K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2013, 17:01   #1
stjerne10
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
stjerne10 er ny på vejen
hvad funktion har en virksomhedskonsulent ?

hej,

jeg er lang tids sygemeldt med stress/depression. Min socialrådgiver i jobcentret
vil have mig til møde med en virksomheds konsulent, er det en person jeg skal betragte som en der vil mig det bedste ? eller hvad

Jeg kører træt efter samvær med andre efter ca. 2t, kan ikke tåle uro og har ellers alle de andre symtomer på stress.
Det ved min socialrådgiver godt.
Men jeg tænker også det er måske meget godt at komme lidt ud eller hvad...

hilsen stjerne10
stjerne10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 18:34   #2
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stjerne10 Se meddelelser
hej,

jeg er lang tids sygemeldt med stress/depression. Min socialrådgiver i jobcentret
vil have mig til møde med en virksomheds konsulent, er det en person jeg skal betragte som en der vil mig det bedste ? eller hvad

Jeg kører træt efter samvær med andre efter ca. 2t, kan ikke tåle uro og har ellers alle de andre symtomer på stress.
Det ved min socialrådgiver godt.
Men jeg tænker også det er måske meget godt at komme lidt ud eller hvad...

hilsen stjerne10
Min virksomhedskonsulent er egentlig ok..hun sidder på jobgården i Odense..men selvfølgelig er deres mål at få os i beskæftigelse..

Jeg er pt. i virksomhedspraktik..selvvalgt og selvfundet, fordi jeg også mente det måtte være godt at komme lidt ud..

Jeg er så ved at erkende, at det ikke er godt for mig..kan ikke holde til det..men det er måske det der skal til, altså at mærke det på min krop/hjerne, for lige netop at kunne erkende, at BEHOVET for at arbejde ikke harmonerer med det, jeg fysisk/psykisk kan holde til.

Jeg har også været nede med stress inden dette her og det hele bliver tricket nu igen..jeg fejler så også noget fysisk, og stressymptomerne forværrer dette..

Så jeg synes du skal tænke dig meget godt om, og starte varsomt op..mener du at du kan klare 2 timer, så start med 1 eller 1,5 time..jeg troede jeg kunne klare 4-5 timer, startede med 3 og har allerede efter 20-25minutter i bil på vej til praktikken så ondt, at jeg burde vende om..

Held og lykke til dig
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 21:05   #3
Bamsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2010
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bamsen er ny på vejen
Min virksomheds konsulent er den der har hjulpet mig allermest. Man er jo som udgangspunkt nødt til at stole på at de vil en det bedste.
Samtidig mærke efter om du føler det sådan. Og så læs på hvad de er der for, og hvad målet med ideen fra kommunen er.

Som jeg husker det, arbejder de som udgangspunkt mod det ordinære arbejdsmarked, men samtidig vurderes det modsatte jo også.

som min sagde til mig, du skal ikke fortælle og fokusere på det du kan, men vise og dokumentere alt det du ikke kan.

En hård, men nødvendig proces, hvor man lidt fastholdes i alt det negative og alle ens begrænsninger. Men mist ikke modet for det er det værd.

Jeg var igennem 2 arbejdsprøvninger og 1 virksomhedspraktik, og det er disse der har været den endelige grund til mit fleksjob.

Venligst Bamsen
Bamsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Virksomhedskonsulent/notatpligt. Boras Spørgsmål ang fleksjob 11 24-11-2012 14:56
virksomhedskonsulent nielsen69 Alt det andet 2 11-11-2012 17:46
virksomhedskonsulent?? Bassemanden Alt det andet 2 06-07-2010 17:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension