K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2017, 18:21   #1
Putte66
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2017
Indlæg: 2
Styrke: 0
Putte66 er ny på vejen
Question Ferie i jobafklaringsforløb med ressourceforløbsydelse..

Hej..
Jeg er helt ny herinde på K10, og I må have mig undskyldt hvis jeg skriver i forkert kategori mv..

Jeg er- og har været i Jobafklaringsforløb med Ressourceforløbsydelse i mere end 12 måneder sammenhængende, og har derfor ret til 5 ugers ferie.

1. - jeg arbejder 3 dage om ugen.. - kan det virkelig passe, at det gælder for 1 uges ferie, når jeg kun arbejder 3 dage, og dermed kun holder ferie fra arbejdet i 3 dage..?

2. - kan jeg/man holde enkelte dages ferie.. og med dette mener jeg, om jeg så blot kan melde det som 6 enkelte dages ferie..?

3. - gælder reglen om KUN 2 sammenhængende ugers ferie også for Jobafklaringsforløb med Ressourceforløbsydelse..?


Håber at kunne blive lidt klogere på dette og ser frem til at høre fra jer.. - på forhånd mange tak!

De bedste hilsner fra
Putte66
Putte66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2017, 18:36   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
1: ja
Ferie betyder at du i din ferie må opholde dig i udlandet. Det må man jo normalt ikke på ressourceforløbsydelse.
Ferie betyder også at kommunen i de dage ikke må indkalde dig til møder og den slags, da du i de dage er fri af rådighedsforpligtelserne

2: Ferie skal godkendes af kommunen. I min kommune forsøgte de at sige, at man SKULLE holde mindst 1 uges ferie af gangen. Grund: "ellers kan en der kun er i aktivering om onsdagen, bare lægge alle sine feriedage på onsdage". MEN som det er formueleret i loven:
"Stk. 12. Det er en betingelse for afholdelse af ferie, at personen har indgået aftale med kommunen om feriens placering. Ved placering af ferien skal der tages hensyn til personens øvrige forhold, herunder familiens afholdelse af ferie, medmindre det i væsentlig grad modvirker den beskæftigelsesindsats, der er iværksat eller planlagt for personen. Kan den pågældende og kommunen ikke blive enige om, hvornår ferien skal afholdes, træffer kommunen afgørelse herom. "
Så de vil næppe godkende at du placerer feriedage på netop de dage du arbejder, og ikke de andre dage.
Men tænker at min uddybning af ferie i første svar nok også uddyber, hvorfor det giver mening at holde en hel uges ferie, og ikke kun de dage man er afsted

3: Reglen med maks 2 ugers sammenhængende, gælder ikke for dem på ressourceforløbsydelse
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2017, 18:43   #3
Putte66
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2017
Indlæg: 2
Styrke: 0
Putte66 er ny på vejen
Mange tak for hurtigt svar, MistyMiss..

Du har ret.. - selvfølgelig vil de nok ikke gå med til at jeg melder ferie på så mange enkelte dage, for så skal jeg jo så også "stå til rådighed" for møder, samtaler mv. på de andre dage..

Mente heller ikke at jeg kun har ret til 2 ugers sammenhængende ferie..

Mange tak.. og go' aften..
Putte66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2017, 18:45   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Så lidt, håber du får en god ferie
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension