretningsrejse, sygdom eller lignende, og hvor denne har sine ejendele. "

"Du kan ikke lovligt være registreret i CPR på en adresse, hvis du ikke reelt bor der, men blot ønsker at modtage post på adressen. En såkaldt c/o adresse i CPR kræver, at du faktisk bor på adressen, men betyder, at der kan afleveres post til dig på adressen, selv om dit navn ikke står på postkassen. "
https://www.cpr.dk/borgere/flytning/i-danmark/
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2017, 09:38   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
En c/o adresse gør ingen forskel. Man skal være registreret der, hvor man egentlig bor og inden 5 dage efter flytningen..

https://www.cpr.dk/borgere/flytning/i-danmark/

Vøp Krydset ovenstående indlæg.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2017, 12:55   #5
fyn10
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2017
Indlæg: 2
Styrke: 0
fyn10 er ny på vejen
Tak for hjælpen
fyn10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension