K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2009, 16:39   #1
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Unhappy Jeg er blevet fyret

Jeg var så heldig at få lige det fleksjob der passede til mig, og blev ansat 1. november sidste år. Men i dag fik jeg at vide, at han desværre var nødt til at fyre mig. Ikke pga krisen, eller min indsats. Det er såmænd kommunen, der er skyld i at jeg nu ryger tilbage på kontanthjælp.

Jeg var syg hele januar med en meget slem lungebetændelse, og han har et hyr uden lige for at få refunderet min løn for den periode. Han blev jo lovet - og det står i papirerne vi underskrev - at han kunne få refunderet fra første sygedag. Men ikke desdo mindre har han brugt masser af tid, og dermed også penge, på at få de penge refunderet. Det er stadig ikke lykkes ham at få kommunen til at anerkende, at han li'som skal have nogle penge tilbage.

Jeg kan godt forstå han ikke gider det cirkus, hver gang jeg bliver syg. Men det betyder jeg nok engang er tilbage hvor jeg begyndte. Jeg ved ærlig talt ikke om jeg orker at kæmpe mere. Jeg har virkelig lyst til at smide håndklædet i ringen, og simpelthen give op.

ØV hvor er det bare surt...
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2009, 16:53   #2
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej Sun-lady!

Det er simpelthen fuldstændig urimeligt. Det skal hverken arbejdsgiveren eller du finde jer i. Du skal da beholde dit job.

Er du ikke medlem af en fagforening, som kan hjælpe dig og virksomheden???


Kæmpe Kram!

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2009, 17:34   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Det er såmænd kommunen, der er skyld i at jeg nu ryger tilbage på kontanthjælp.skriver du...

Hvor er det bare ærgerligt...

Er der virkelig ikke noget at gøre ?

jeg føler med dig men det lyder virkeligt helt forkert...hvor er det synd for dig at du skal behandles sådan på grund af kommunen ?

Spørgsmålet er så om det ikke er kommunens skyld du bliver fyret ? Du burde skrive den historie til Klaus Hjort og aviserne for det er da vanvittigt !!!

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2009, 18:24   #4
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Jeg er også i samme situation (dog var/er jeg sygemeldt længere end en måned). Først giver kommunen refusion til min arbejdsgiver og bagefter kræver de det hele tilbage, samtidigt med at de ikke ville give mig sygedagpenge. Læs evt. mere her:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=6362
Jeg har så anket min afgørelse, men der er ca 6 mdr sgasbehandlingstid, så det bliver nok engang til sommer
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2009, 19:00   #5
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sun-lady Se meddelelser
J Men i dag fik jeg at vide, at han desværre var nødt til at fyre mig. Ikke pga krisen, eller min indsats. Det er såmænd kommunen, der er skyld i at jeg nu ryger tilbage på kontanthjælp.
Det er lige før, at man var bedre tjent med slet ikke at begynde. Efter så mange år i systemet få lov til at snuse til friheden og så ud i mørket igen? Det tangerer værre end almindelig forvaltnings-uskik.

Det er en udbredt kotyme at trække betalinger i langdrag af kommunerne. Små og mellemstore næringsdrivende har kendt til det længe og at det er kommunen selv, der alene "bestemmer" hvor langsomt den kan behandle en refusionsanmodning - er heller ikke af nyere dato. En del af mindre næringsdrivende har oplevet at skulle lukke forretningen som følge af, i månedsvis udeblevne tilgodehavender.

Hvad med et officielt brev, sendt anbefalet til borgmesteren, hvor han/hun afkræves svar på spørgsmål om hvordan det kunne gå til? Og om han/hun nu også er parat til at garantere for, at man ikke bliver slæbt igennem flere og flere nyttesløse "tiltag", hvis evt. gode resultat kommunen alligevel ikke magter at leve op til, indenfor deres egen andel i sagen?
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 00:09   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sun-Lady hvor er det surt og hvor er det urimeligt , jeg håber du kan få ham til at skrive grunden ned til dig så du kan sende den til kommunen og de kan se den på skrift ....

Perbeer har ret i at det ligner hans sag lidt,jeg vil dog mene at de ikke kan bruge den samme undskyldning da perbeer jo kom fra sygedagpenge men at du kom fra kontanthjælp derfor syntes jeg ikke lige helt at det umiddelbart kan Samlignes og ville da klart gå videre med det i en klage til kommunen
  Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 00:48   #7
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Åhh, det er jeg ked af og høre, Sun. Ved jo hvor glad du var for det job...
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2009, 15:32   #8
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Jeg er godt nok ked af det her. Ja jeg ville faktisk hellere at jeg slet ikke havde fået det her job, når jeg alligevel bare bliver smidt på kontanthjælp igen, lige som jeg så småt begyndte at mærke hvordan det er, at have et rigtigt liv.

Det værste er at min datter skal opleve det. Hun var så glad for, der endelig var råd til lidt mere end bare de mest basale nødvendigheder, og havde set frem til vi måske kunne tage på ferie i år. Men sådan skulle det ikke være.

Ja jeg tror faktisk jeg skriver til borgmesteren, når jeg har fået min opsigelse. Den har jeg ikke modtaget endnu. Jeg er spændt på hvad begrundelsen bliver, men han skriver nok ikke at det er fordi kommunen spænder ben.

I virkeligheden er det vel ikke kommunens skyld. Det er mere fordi reglerne er så kringlede, at ingen egentlig fatter dem, og da slet ikke kommunen selv. At bruge så meget tid, på at sætte sig ind i så kringlede regler, og skulle ringe i tide og utide til kommunen, for at få det til at fungere, kan man ikke forlange at et mindre firma har ressourcer til.

Der er åbenbart meget forskel på at få refusion for en flekser der kommer fra fleksydelse, og en der kommer fra kontanthjælp. Den sidste kræver så meget mere papirarbejde en den første.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så blev jeg fyret Simmer Spørgsmål ang fleksjob 6 16-02-2010 23:15
Fyret pga. k10...!? Risa Politik og Samfund 4 23-09-2009 23:52
Jeg er blevet fyret fra mit fleksjob i dag. mus0025 Spørgsmål ang fleksjob 14 23-07-2009 09:06
Fyret :/ Andersen23 Spørgsmål ang fleksjob 8 18-04-2009 07:47
Fyret under sygdom Dorthe Spørgsmål ang fleksjob 15 07-09-2006 22:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension