K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2014, 10:58   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du er på kontanthjælp, kan du jo altid prøve at presse din sagsbehandler ved at søge om pension på det foreliggende grundlag..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 11:04   #12
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
indhente papirer hos div.

Som jeg forstår dig, har du flere gange gået ud af døren med oplevelsen af at sb taler om papirer som mangler, og som hun vil indhente, men at der intet sker.

Har du referat af møder med sb? Har du aktindsigt i din sag på kommunen?
Hvis ikke skal du bede om at få det, så du kan se om sb. har skrevet det hun taler om.
Hvis jeg var dig , ville jeg skriftligt henvende mig til jobcenterchefen, og fortælle at du oplever at der intet sker i din sag, mht. at indhente papirer, eller
Du kan også vælge at se på din kommunes hjemmeside om kommunen har en borgervejleder. En borgervejleder er der i mange kommuner, og vedkommendes funktion er at hjælpe borgere hvor eks. kommunikationen mellem borger og jobcenter går i kludder. Borgervejlederen skal så indhente en redegørelse fra jobcentret, dvs jobcentret, din sb, skal redegøre for hvordan sagen står.
Borgervejlederen kan ikke sagsbehandle men kan gøre at der kommer fokus på din sag, og evt. gøre at der kommer skub i sagerne.
Jeg har selv haft gavn af borgervejlederen i min kommune.
Held og lykke til dig fra sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 12:11   #13
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvis du er på kontanthjælp, kan du jo altid prøve at presse din sagsbehandler ved at søge om pension på det foreliggende grundlag..
Ja her er en af de gode af dem, jeg har søgt engang men den kom aldrig rigtig igang, den nået ikke Rehabiliteringsteamet, og for ca 2 mån siden var jeg hos sb med bisidder og sb siger at man ikke kan søge før der er gået 2 år
og sådan går det gang på gang, jeg er først ved at lægge 2 og 2 sammen, og undersøger alt nu, stoler ikke på sb
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 12:16   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du søger på det foreliggende grundlag skal den besvares med ankevejledning osv..

http://www.sm.dk/temaer/sociale-omra...r/default.aspx

Så du meddeler blot din sagsbehandler at i og med du ikke har fået skriftligt afslag med ankevejledning, så er det ugyldigt.

Aflever alt skriftligt og få en kvittering ved skranken.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 12:19   #15
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Som jeg forstår dig, har du flere gange gået ud af døren med oplevelsen af at sb taler om papirer som mangler, og som hun vil indhente, men at der intet sker.

Har du referat af møder med sb? Har du aktindsigt i din sag på kommunen?
Hvis ikke skal du bede om at få det, så du kan se om sb. har skrevet det hun taler om.
Hvis jeg var dig , ville jeg skriftligt henvende mig til jobcenterchefen, og fortælle at du oplever at der intet sker i din sag, mht. at indhente papirer, eller
Du kan også vælge at se på din kommunes hjemmeside om kommunen har en borgervejleder. En borgervejleder er der i mange kommuner, og vedkommendes funktion er at hjælpe borgere hvor eks. kommunikationen mellem borger og jobcenter går i kludder. Borgervejlederen skal så indhente en redegørelse fra jobcentret, dvs jobcentret, din sb, skal redegøre for hvordan sagen står.
Borgervejlederen kan ikke sagsbehandle men kan gøre at der kommer fokus på din sag, og evt. gøre at der kommer skub i sagerne.
Jeg har selv haft gavn af borgervejlederen i min kommune.
Held og lykke til dig fra sortepigen
Ja rigtigt går derfra med en tom følelse, og har fået aktindsigt for lang tid siden (nu vil jeg ha en ny) og referat har jeg ikke fået, men har selv måtte skrive til sb på mail og spørge hvor jeg er henne, men her går det galt igen, sb svare i øst hvis jeg spørger i vest takker for det med borgervejleder det skal der kigget på...
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2014, 23:13   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Hvis jeg var dig , ville jeg skriftligt henvende mig til jobcenterchefen, og fortælle at du oplever at der intet sker i din sag, mht. at indhente papirer, eller
Hvis man vil skrive til jobcenterchefen bør det formuleres som en klage, og det skal fremgå tydeligt, at det er en klage, da den ellers blot lander på sb's skrivebord.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Wasaki Se meddelelser
sb siger at man ikke kan søge før der er gået 2 år
Man kan søge hver gang der er sket noget nyt vedr. den helbredsmæssige situation, men som Pip skriver, hvis du ikke har fået en ordentligt svar med ankevejledning tæller den slet ikke med.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Wasaki Se meddelelser
og har fået aktindsigt for lang tid siden (nu vil jeg ha en ny)
Husk at skrive i anmodningen om aktindsigt, at du vil have aktindsigt i alt hvad der er tilkommet siden sidste aktindsigt.

Kommunen må gerne opkræve betaling for aktindsigt i akter, som man allerede har fået aktindsigt i.

Jeg kan anbefale, at du optager møderne med skjult optager, og så bruger du optagelserne som baggrund for et referat.
D.v.s. at du lytter optagelsen igennem og skriver til sb:

"På vores møde forstod jeg på dig at ........ o.s.v., har jeg forstået dette korrekt?

På den måde får du tingene på skrift.

M.v.h. Wasaki"
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 10:36   #17
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis man vil skrive til jobcenterchefen bør det formuleres som en klage, og det skal fremgå tydeligt, at det er en klage, da den ellers blot lander på sb's skrivebord.
Har sendt den til Borgerrådgiver, så den kommer igemmen de rigtige først.


Citat:
Man kan søge hver gang der er sket noget nyt vedr. den helbredsmæssige situation, men som Pip skriver, hvis du ikke har fået en ordentligt svar med ankevejledning tæller den slet ikke med.
Ja, men en løgn er det (det med de 2 år) og det er ikke den første.



Citat:
Husk at skrive i anmodningen om aktindsigt, at du vil have aktindsigt i alt hvad der er tilkommet siden sidste aktindsigt.

Kommunen må gerne opkræve betaling for aktindsigt i akter, som man allerede har fået aktindsigt i.

Jeg kan anbefale, at du optager møderne med skjult optager, og så bruger du optagelserne som baggrund for et referat.
D.v.s. at du lytter optagelsen igennem og skriver til sb:

"På vores møde forstod jeg på dig at ........ o.s.v., har jeg forstået dette korrekt?

På den måde får du tingene på skrift.

M.v.h. Wasaki"
Tak lærer noget nyt hver dag.
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 23:15   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wasaki Se meddelelser
Tak lærer noget nyt hver dag.
Altid dejligt, at blive klogere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension