K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2012, 17:48   #1
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
kontanthjælp

hej da jeg er ny herinde og aldrig har været i den situation jeg skulle modtage kontanthjælp kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om satser og krav..
jeg tænker er der ikke et grundbeløb og når man er gift ka man så overhovedet ikke få noget el.afhænger det af indkomsten..
tak for de svar der måtte komme..
ps det lyder altid som det er en katastrofe at modtage kontanthjælp,men vel ikke for alle
---- tænker på carinasagen.



hilsen stribe ftp 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 18:07   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
uden indtægt er værre kan jeg sige dig, da en kommune ikke har nogen pligt til at lave opfølgning på ens sag. man skal selv skubbe på

https://www.borger.dk/Emner/arbejde-...anthjaelp.aspx

der stå alt

men nu er du på FP, så forstå godt nok ikke helt dit indlæg
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 18:14   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja jeg er ftp.....................men derfor har jeg vel lov til at interesserer mig for andre...andet var der ikke idet..jeg ville bare høre om det nu er så dårlig som andre siger det..
så undskyld hvis det da ikke er ok




ftp 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 18:25   #4
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
ja jeg er ftp.....................men derfor har jeg vel lov til at interesserer mig for andre...andet var der ikke idet..jeg ville bare høre om det nu er så dårlig som andre siger det..
så undskyld hvis det da ikke er ok




ftp 2010
Stribe.. du går da bare ind og læser på borger.dk så finder du ud af det du gerne vil vide...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 18:32   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
lunasdatter......1ooo tak for svaret..blev lidt ked af ,at det lød som om det ragede mig..men fordi man har det godt,ka man vel godt interessere sig og bekrymre sig om dem der ikke har
hilsen stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 19:04   #6
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hej Stribe, du må ikke taget det svar så tungt, det sker desværre herinde engang imellem, har prøvet det samme....

Men forstår dig godt....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 19:06   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja godt at interessere sig og du kan altid finde mange info på borger.dk som tidligere svar også angiver.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 19:39   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
ja jeg er ftp.....................men derfor har jeg vel lov til at interesserer mig for andre...andet var der ikke idet..jeg ville bare høre om det nu er så dårlig som andre siger det..
så undskyld hvis det da ikke er ok




ftp 2010
klart du har lov til at spørger, men kunne ikke rigtig forstå det på den måde du skrev det

ingen ønsker vel og være på kontanthjælp hvis man kan undgå det
problemet er med kontanthjælp er at kommunerne bruger den som en varig ydelse. kontanthjælp er tænkt som et sikkerhedsnet i en kort periode

men netop syge ryger på kontanthjælp efter de 52 uger og der ligger problemet. da mange jo netop har arbejdet mange år og sidder i hus og så videre. samt når man ikke stå tilrådighed for arbejdsmarkedet kan man ikke få penge af ens A-kasse.

beløbet størrelse kan man altid diskutere, men hvis man har lægepapir på man ikke kan arbejde 37 timer og derved ikke kan få støtte af sin A-kasse

Ja så skulle der være en helt anden ordning end kontanthjælp
kunne være særlig ydelse, selvom man ikke er tilkendt fleksjob

mener det er noget med 8000 som mister deres indtægt hvert år
fordi de netop ikke kan modtage kontanthjælp og for syge til at arbejde

men alt omkring kontanthjælp stå i det link jeg har sat ind i mit tidligere indlæg
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 21:40   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
ps det lyder altid som det er en katastrofe at modtage kontanthjælp,men vel ikke for alle
---- tænker på carinasagen.



hilsen stribe ftp 2010
Jeg var selv på kh i 13 år, alene med først 1 barn, senere med 2 børn.
Det er mit klare indtryk, at dem, der har det bedst på kh er enlige forsørgere.

Men samtidig vil jeg slå fast, at det ikke er fedt, at være på kh, heller ikke for enlige forsørgere.

Jeg har ingen dyre vaner, er meget økonomisk.
Men kort før jeg blev tilkendt fp havde jeg brug for, at låne nogle penge og henvendte mig i min bank, som jeg altid har gjort når jeg har haft det behov, for første gang i mit liv fik jeg afslag på, at låne penge i banken.

Begrundelsen var, at mit rådighedsbeløb var for lavt.

Da jeg var tilkendt fp gik lånet glat igennem.

Hvis man er meget fornuftig kan man godt leve på en kh, men det er en betingelse, at man altid køber det billigste.
Da jeg var på kh købte jeg f.eks. altid de billige frosne kyllinger i Netto, nu hvor jeg er på fp flotter jeg mig og køber de ferske.

Første gang jeg stegte en af de ferske kyllinger roste mine børn den til skyerne, de syntes, at jeg havde stegt den meget bedre end jeg plejede.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 22:05   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
tak for alle jeres svar..som sagt har jeg jo aldrig været der og kommer det jo nok heller ikke - grundet ftp..da jeg var yngre hed det altid at dfolk der fik kontanthjælp stod til rådighed..sådan lyder det jo ik til at være i dag.for nogen lyder det som om mennesker blir behandlet som biler - blir parkeret.undskyld udtrykket..men man ka s.. da ikke parkere folk i mange år..det er nedværdigende for dem der får og dem der skal betale..men værdigheden for dem der modtager må være det værste...
jeg ved godt at mange er nød til at spare - grundet de dumme penge..men jeg er rigtig rigtig nærig,så da jeg kom til skade og fik sdp indtil d.med forsikringen var kørt op havde jeg lidt.men som min mand siger man ka også bli for nærig - som mig
endnu en grund til jeg ska være glad for jrg ik havnede på kontanthjæl,da skal man brugre sine penge
og ja har man på konto - fair nok - men ikke fair hvis man har boet i det samme hus og betalt i mange år og først skal æde det op
tak igen...hilsen stribe fra det idag kolde østland
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension