K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2017, 18:45   #81
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jette2 Se meddelelser
Hejsa
Lige en opfølgning på min nevøs sag....
Han er kommet i resurceforløb på 5 år, hvor odense kommune har købt en psykolog fra væksthuset Odense, som skal give løsninger og lidt værktøj til at få angsten til at forsvinde.

Lige inden Rehabilitering team, ringede de fra Kommunen og sagde at min nevø skulle til yderligerer en test, på Odense sygehus , Oligfriniafdelinge ( psykisk)
Overlæge nyder fra lavede en ny vudering, hvor hun bla, siger at man aldrig kan behandle en mentalt retarderet med terapi, da han ikke kan modtage kognitive terapi, og at de tilråder at blive boende på bo sted altid. Og at de ikke kan se der er en arbejds evne at hente.
Alligevel, giver rehabilitering team ikke førtidspensionen, men sender ham i recurseforløb, hvor de tilkobler ham væksthuset.
JEG ER DYBT RYSTET.
Totalt langt ude!!! Håber der bliver klaget.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2017, 19:12   #82
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Strandpigen Se meddelelser
Totalt langt ude!!! Håber der bliver klaget.
Man kan ikke klage over tildeling af resourceforløb, da det er et tilbud siger man bare nej.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2017, 19:50   #83
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Denne sag er jo et rigtig tydeligt eksempel på hvordan den nye lovgivning bruges fuldstændig forkert..

Men men...så kan de jo holde ham på en lav ydelse i yderlige fem år...og så er der jo sparet lidt kommune penge..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2017, 20:39   #84
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
man kan godt klage over tildeling af ressourceforløb, det fremgår af vejledning om ressourceforløb, se her..........

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=186975

hvor der står følgende

"4.6. Klage over ressourceforløb

Borgeren kan klage til Ankestyrelsen både over kommunens afgørelse om ressourceforløb og over selve indsatsen/de enkelte indsatser i ressourceforløbet, jf. LAB § 128. Kommunens afgørelse skal derfor være ledsaget af en klagevejledning til borgeren. Borgeren kan ikke klage over indsatsdelen af rehabiliteringsplanen, da planen er en del af den faktiske forvaltningsudøvelse i kommunen."

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2017, 20:48   #85
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Det giver ingen mening at klage over tildeling af ressourceforløb da det er et tilbud man kan sige nej til.

Siger man ja tak til et tilbudt ressourceforløb skal man selvfølgelig kunne klage over indeholder i forløbet eller mangel på samme.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2017, 21:01   #86
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Jette2

Kan kun støtte op om der med det samme bliver søgt om førtidspension på det foreliggende grundlag. Du må få din nevøs forældre til at søge. Det er ganske enkelt:

xx komunne
adr.
postnr.by

Nevøs navn skal hermed pr. d.d. søge førtidspension på det foreliggende grundlag efter LBK nr 1239 af 13/10/2016 § 17, stk. 2.

Med venlig hilsen

nevøs navn og cpr.nr.
adr.
postnr. by

Afleveres i skranken i 2 eks. med påstempling for dato og underskrift for modtagelse og ene eks. med hjem i taksen som dokumentation.

Ang. tildeling af ressourceforløb:

Hvornår er dette besluttet og har nevøs forældre fået det på skrift, herunder mulighed for at anke det tilbud kommunen har givet nevøen?

Ankefrist er 4 uger. Der skal vejledes om dette.

Hvis de beslutter, at søge om førtidspension på det foreliggende grundlag, så kan nevøs forældre jo vurdere om der har overskud til at anke tilbud.

Iflg. DUKH er reglerne for anke af tilbud under ressourceforløb sådan:

Citat:
Klageadgang

Du kan ikke klage over rehabiliteringsplanen, hverken den forberedende del eller indsatsdelen, da den er et sagsbehandlingsværktøj. Du kan derimod klage over de forskellige indsatser/tilbud, som indgår i indsatsdelen, efter de almindelige bestemmelser om klageadgang. Det fremgår af lovbemærkninger til LAB § 30 a.
Min fremhævning.

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...essourceforlob

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2017, 21:17   #87
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Kageøre, det var blot for at gøre opmærksom på at det er en RET borgeren har til at klage over tildeling af ressourceforløb, og der skal med afgørelsen om tildeling af ressourceforløb følge en klagevejledning med, som bla. skal indeholde en klagefrist.

om man ønsker at gøre brug af denne ret til at klage er op til en selv.
og hvor er det godt at trådstarters nevø får så stor hjælp af trådstarter, for det er en helt gak gak sag kommunen har gang i.
håber kommunen kommer til fornuft.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2017, 09:33   #88
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Ja, det er totalt inkompetent af kommunen.

Det er ikke første sag Odense har haft om en mentalt ung handicappet(kvinde)
Sagen var i TV,og her viste man, at kvinden måtte følges til jobcenter og alle med forstand på hendes lidelse, sagde at hun ikke ville kunne udvikle sig mere end til 6 års alderen.
Familien havde fået afslag på pension.

Rådmanden på handicapområdet , Brian skov Nielsen fra liste Ø sagde gudhjælpe mig, at familien kunne søge på ny.
Han forsvarede kommunens afslag. Ak , ja magt har det med at korrumpere selv hos enhedslisten, hvilket skuffer mig.
Tænker pt. at skrive til enhedslisten og stille spørgsmålet til dem.

Er der skrevet til denne Rådmand?
Hvis der er og svaret er som i kvindens sag, så burde han købe sig en pølsevogn.

Sidst redigeret af vasen; 11-07-2017 kl. 09:37.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2017, 10:02   #89
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Ja, det er totalt inkompetent af kommunen.

Det er ikke første sag Odense har haft om en mentalt ung handicappet(kvinde)
Sagen var i TV,og her viste man, at kvinden måtte følges til jobcenter og alle med forstand på hendes lidelse, sagde at hun ikke ville kunne udvikle sig mere end til 6 års alderen.
Familien havde fået afslag på pension.

Rådmanden på handicapområdet , Brian skov Nielsen fra liste Ø sagde gudhjælpe mig, at familien kunne søge på ny.
Han forsvarede kommunens afslag. Ak , ja magt har det med at korrumpere selv hos enhedslisten, hvilket skuffer mig.
Tænker pt. at skrive til enhedslisten og stille spørgsmålet til dem.

Er der skrevet til denne Rådmand?
Hvis der er og svaret er som i kvindens sag, så burde han købe sig en pølsevogn.
Jeg skriver med en fra enhedslisten fra en anden kommune.
Skal jeg prøve at hive fat i hende, og høre hvad de har gang i i Odense kommune?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2017, 11:53   #90
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Jeg skriver med en fra enhedslisten fra en anden kommune.
Skal jeg prøve at hive fat i hende, og høre hvad de har gang i i Odense kommune?
Det må du meget gerne. Om spørgsmålet er til mig eller til Jette D ved jeg ikke, men den rådmands tilgang til sagerne er langt fra hvad jeg kender til enhedslisten. Så uanset bør enhedslisten drøfte hans politiske ståsted.

Jeg er så harm over det, så jo flere vi er der kommer med indsigelser, des mere kan man håbe.
Jeg skriver nu, men vil finde en fra partiet, som sidder på en af de tunge poster.
Skal lige hitte ud det, og vender tilbage.
har været medlem indtil fornylig, men pga. økonomi måtte jeg barbere i alle udgifter.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension