K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-08-2008, 09:57   #11
jane
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: rudersdal
Alder: 58
Indlæg: 51
Styrke: 17
jane er ny på vejen
Ja de er gode til at trække tiden ud. Har læst her på k10 om en anden - som har fået afslag på sin ansøning om pension.
Tænker at grunden til at de vil have oplysninger om min gigt er fordi de vil se stort på min angst - da det er arbejdesevnen der bliver kigget på - og ja hvis man kigger på min arbejdesevne med gigten - så er der noget arbejdsevne tilbage -og derfor vil jeg sikker ikke kunne få en pension.
Så jeg bliver mere og mere sikker på at jeg skal søge den §17 nu - fordi jeg sikkeret under alle omstændigheder vil få et afslag, med en begrundelse på at - godt nok har jeg angst og ikke kan komme uden for en dør - men jeg har stadigvæk noget arbejdsevne når man kigger på min leddegigt. De er sgu nogle værre nogle de mennesker, der sidder på de høje stole på kommunen. Man skal åbenbart være 150% ødelagt - helst sidde i en kørestol uden arme og ben før det kan lade sig gøre at få noget hjælp fra det offenlige. De skulle skamme sig - skulle de.
Hvis jeg kunne gå ud og tage et arbejde - ville jeg gøre det !!!
- Når men jeg tror jeg har set lyset nu - forstår hvor de vil hen med denne "indhentning af oplysninger om min gigt" - så nu kan de rende mig et vist sted kan de. Jeg søger sgu selv den §17 og de kan så bare få en anke oveni - når de gir mig deres afslag.
Knuz jane
jane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 10:19   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Uanset hvad, så skal de se på din SAMLEDE situation og forholde sig til, OM du kan blive selvforsørgende. Det er jo det, der er formålet. Og det ser jo temmelig sort ud for dig på arbejdsmarkedet, ikke?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 11:19   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Husk, at en konklusion i en speciallægeerklæring er en vurdering. Udsagn herfra kan derfor
ikke i sig selv være en del af en begrundelse. Derimod kan det være nødvendigt at forholde
sig til en sådan vurdering: ”Vi er/er ikke enige i NN’s vurdering, fordi…”
Tilsvarende er en intern lægekonsulents vurdering ikke en faktisk oplysning. ”Fordi lægen
siger det”, er ikke en begrundelse.
Det er jo for så vidt rigtigt Jane, men det er ikke det store problem da ikke mange sagsbehandlere kan arrgumentere imod en speciallæge der jo blot nedskriver fakta

Husk at fortæl os om dit møde og held og lykke
  Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 11:26   #14
jane
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: rudersdal
Alder: 58
Indlæg: 51
Styrke: 17
jane er ny på vejen
Hejsa !!

Ja det ser noget sort ud- men efter at have læst en del herinde - ja så tror jeg ikke længer på at de ser samlet på ens problemer - hvis de kan finde en ting der gør at de ikke behøver at give en pension, ja så vil de bruge den. Og det er det jeg tror der er ved at ske i mit tilfælde. De er nød til at give mig en pension på baggrund af den speciallægeerklæring som de ville have - og som ikke faldt ud til deres fordel - så nu prøver de at gå efter min gigt -for at se om der skulle være en mulighed for at give mig afslag. Og det skal nok lykkes for dem. Derfor kan jeg lige så godt hoppe et par mdr over og søge selv. Måske gør jeg noget forkert - men det kan kun tiden vise. Er meget spændt på hvad de siger i dag.
jane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 11:37   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jane jeg vil sige at hvis du i forvejen er på kontanthjælp så er der ikke så meget andet at miste (kun at du kan få afslag og dermed fortsætte i systemet) men hvis det er din overbevisning at de prøver at komme uden om en speciallægeerklæring så er det måske bedst om ikke andet så for din sindsro at søge den § 17 ...

Men i første omgang ville jeg nu bede om aktindsigt (som du også skriver at du vil ) inden § 17 ansøgningen og husk at holde på at de har ti dage til at lave den aktindsigt og ikke længere for ellers kan de trække sagen ud på den måde...

Men hør nu hvad din sagsbehandler har at sige inden du gør noget, det kan jo være at der er en ganske logisk forklaring...

og at de prøver at hænge det hele op på gigt og dermed give afslag på den, det kan man ikke, alle lægepapir skal være samlet , og pensions nævnet skal have dem alle at se , også hvis du får afslag skal alt med ind til ankenævnet og der vil det jo fremgå af din klage at der er pillet papir ud af din sag om lige netop den sygdom der gør at du søger førtidspension, så den tror jeg ikke rigtig på ...

Derud over skal du hvis du har den tanke . helt klart tage med op til mødet som du har krav på med pensions teamet og sige til dem at der mangler papir (hvis du erfare at der gør det) men lad os se hvad din sagsbehandler siger i dag, krydser fingere for et godt møde ...

Med venlig hilsen
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 13:12   #16
jane
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: rudersdal
Alder: 58
Indlæg: 51
Styrke: 17
jane er ny på vejen
Hejsa

Ja jeg er kommet på kontanhjælp - og har været her siden juli 2007, så som du skriver har jeg ikke meget at miste. Når men tiden nærmer sig til mødet i dag kl 14. Har heldigvis fået en til at møde mig oppe ved kommunen, hun kan så tage over hvis jeg ikke kan gennemføre mødet - har skrevet alle de ting op som jeg gerne vil have svar på + et brev, hvor jeg skrive at jeg vil have aktindsigt samt kopi af min R-profil. Skrive lige herinde igen når jeg har været til mødet - så hvis nogle er interesseret i hvordan mødet gik og hva hun sagde !! Tak til alle som har været søde og skrive til mig -det betyder rigtig meget at man følger, at man ikke stå helt alene. Knuz til alle, jane
jane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 16:37   #17
jane
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: rudersdal
Alder: 58
Indlæg: 51
Styrke: 17
jane er ny på vejen
Når men mødet gik´godt og jeg have en med mig. Min sagsbehandler var faktisk også pludslig blevet meget flinker !!!. Nå men hun var også rigtig sur over at mine papier var blevet sendt tilbage - og hun syntes ikke at det havde været nødvendigt.
Men pensionsnævnet manglet et stykke papier på at jeg faktisk havde fået leddegigt - det papir havde jeg heldigvis med som kopi. Dette og så lige en erhvervsoplysnings seddel om hvor jeg havde arbejdet og hvorlang tid jeg havde været ansat de forskellige steder.
Gik lige ind på ATP`s hjemmesidde og ind på "privat" der kunne jeg så printe en liste ud med alle de steder jeg har været ansat helt tilbage fra 1981. Den for hun ned i morgen!

Håber så at alt skulle være iorden og min profil hurtig kan bliver opdateret med de manglen oplysninger - så nu må vi se om det virkelig lykkes denne gang - jeg håber.
Knuz jane
jane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 17:15   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Åh hvor godt du havde kopien med! Og snildt lige kunne gå hjem og fremskaffe resten

Nå, men så ser det hele da STRAKS lidt bedre og mere overskueligt ud. Og ja for pokker, så må vi krydse fingre for at det hele lykkes denne gang, så du kan få lidt ro og tjek på situtationen.

Jeg krydser fingere for dig...og for sagen.

Håber du løbende melder tilbage
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 18:50   #19
jane
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: rudersdal
Alder: 58
Indlæg: 51
Styrke: 17
jane er ny på vejen
Hej helenekr

Ja du kan tro - jeg nok skal holde jer opdateret om hvordan det kommer til at gå !
Man skal jo aldrig følge sig for sikker når man har med det offenlige at gøre - de kan pludslig finde på at vende på en 5øre - det er der efterhånden mange af jer herinde
der har prøvet. Men tiden vil vise om det kommer til at gå godt eller skidt.
Men håber da - at når jeg skriver et indlæg igen - ja så er det for at fortælle noget positivt. jane
jane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 20:38   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, vi har alle sammen brug for de der solstrålehistorier engang i mellem, det giver håb, fornyet styrke og kampgejst.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Selv-forsørger søger flexjob hhm Din historie 26 21-08-2014 22:22
Jobfirmaet HKI får ros på www.hki.dk af sig selv ekseleven Politik og Samfund 0 20-12-2011 14:16
heh selv en konservativ... andersmadsen Politik og Samfund 8 26-11-2011 12:49
Søger selv førtidspension Bibbi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 22-07-2009 01:16
Gør selv en forskel Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 37 18-02-2008 01:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension