K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2008, 13:37   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Red face 1200 fynboer står uden fleksjob

1200 fynboer står uden fleksjob

http://www.faa.dk/article/38044

Af Erik Jørgensen

Landsforeningen af fleks- og skåne-jobbere på Sydfyn opfordrer firmaer til at ansætte folk i fleksjob

SYDFYN: Det er først og fremmest små og mellem-store virksomheder, der svigter deres sociale ansvar ved ikke at ansætte folk i fleksjob, selv om der på Fyn er 1000 - 1200 personer, som er godkendt til fleksjob. Det fastslår Landsforeningen af fleks- og skånejobbere på Sydfyn.

- Der er en grund til, at de er godkendt til et fleksjob, men mange små virksomheder har desværre ikke kendskab til fleksjobmuligheden, konstaterer Grethe Ørnegaard, der er lokalformand for landsforeningen.

Lokalformanden er selv arbejdsløs og må leve af en ledighedsydelse på 91 procent af dagpengene, og hun er skuffet over, at det er så svært at få fleksjob i en tid med højkonjunktur.

- Jeg forstår det ikke, når der er så hårdt brug for arbejdskraft, siger hun.
Informationsmøde


For at skaffe "hul igennem" planlægger landsforeningen at arrangere et stort informationsmøde i Ringe, hvor både arbejdsgivere og fleksjobansøgere kan komme på talefod og se hinanden an.

Grethe Ørnegaard er også bekymret over, at fleksjobbere ikke står øverst på dags- ordenen i jobcentrene.

- Der er en opgave her for jobkonsulenterne, men de har bare ikke tid, fordi der er for få personaleressourcer, beklager Grethe Ørnegaard, der også vil have fagforeningerne mere på banen.

Fagforeningen 3F Sydfyn kalder det "et stort problem", og næstformand Bjarne Elnegaard kritiserer det offentlige for at holde igen.

- Folketinget skal sende flere penge ud til kommunerne til at dække omkostningerne. Vi snakker så meget om det rummelige arbejdsmarked, og jeg har en tro på, at det vil være muligt at finde fleksjob, hvis vi tager en snak med virksomheder på Sydfyn om deres sociale ansvar, men der skal følge penge med, under-streger han.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 13:49   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Svage udelukkes fra arbejdsmarkedet

fra samme avis i dag....virksomhederne vil ikke ansætte ...såååå... snakkede med en leder der sagde at han var imod løntilskud og det var for meget bøvl med papirer og desuden dårligt for den ansatte da de blev diskrimineret af de andre der arbejder Normalt...han syntes det er synd for de ledige fleksere og andre gode mennesker ..sagde han.

http://www.faa.dk/article/38041

28.02.2008

Svage udelukkes fra arbejdsmarkedet

Af Ritzau

Syge og handicappede har svært ved at få et job. Selv om der mangler arbejdskraft, ansætter kun under hver tredje virksomhed medarbejdere med løntilskud.

"Det lyder godt og vi vil gerne, men... "

Mere end hver anden virksomhed overvejer at åbne døren for syge og andre med nedsat arbejdsevne, men for mange bliver det ved den gode vilje.

Trods højkonjunktur og mangel på arbejdskraft ansætter færre end hver tredje virksomhed personer i job med løntilskud, viser en undersøgelse fra SFI, Det Nationale Forskningscenter for Velfærd.

Den tøvende holdning gælder både for offentlige og private virksomheder.

Særligt tilbageholdende er den private servicesektor, som blandt andet tæller rengøringsfirmaer og detailhandlen, hvor der ellers er mange ufaglærte job med en kort oplæringstid.

Virksomhederne anfører en række barrierer, herunder at det ikke er praktisk og økonomisk muligt. Desuden mangler der ansøgninger og henvendelser fra de svageste, som foruden syge og handicappede tæller indvandrere og flygtninge.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 14:31   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja og så skriger de samtidig på arbejdskraft og vil have vedtaget regler der jager flere mennesker rundt i jobkonsulenternes manege, hvad er det egentligt der foregår
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 14:54   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Virksomhederne anfører en række barrierer, herunder at det ikke er praktisk og økonomisk muligt. Desuden mangler der ansøgninger og henvendelser fra de svageste, som foruden syge og handicappede tæller indvandrere og flygtninge.
Ville en god ide ikke være at de ledige flekser selv søgte nogle af jobbene?

Sætter os ned og tænker hvad kan jeg og hvad vil jeg , skriver en standard ansøgning , skriver hvad skånehensynen er , hvad man ca har i refusion osv og så afsted med ansøgningerne ...

gem hver evig eneste ansøgning der er sendt af sted og tag så på en given dag alle sammen og send dem til beskæftigelsesministeren...

Så kan han sidde der og blive spammet med eksempler på job der ikke blev til noget men som blev søgt...

vil lige sige at jeg har sendt 100vis af ansøgninger men da jeg endelig kom i fleksjob var det i et job jeg selv søgte, jobkonsulenterne er ikke meget bevendt ....

Jeg håber og tror på at jeg bliver rask igen og skal i gang med at søge job og vær vis på at alle ansøgninger jeg sender , dem får mit jobcenter en kopi af og det samme gør beskæftigelseministeren...

hvis arbejdsgiverne mener de mangler ansøgninger så send dem da ...
  Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 14:59   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Prøv at læse den her. Den er interessant.

Der står en masse om at søge job... også om de passer til handicap.

Det er grotesk læsning.

100.000 skal slås om 20.000 job... hertil kommer dem, der er i job og gerne vil skifte. Hvordan i alverden skulle fleksjobbere kunne udkonkurrere dem? Og det er jo ikke deltidsstillinger.

Citat:
Han begrundede blandt andet spørgsmålet med forholdene på Bornholm, hvor der er 30 ledige job i for ufaglærte, som 600 ledige kan sende ansøgninger om. Thomas Adelskovs partifælle Lone Møller supplerede med at gøre opmærksom på, at reglerne også omfatter handicappede ledige, der ikke kan bestride et hvilket som helst job.

”Ministeren har nævnt, at der er mandag var 20.000 job på jobnet.dk. Jeg er sikker på, at der ikke i nogen af tilfældene stod, at det var tale om en handicapvenlig arbejdsplads,” sagde Lone Møller.

Hun fik svaret, at sandsynligheden for at få job er større, hvis man søger job.

http://www.ugebreveta4.dk/Globals/Ny...20080227165954
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tilkendt fleksjob uden timer???? lillesine Spørgsmål ang fleksjob 10 26-03-2013 09:29
Fleksjob uden hænder Pial41 Spørgsmål ang fleksjob 5 15-08-2010 09:59
Nu står Verden ikke længere..... Jeg får godkendt mit fleksjob Zastrow Spørgsmål ang fleksjob 11 02-08-2009 09:26
1200 fleksjobbere fyret Stella Manglen på Fleksjob 10 18-05-2009 12:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension