K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Manglen på Fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Manglen på Fleksjob Er der reelt job til fleksvisiterede mennesker

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2008, 14:50   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Fattige kommuner, fattige fleksjobbere rammes

Kommunerne er så fattige, at de IKKE har ressourcer til at få folk i fleksjob.

De er også så trængte, at den negative spiral nu rammer refusionen fra staten.

Da fleksloven er så indviklet, at selv garvede sagsbehandlere ikke har en chance for at opfylde lovens krav, så kommunerne kan få refusion fra staten, så bliver kommunernes økonomi forværret endnu mere fremover.

Uanset om fleksjobbere er i job eller ej, så STRAFFES kommunen de næste 3 ÅR, hvis der er fejl i sagerne.

Bemærk, at der står, at der er fejl i 71 ud af 77 sager... sager, hvor borgeren ER I BESKÆFTIGELSE I FLEKSJOB!!!!!!

Det stemmer jo IKKE overens med regeringens intention om, at ALLE skal i job, hvis kommunerne IKKE har RÅD til at bevare borgerne i fleksjob.

Hvor mange af de 71 mister nu deres fleksjob, fordi kommunen ikke har råd til at betale for, at de kan bevare tilknytningen til arbejdsmarkedet?

Det er MEGET DYSTRE udsigter for fleksjobbere, da en beskæftiget fleksjobber jo er langt dyrere end en ledig fleksjobber på starthjælp eller på kontanthjælp med loft.

Dvs. vi må forvente ENDNU FLERE langtidsledige fleksjobbere i fremtiden.

De skal nu også ud af de trængte budgetter betale lønforhøjelse til de lavtlønnede SOSU-assistenter m.fl., som OGSÅ trænger til at få lidt mere for deres indsats.

Staten bidrager IKKE med noget som helst.

Kommunerne må SELV "slås" med medarbejdere og fagbevægelse om "resterne fra de riges bord". (Staten drukner i penge, mens kommunerne er på fallittens rand.)

Og hvem går det IGEN ud over? De ældre, de handicappede osv.

Men piskes, det skal der!!!

Citat:
fejl i sagsbehandlingen af københavnere, som er i fleksjob. Det fremgår af et internt notat, som Ritzau er i besiddelse af.

Ifølge notatet har revisionsdirektoratet i en stikprøvekontrol fundet fejl i 71 ud af 77 såkaldte revisiteringssager, hvor blandt andet samtaler med folk i fleksjob ikke er foretaget til tiden.
Citat:
De forsømte samtaler betyder, at Københavns Kommune mister retten til statsrefusion på et ukendt beløb.
http://www.fyens.dk/article/922488:I...behandling?rss
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2008, 15:11   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question

det var da en grim nyhed...

jeg må give artiklen ret....jeg har aldrig været indkaldt til samtaler om fleksjob på JSV ...aldrig fået den hjælp jeg har brug for for at finde det fleksjob.

Hvad der skal blive fremtiden for fleksere er et stort ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2008, 15:20   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Post

sætter lige teksten ind så vi har den...


Beskæftigelsesborgmester roder med sagsbehandling

Af Ritzau

Kritikken raser igen mod beskæftigelses- og integrationsborgmester, Jakob Hougaard, (S). Nu er der problemer med sagsbehandlingen af københavnere i fleksjob.

Igen er der rod i beskæftigelses- og integrationsborgmester Jakob Hougaards (S) forvaltning i København.

Denne gang drejer det sig om fejl i sagsbehandlingen af københavnere, som er i fleksjob. Det fremgår af et internt notat, som Ritzau er i besiddelse af.

Ifølge notatet har revisionsdirektoratet i en stikprøvekontrol fundet fejl i 71 ud af 77 såkaldte revisiteringssager, hvor blandt andet samtaler med folk i fleksjob ikke er foretaget til tiden.

Det bekymrer de politiske medlemmer af udvalget, hvor blandt andet Dansk Folkeparti, De Radikale og SF rejser hård kritik. Og det er da heller ikke godt nok, erkender borgmesterens forvaltning.

De forsømte samtaler betyder, at Københavns Kommune mister retten til statsrefusion på et ukendt beløb.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2008, 16:25   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Post

Så kom den endelig på de store medier...

http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyhede...=true&regional

Grove fejl i beskæftigelsesforvaltning

17. jan. 2008 14.58 København

Først var den gal med samtalerne med københavnere på sygedagpenge.

Denne gang er den gal med samtaler til folk i fleksjob.


Borgmesteren er endnu engang under kritik.

På trods af undskyldninger og løfter om bod og bedring er der stadig problemer i beskæftigelses- og integrationsborgmester Jakob Hougaards forvaltning.

Nu er den gal med sagsbehandlingen af københavnere i fleksjob. Det fremgår det af et internt notat, som Ritzau er i besiddelse af.

Ifølge notatet har en stikprøvekontrol afsløret fejl i 71 ud af 77 såkaldte revisiterings-sager. Her er blandt andet samtaler med folk i fleksjob ikke foretaget til tiden.

Og det vækker bekymring hos blandt andet SF og Dansk Folkeparti:

- Det er tydeligt, at der er nogen, som har sovet i timen. Der er ikke fulgt op, som der står i lovgivningen, at man skal. Det er rigtig ærgerlige penge, vi kommer til at miste på den konto, siger Signe Goldman fra SF.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2008, 18:00   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu er alle ude med riven efter Københavns kommune , men det kunne da være interessant at se hvordan det står til ude i det Danske land , jeg har nu mine tvivl om det kun er Københavns kommune der ikke opfylder hvad loven forskriver om opfølgning og jeg har mine tvivl om det kun er Odense kommune der læser love og bekendtgørelser som fanden læser biblen
  Besvar med citat
Gammel 17-01-2008, 18:07   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det er lidt synd for Københavns Kommune, for vi kan jo her på k10 se, at det foregår i hele landet.

Vi har jo brugere fra hele landet, som fortæller om ulovligheder.

Og det er netop også min bekymring, for jeg tror, at mange kommuner kommer på fallittens rand.

Denne fallit rammer jo alle k10s brugere... og ISÆR fleksjob og førtidspensionsområdet.

Det er dystre udsigter.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2008, 18:13   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hvad tror du der vil ske for os fleksere...? Er der nogen der har et bud på det spørgsmål ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2008, 18:40   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg har ingen anelse om det... tigge på gaden, vel!

Timelønnet oprydder i boligområder.

Leve af resterne fra de riges bord... hvis der om nogle år er nogle rige tilbage i Danmark. De har jo bare lånt sig til pengene i deres huse (det har de bare ikke opdaget endnu).

Det bliver jo nedgangstider, og så står husejerne UDEN fagforening, a-kasse i max. to år, og så skal de også have "hjælp" til at komme i job.

Fede fremtidsudsigter.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2008, 18:49   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Tigge på gaden... det bliver sgu koldt...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2008, 18:55   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tænk positivt, Stella...

Der er jo global opvarmning og masser af osende firehjulstrækkere. Det luner alt sammen. Snart har vi palmer og varmere klima.

Ellers kan du jo glæde dig over al den varme luft, regeringen lukker ud.

Nej, jeg er også bekymret.

Det bliver også svært at tjene penge på at sælge hjemløse-blade, hvis der er 1 million hjemløse, der skal leve af det.

Hvem skal købe bladet? Andre hjemløse?
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommuner hiver sunde tænder ud på fattige buster Politik og Samfund 4 21-12-2010 22:01
753 fattige børn.... buster Politik og Samfund 0 13-03-2010 03:22
Der er ingen fattige her! buster Politik og Samfund 7 04-11-2009 22:40
Fattige førtidspensionister zuza Politik og Samfund 6 26-01-2008 02:10
De fattige. Stella Dit og Dat 2 24-02-2007 14:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension