K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2019, 09:20   #1
Goodie77
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2018
Indlæg: 28
Styrke: 6
Goodie77 er ny på vejen
Papirer til rehabiliteringsteam

Hej alle herinde :-)

Min sagsbehandler siger at der er en begrænsning på antallet af sider, altså hvor mange papirer man må sende med til rehabiliteringsteamet?

Er det sandt?
Goodie77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2019, 16:15   #2
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Jeg kan desværre ikke besvare dit spørgsmål, men interessant er det!

Jeg håber ikke der er begrænsninger på, for egentlig gælder det vel om at ens sag belyses bedst muligt, om det så kræver 10, eller X antal sider.

... og alligevel er der vel begrænsninger, da jeg kan forestille mig, at jo flere sider jo mere skal de bruge af tid på ens sag. På mange måder en interessant ting, for belyses sagen så ordentligt, hvis information fravælges pga. begrænsninger!

Nå, men jeg vil da lige følge denne tråd tæt, for jeg har selv sammensat en flersides rapport til Rehab.teamet, som jeg vil aflevere til min sagsbehandler.
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2019, 20:59   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Påstande, uden lov-henvisninger bruger vi ikke.

Hvor mange sider der findes i din sag, når du har udfyldt den forberedende rehabiliteringsplan, sammen med din sagsbehandler, har ingen betydning for dig.

Den forberedende Rehabiliteringsplan:
https://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp...iliteringsplan

https://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp...gsplan-og-team

Vigtigere er det, at forstå, at ingen kan køre en social sag, uden at have fuld aktindsigt i hvad andre skriver om en.

Læger, speciallæger, hospitaler, klinikker, fysioterapien og kommunen.

Hvis din sag senere havner ved Ankestyrelsen skal der også søges om aktindsigt der. Fordi, kun du kan kontrollerer om alle oplysninger er til stade og at de er korrekte. Ingen anden gør det.

Kommunen har modsatrettet interesser end du har. Derfor skal du vide og forstå alt, hvad der skrives om dig. Naturligvis.

Fordi, hvad der findes på skrift, danner senere grundlaget for en senere afgørelse.

Rehabiliteringsteamet indstiller, de afgører ikke.

Derfor aktindsigt, løbende aktindsigt ved alle, som betyder 100% alle.

Journallisten.

https://www.k10.dk/showthread.php?t=30401

Skemaer til aktindsigt findes her:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684

En del kommuner påstår ( igen og igen) at man kan ikke fremsende nye oplysninger til Ankestyrelsen, hvis sagen havner der, hvilket heller ikke er korrekt.

DUKH oplyser, som skal kunnes og forstås.

https://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp...ger-i-klagesag

""Hvad betyder det for en klagesag, at borgeren fremsender nye oplysninger til sagen under klagens behandling?""

Mødet med Rehabiliteringsteamet er DIT dialogmøde, trods mange oplever det modsatte. Muligvis er Rehabiliteringsteamet før mødet allerede truffet deres INDSTILLING, som du ikke kan klage over.

Derfor skal du vide og forstå alt, hvad der findes på skrift.

Hvis, man ikke søger fuld aktindsigt vil man senere fortryde bitterligt.

Rehabiliteringsteamets sammensætning, som INDSTILLER:

https://www.k10.dk/showthread.php?t=28338

Pensionsnævnet, som AFGØRER.
https://www.k10.dk/showthread.php?t=32798

Kommunens lægekonsulenter, som ikke må være i Rehabiliteringsteamet:
https://www.k10.dk/showthread.php?t=30036

Stol på dig selv, du er hovedpersonen og alle andre er ansat til at servicerer dig iht lovgivningen og vejlede dig.

Held og lykke med mødet, som du forhåbentlig beretter lidt om, til glæde for andre.


Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 04-09-2019 kl. 21:02.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-09-2019, 12:44   #4
Goodie77
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2018
Indlæg: 28
Styrke: 6
Goodie77 er ny på vejen
Tak for svar Peter :-)

Men jeg tænkte på, om der er begrænsning på det antal af sider man må vedlægge til rehab-teamet.
I min sag har det betydning, da jeg selv har skrevet 30 sider om mit helbred, i detaljer, så det kan forståes, og der er en rød tråd i det, så man kan se sammenhængen.

Min sagsbehandler siger, at uha, nu må vi se om det kan komme med... men det insisterer jeg på.
Goodie77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2019, 18:28   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Dine papirer og dagbog..........

Kære Goodie77

..... kan de fleste af os, forstå du gerne vil berette om, fordi din situation er vanskelig. Du ønsker at forklare de professionelle, hvordan du har det etc

Det er en subjektiv beskrivelse, som ikke lægges stor betydning.

Men,.........

Hvad der er vigtigere er, hvad alle de professionelle skriver om dig.

Epekriser, røngtenbeskrivelser, resultater af en given behandling, fysioterapi, etc

Rehabiliteringsteamet leder efter udviklingmuligheder, så de kan undgå at indstille dig til førtidspension men et ressourceforløb, 1 - 2 - 3 eller 5 år

Du skulle heller bruge tid på at kontrollerer, at alle oplysninger i din sag er til stede og at de er korrekte.

Derved kan du øve indflydelse på din sag ved at supplerer med de rigtige oplysninger.


Du får ikke samtlige medlemmer af Rehabiliteringsteamet til at gennemlæse din historie.

Muligvis er der allerede truffet en given indstilling, hvor du bare for besked på mødet og få minutter efter står du ude på gangen og er enten lykkelig eller svært skuffet.

Ingen andre end dig kontrollerer om alle akter i din sag er korrekte og fyldelsgørende. Efterfølgende vil du komme i tidsnød, hvis du først efterfølgende søger om aktindsigt.

Mine råd er ud fra erfaringen, at kommunerne ikke interesserer sig for diagnoser, eller hvordan du har det, men udelukkende DOKUMENTATION for din arbejdsevne. Vi bliver nød til at forholde os til, at der findes borgere der er tvangsbevilget fleksjob ned til SEKUNDER om ugen.

https://www.k10.dk/showthread.php?t=30224

Men valget er dit. Held og lykke med sagen.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 05-09-2019 kl. 18:54.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-09-2019, 09:46   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Du skulle heller bruge tid på at kontrollerer, at alle oplysninger i din sag er til stede og at de er korrekte.

Derved kan du øve indflydelse på din sag ved at supplerer med de rigtige oplysninger.


Du får ikke samtlige medlemmer af Rehabiliteringsteamet til at gennemlæse din historie.
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Mine råd er ud fra erfaringen, at kommunerne ikke interesserer sig for diagnoser, eller hvordan du har det, men udelukkende DOKUMENTATION for din arbejdsevne. Vi bliver nød til at forholde os til, at der findes borgere der er tvangsbevilget fleksjob ned til SEKUNDER om ugen.
Jeg er helt enig med Peter.

Hvis du har været i arbejdsprøvning/praktik har du forhåbentlig skrevet dagbog i den forbindelse, og sammen med div. lægepapirer burde dagbogen give et billede din arbejdsevne.

Hvis du afleverer 30 sider om dig selv, så er der en meget stor chance for, at de blot vil ryste på hovedet. Beklager, men sådan er virkeligheden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2019, 12:36   #7
Goodie77
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2018
Indlæg: 28
Styrke: 6
Goodie77 er ny på vejen
Okay - tak til alle for svar :-)
Goodie77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2019, 15:16   #8
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Goodie77 Se meddelelser
Hej alle herinde :-)

Min sagsbehandler siger at der er en begrænsning på antallet af sider, altså hvor mange papirer man må sende med til rehabiliteringsteamet?

Er det sandt?
Nej, det er løgn.

Der er lovmæssigt ikke begrænsning på hvor mange sider den må indholde.

Det prøvede De også med mig nede på Lærkevej JC, hvad er direkte ulovligt.

Min "Forberedne Del" fyldte 174 sider og den gik rent igennem,
Tror du mig ikke så send en PM og jeg sender den til dig.

Så kan du også se hvordan jeg svare på menge at de dybt godnat tvetydige djøfferiske (ingen mening)
og latterlige spørgsmål de stiller.

Mange af de love som De påstår de følger (ud fra Deres 'vurdering og skøn') kan du se her:
Her kan du også se hvad DU har krav på jf lovgivningen.
https://www.facebook.com/groups/1017...7120117934185/

Vedr ombooking af Møde KLADDE
https://www.facebook.com/groups/1017...0801442232720/

Rehabiliteringsplanens forberedende del mm
https://www.facebook.com/groups/1017...1517196494478/

"Den forberedende del" til rehab-mødet skal indeholde ALT i din sag, dvs alt
dokumentation mm fra siden du blev syg.

Nogle bliver syge som børn, ja ligefrem født syge, og her gælder "Helhedsvurderingen"
så Rehab-teamet kan (og skal) 'vurdere og skønne' ud fra alt hvad du har været ud for
i hele dit liv og frem til i dag.

Som Peter henviste dig til:

https://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp...edslovens-ss-5

Baggrunden
Ifølge retssikkerhedsvejledningens pkt. 61 er baggrunden for § 5, at
”det har stor betydning, at hjælpen tilrettelægges ud fra en
samlet vurdering af borgerens situation. En ansøgning om
hjælp skal behandles bredt og ikke altid kun i forhold til den
konkrete form for hjælp, som en borger har søgt om.”!"


Forslag:
Du skal forlange (skriftligt) at de overholder retssikkerhedslovens § 5 og at De giver dig
skriftlig tilsagn om at du må indlægge alle de dokumenter som DU (ikke din SB) mener er relevante
for din sag, når Rehab-teamet skal komme med en afgørelse.

Rehab-mødet kan altid 'ombookes' til 'Den forberedne Del' er klar.

Her kan du evt skriftligt bede om at få ombooket mødet med argumentet, da du skal have din bisidder
med (vigtigt), og I lige sammen skal have tid til at forberede Jer til mødet.
Det har enhver borger krav på og ret til.
.
Lovgrundlag på det er:
Forvaltningsloven § 8
Vejledning om forvaltningsloven VEJ nr 11740 af 04/12/1986
Ankestyrelsens principafgørelse F-1-07 KEN nr 11172 af 01/03/2007


I samme 'skrivelse' (leverer den personligt og sørg for du får en underskrift for modtagelse),
skriver du at hvis de ikke vil det, så vil du have en skriftlig begrunde afgørelse incl
en klagevejledning jf Forvaltningsloven §§ 22-25 (Begrundelser, skriftlige afgørelser, Skøn og Klagevejledning)


Helhedsvurdering
En helhedsvurdering betyder, at sagsbehandlerere har pligt til at behandle en ansøgning om hjælp bredt.
Retssikkerhedsloven §§ 5-7 [link]
Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område LBK nr 188 af 08/03/2018 Gældende [link]

Sidst redigeret af Kio; 09-09-2019 kl. 15:27.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2019, 12:29   #9
Goodie77
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2018
Indlæg: 28
Styrke: 6
Goodie77 er ny på vejen
Tusind tak for svar Kim :-)

Altså du mener når jeg har en tid ved rehab-teamet, bør jeg lave denne 'skrivelse'?

Er det kommunen jeg skal sende den til? Eller rehab-teamet?

Ja, du må undskylde jeg spørger, men har et par sagsbehandlere, som ikke er for kvikke, og som MEGET er kommunens mænd...
Goodie77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension