K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2013, 23:15   #71
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tm1978 Se meddelelser
Hehe, ja. Vi drikker cola med sukker i, hihi. Men det smager skønt
Uha ja... Jeg fik en ægte Coca cola idag, i 25 cl. udgave, i følgeskab med en fransk hotdog. Men det er lige så fuglene synger, haha. Når man er vandt til Max.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 23:21   #72
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tm1978 Se meddelelser
Og ja, vi drikker meget cola. Men vi hverken ryger, drikker alkohol ELLER kaffe. Vi drikker kun cola...
Man skal huske at drikke og ryge varieret !

Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
At det er møghamrende usundt er så noget andet. Men man skal også have lov at leve
Jo, men hvad er der ved at leve af ting der slår en ihjel
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 23:37   #73
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Jo, men hvad er der ved at leve af ting der slår en ihjel
Det gør tiden alligevel, så man kan lige så godt nyde livet lidt, indtil den er gået
Og alle de ting, som Max så er kommet til at erstatte, var lysår mere skadeligt...

Ingen laster i livet, så er man heldig, af særlig karakter
Mit bliver for kedeligt uden
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 23:44   #74
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja og man kan også dø i trafikken - ingen grund til at lade bilen stå eller blive hjemme (hvor de fleste ulykker alligevel sker) - man kan også glide på badeværelset og slå hovedet og dø.

Ak ja, man dør af livet.....ifølge min filosofi, så bliver man bare reinkarneret, og så kan man tage en runde mere og håbe man får råd til cola.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2013, 10:56   #75
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
He, jeg drikker kaffe og naturligvis skal det være cafe noir, en af de dyreste vil jeg tro.

Jeg har det med at forkæle mine unger med f.eks. croissanter og choko boller eller hvad netto lige har i deres spot. Selvom mine unger ikke bor hos mig fast, men min datter i al fald kommer forbi hver dag, så tror jeg næste at jeg lever for det i gør Tm, godt 5000 kr. om mdr., så der er ikke meget der kan sættes til side her!!

De 20 kg. svinekød i købte, de holder jo også nok mere end en mdr. så man skulle nok regne det ud på et halvt eller et helt år.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2013, 12:46   #76
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
He, jeg drikker kaffe og naturligvis skal det være cafe noir, en af de dyreste vil jeg tro.

Jeg har det med at forkæle mine unger med f.eks. croissanter og choko boller eller hvad netto lige har i deres spot. Selvom mine unger ikke bor hos mig fast, men min datter i al fald kommer forbi hver dag, så tror jeg næste at jeg lever for det i gør Tm, godt 5000 kr. om mdr., så der er ikke meget der kan sættes til side her!!

De 20 kg. svinekød i købte, de holder jo også nok mere end en mdr. så man skulle nok regne det ud på et halvt eller et helt år.
Det lyder simpelthen fornuftigt, at du forkæler dine (voksne?) børn - de kan nok tåel det uden at blive spolerede og ikke sætter tilside. Nej der er formentlig ikke lommer i dit sidste sæt tøj

Hvis der er noget som helst tilbage efter mig, er det en regulær regnefejl
Nå, men lidt sikkerhed til uforudsete udgifter, er det alligevel rart nok at have
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2013, 14:17   #77
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Det er 1½ liter/dag...HVER dag.
Det er vel heller ikke så unormalt. Drikker selv en 1½ liter cola zero om dagen. Men når jeg flytter længere nordpå og ikke længere kan harpunere den danske økonomi ved at køre over grænsen, vil jeg nok begrænese forbruget. (med mindre regeringen fjerne afgifterne)

Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Og JEG er målløs over at man kan bruge 900 kr på EN termokande
Jeg brugte 850 kr på en tandbørste, heh.

Sidst redigeret af Abraxus; 06-05-2013 kl. 14:20.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2013, 14:27   #78
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Jeg tror bestemt at de fleste kan finde noget, hvor de siger til, hvad vi hver især bruger penge på

F.eks. ville det smerte mig utrolig meget, at ofre penge på dyrt mærkevare tøj. Det gemmer jeg så vidt muligt, til jul og fødselsdag Sjovt jeg kan sætte pris på bløde pakker. Men hver blød pakke, er en besparelse, hvor jeg slap for at bruge af egne penge, på noget kedeligt (altså i min verden). Nok derfor de bringer glæde idag

Men et tv til 15.000 kr. blev der rask væk udskrevet en check til Det skal så siges, at jeg sparer op til den slags, men alligevel.

Hvis en termokande til 900 kr. bringer lykke, en bil til 800.000, eller et hus til 7 millioner, osv. Så go for it, hvis økonomien er til det,
og det ikke ender med en plads i luksusfælden
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013

Sidst redigeret af Thomas1981; 06-05-2013 kl. 14:29.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2013, 15:07   #79
Jamie36
Glad for at være medlem
 
Jamie36s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Lokation: København
Indlæg: 83
Blog Indlæg: 26
Styrke: 12
Jamie36 er ny på vejen
Jeg prøver at få et fornuftigt budget op at køre efter jeg er røget på Kontanthjælp.

Bor alene så skal være heldig hvis der er omkring 300-400 kr til kost når udgifterne er betalt, og så kommer medicinen oveni og det er lige 3 slags medicin, som skal købes hver måned. Det er hårdt, men må jo bare klare det bedst muligt, det gør i jo også.

Sidst redigeret af Jamie36; 06-05-2013 kl. 15:23. Årsag: Det var formuleret forkert
Jamie36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 00:01   #80
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja der er "nogen" (sagt med et smil ) der har råd til luksus.

Sodavand får vi ekstrem sjældent og kun når noget skal fejres, og for den sags skyld ikke ret meget, så kan man få saftevand for resten, saftevand ryger der lidt mere af, vel 5 flasker om året (og det meste er til is, langt billigere end at købe isene)
Kaffen er mere end halveret, førhen drak jeg snildt 2-2½ kande dagligt (og gemalen 3) nu er det sjældent jeg tømmer 1 kande (ofte drikker jeg kun 2 kopper, og har jeg lyst til mere går jeg over til min veninde *gg*) og gemalen 1½ kande.
Ryge er der heller ikke råd til mere, så vi damper, de sølle ca 400 kr ud af vinduet om måneden, har vi faktisk heller ikke råd til (det kan vi gøre billigere men ellers tak, jeg skal ikke nyde noget af varer der kommer uden for EU af, dem er der ingen kontrol med og man aner reelt ikke hvad der er der i, ud over at vi er ret glade for vores damp-sælger, og det for den sags skyld ser ud til måske at have givet pote at støtte ham på anden vis)
Slik, det er vist nok det ungerne skraber lommepenge sammen til, og som jeg så hapser et stykke eller 3 af, det der sukker stads.... ja det MÅ være det, jeg husker det knapt (jeg har ellers en GIGANTISK sød tand, men råd har jeg ikke, så min mor holder for når vi er der)
Mærketøj, det eeer??? jo har noget i skabet, men det skam foræret genbrug, i det hele taget intet nyt (strømper og undertøj undtaget)

Jeg har en eneste luksus "last" tilbage ud over mit dampning (hvor jeg virkelig ihærdigt forsøger at skære ned på mængden har så lidt niko i at det altså "kun" er den dårlige vane jeg skal have sluppet) og det er internettet.

Men sådan ER det, når pengene bare ikke er til luksus fjerner man det, er pengene der i det daglige, så bruges de på luksus, men MANGE aner ikke hvor lidt man faktisk kan leve for, og tror de dør hvis de skal stramme ballerne sammen, fordi de simpelthen ikke kan se hvad der faktisk er unødig luksus som enlig er ret nem inden at skifte ud med noget langt billigere eller helt undvære, hvilket er svært at se når man har pengene til det.
Fx køber jeg ekstrem sjældent æbler, her i huset er frugt en luksus vare (når ikke det hænger på træer og buske i haven) jeg kan brødføde os alle 5 en hel dag for samme pris som en pose billige æbler og en melon på tilbud koster, hvor frugten holder få timer, jeg holder mig bare til rugbrød og pålæg, det mætter os alle en hel dag (hvor svært kan det lige være?? meget svært når man har pengene til at man ikke behøver tænke over hvad der giver mest mæt for pengene, og det er meget svært at se ud over kanten før man er faldet )

Mit STØRSTE ønske er at have råd til fast at have frugt og grønt i huset, det har ungerne altså bare bedst af, men det har vi ikke, og så nytter det ikke at tude over det, men i stedet glæde mig når der så er penge til det (og det GØR jeg) og det har vi heldigvis for det meste råd til 1-3 gange om måneden... lidt har også ret.

Og dog jeg får luksus i ekstrem grad på lørdag, jeg glæder mig som et lille barn til juleaften, fabriks ny ovn og køleskab (og HÅÅÅBER på ny micro oven i hatten) det bliver SÅ godt endnu bedre uden at have en krone oppe af lommen (løn-udbetaling til gemalen)... hold nu keje det er en god følelse, jeg får "aldrig" nyt-nyt (jo, hvis vaskemaskinen ryger ell) men så er det det billigste af det billigste der kan stampes op af jorden, og med ekstrem sparekniv både måneder før og efter) så det skal NYDES! smil med luksus smil på. Nu må det gerne blive lørdag meget hurtigt *gg*

Sidst redigeret af LUM; 07-05-2013 kl. 00:04.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ugentligt timetal i ressourceforløb?!?! Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 7 20-01-2013 21:08
Hvad bruger pensionsnævnet tiden til? Nightshade At søge førtidspension 28 11-09-2012 00:48
sygedagpenge ugentligt malenemuz Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 31-07-2012 19:06
Hvad bruger du din tid på.. cyberstorm Den nyttige viden vi alle har 25 29-11-2011 12:51
Kontanthjælp - svingende beløb fra måned til måned??? Cordulla Alt det andet 10 01-04-2011 21:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension