K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2009, 12:40   #1
franzi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
franzi er ny på vejen
ferie under sygdom

Er det muligt at kunne holde ferie under sygdom og hvor retter man henvendelse - jobcenter kommunen eller arbejdsgiver.
Jeg er langtidssygemeldt - indtil videre til midt maj 09. Jeg har 2 ugers gl. ferie som jeg gerne vil afholde i maj. Min læge har foreslået, at når jeg er i stand til at vende tilbage på job kan jeg begynde på nedsat tid.
Hvis jeg raskmelder mig eks.vis sidst i april - holder ferie i maj - har jeg fået oplyst at så kan jeg ikke starte på nedsat tid men på fuld tid da jeg er raskmeldt.
vh
Franzi

Sidst redigeret af franzi; 02-03-2009 kl. 12:42.
franzi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2009, 12:47   #2
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hvis du ikke er raskmeldt før end til maj. Vil du kunne, få overført dit restferie til næste ferieår.

Jeg tror ikke du kan blive raskmeldt og så gå på nedsat tid. Men kommer sørme i tvivl, men sikker på andre ved det

Sidst redigeret af Suncil; 02-03-2009 kl. 12:49.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2009, 13:42   #3
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Hvis du stadig er sygemeldt, kan du få jobcentret til at underskrive dit feriebevis, da du så kan få udbetalt dine feriepenge kontant uden at holde ferie, da langtidssygemelding jo er en lovlig feriehindring.

Man kan ikke holde ferie uden at være raskmeldt, og er man raskmeldt, så er man jo ikke syg vel? eller hvordan er det nu det er. Jeg er selv langtidssygemeldt, og har fået mine feriepenge udbetalt af ovennævnte grund. Jobcentert kan sagtens underskrive, da de jo sikkert er dem som betaler sygedagpenge til dig.

Hvis du så senere på året bliver mindre syg, så kommer det jo ikke dette ferieår ved. De penge ud kan få udbetalt er for ferie, du ikke har kunnet afholde i dette ferieår grundet feriehindring.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 11:37   #4
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Da jeg i år 04-05 gik langtidssygemeldt, henvendte jeg mig til min sagsbehandler for at høre om det var i orden jeg tog på ferie 14 dage. Hun sagde at hvis jeg havde det godt med det og kunne klare det syntes hun det var en god ide. Så det kan lade sig gøre.
Men sprørg for din egen skyld din sagsbehandler, så der ikke er noget at klandre dig for bagefter

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 12:22   #5
alf
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
alf er ny på vejen
Cool

selvom det lyder mærkligt, så kan ens sagbehanddler give lov til ferie, selvom man er syg. Alt efter sagsbehandler, så kan man bliver trukket i sygedagpenge. Men hvis du har feriepenge tilbage, er det jo ikke noget problem.
alf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der nye regler ved sygdom og ferie ? c.l.e.o. Politik og Samfund 0 26-07-2011 16:18
Ferie under sygdom sjj Alt det andet 9 26-09-2010 22:38
Ferie under sygdom ved fleksjob??? aha Spørgsmål ang fleksjob 1 18-08-2010 14:15
Ferie ved sygdom Yasmin Alt det andet 1 06-01-2009 10:00
Ophold/ferie i udlandet under sygdom gittedl Politik og Samfund 6 02-09-2008 21:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension