K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2009, 22:53   #1
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Question handicappet forælder

Hej

Var bare meget interesseret i og høre, om i føler, at jeres handicap er en trussel for jer som forældre?

Jeg mener samfundsmæssigt osv..

Tænker kommunen er hurtig til og sætte spørgsmål ved ens forældre evne, når de finder ud af man er handicappet.

Har du været bange for at din diagnose ville koste dine børn?

Jeg synes samfundet dømmer handicappede forældre hårdt....

Når man nu fx er så syg, man ikke kan holde til og arbejde, hvordan kan man så passe sine børn osv?

Har somme tider følt mig truet mellem linierne... Gør som vi siger, og kræv ikke noget, det kunne jo være vi tog dine børn.

Det skal lige siges, at det aldrig har været på tale at mine børn skal i pleje... De er helt normale, og vi lever en normal( så normal man nu kan som handicappet) hverdag. Vi er en ganske alm familie....

Men har du også mærket truslen mellem linierne, hvis du ikke har makket ret, eller gjort din sagsbehandler opmærksom på fejl i din sagsbehandling mm?

MVH Supercarla
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 23:44   #2
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Jeg har aldrig været udsat for nogen form for trusler på den front, de ville ikke bryde sig om resultatet af det.!!

Men nu er min sag heller ikke afsluttet endnu, de har kun brugt siden juni 2008 på at lave en ressourceprofil.
Men det ville ikke forbavse mig at der var nogen som kunne finde på at bruge sådanne trusler, og det er det skræmmende ved det.

At de føler sig så presset at de kan føle sig tvungen til at bruge sådanne trusler
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 00:16   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har selv skrevet herinde omkring min sagsbehandlers trussel omkring en børnesag.

Og i virkeligheden er det jo en hjælp man kan få - og det koster systemet rigtig mange penge at få sat alt det i gang man i virkeligheden KAN være berettiget til!!
Så hvis de siger sådan, så skal man såmænd bare sige ,,jamen fortæl mig om alle de tilbud i har - også de økonomiske''. Så gider de ikke tale (true) om det mere.

Endvidere skal visse kriterier være opfyldt før end de i det hele taget kan få sat sådan en sag sammen. Og i mit eget tilfælde, ville de kriterier ALDRIG kunne opfyldes, for det er mine børn alt for velfungerende til.

Samtidig kan man også spørge sagsbehandleren om ikke pædagoger/skolelærere mf er omfattet af indberetningspligten! SELVFØLGELIG skal anmeldelserne komme fra dém der har med børnene at gøre til dagligt! Og ikke fra en sagsbehandler der ikke kender til børnene. Der på kan man hurtigt lure om det er en trussel.

Da min sagsbehandler indirekte truede mig, så fik jeg undersøgt hele molevitten tilbunds. Jeg skrev endda til Overborgmester Ritt Bjerregaard og klagede over den form for usaglig sagsbehandling (som ikke har en skid at gøre med ansøgning om førtidspension), og hun var lige så fortørnet som jeg, og anbefalede mig at klage til Borgmester Jacob Hougaard. Det har jeg så ikke haft brug for.

I børnehaven var de ved at falde ned af stolen da jeg fortalte dem om min sagsbehandlers trussel, og sagde at mine børn var nogle af de mest velfungerende og stabile, og at de ofte har talt om hvor meget det kan mærkes på børnene, at jeg har tid til dem - for de er så rolige, interesserede og glade altid.

Endvidere står der i ALLE papirene fra læge, speciallæge mf, at jeg SAGTENS kan tage vare på mine børn, og at mine diagnoser INTET har med mine evner som Mor at gøre!

Så hun sagde det faktisk kun for at ryste mig. Det virkede også! Men jeg fik ret hurtigt forsikring om, at hun var trådt over stregen for reel sagsbehandling og at jeg intet havde at frygte.

Og som forælder er man jo heller ikke helt blæst i bøtten, hvis man får et problem, jamen så kontakter man da også nogen der kan hjælpe én inden det går galt, hvis man vurderer at det er et problem man ikke selv kan klare.

Jeg blev personligt mest vred over at hun gjorde mig sådan lidt dum, og umyndig. Som om jeg ikke selv kunne finde på at række hånden frem og bede om hjælp hvis jeg havde brug for det. Og at HUN skulle få tjekket om børnene manglede hjælp

Og det morsomme er, at jeg for mange år siden (15 år siden) havde brug for hjælp, og blev det benægtet! Den gang stod jeg med et lille barn på armen, uden lejlighed, og med alkoholproblemer, og spurgte om jeg ikke kunne få støtte eller en aflastningsfamilie, fordi jeg var helt rundt på gulvet. Men nej, det kunne jeg ikke 'det var det ikke slemt nok til'

Så alt deres ævl giver jeg ikke meget for!!

Har man reelt brug for hjælpen kan man ikke få den. Når man har fod på situationen, så kan du blive truet
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvornår er man handicappet? zuza Et godt link! 4 15-04-2011 18:23
Sygdom og forælder Zania Accept fra vores omgivelser 45 15-03-2010 11:37
Pensionist= dårlig forælder?! Supercarla Dit og Dat 7 16-12-2009 13:11
Handicappet politikere Hejdien Politik og Samfund 0 03-11-2007 12:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension