K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2009, 14:12   #11
Sandiebell
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2009
Lokation: Ballerup
Indlæg: 5
Styrke: 0
Sandiebell er ny på vejen
Nej jeg har ikke været i forrevaldering som sådan.. Blev i januar sat i "projekt karriere skift" men blev sat på pause da jeg fik/gik med en depression af det hele og "systemet" var på sin vis med til at knække mig. Men i det projekt blev der gennemgået en masse.. Men eftersom jeg først for en måned siden kom på den ide at jeg kunne få en overbygning på min nuværende uddannelse, har kommunen arbejdet hurtigt for at få mig ind på uddannelsen allerede i næste måned, så har været helt tilfreds med deres arbejde! For once!!

Men forstår udemærket det må give gråhår, hvis du kæmper med kommunen. De ser jo helst gerne man kommer ud af systemet hurtigst mulig, til trods for de ikke gør meget for at være samarbejdsvillig! Så jeg føler mig heldig!
- men hvordan tror du det ville have været anderledes for dig, hvis du havde fået en forrevaldring periode? Håber du vinder kampen med kommunen!!
Sandiebell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2009, 15:15   #12
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Tak... Og tillykke! . Dejligt når tingene kører og ikke mindst at man føler sig hørt!! - Og forstået . Desværre en sjældenhed når man er i kløerne af systemet...

I mit tilfælde har jeg en anke om ansøgning om forlængelse af revalideringen liggende i amtet. Vel at mærke forlængelse udover de 5 år.... der er ingen tvivl om, at jeg er berettiget til det... er også delvis sygemeldt...

Hvis jeg havde taget de første 1½ år på forrevalidering havde jeg haft bedre muligheder, fordi der ikke er nogen tidsbegrænsning på forrevalidering - det er der på bruttorevalidering (5 år). Den videregående udd. jeg har søgt til er 3½ år - så jeg har brugt de 5 år, hvoraf de 1½ er afsluttet - dog med en delvis sygemelding.... det er rodet!!!!!!!

Har startet en tråd om det andetsteds....

....men ville bare gøre opmærksom på reglerne, så du ikke risikerer at stå i samme situation. kan også være det er anderledes, når det du har fået bevilliget er en overbygning på din nuværende udd...

Alt held med det!! Og godt kæmpet
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 15:16   #13
rikkerehmeier
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Lokation: fredericia
Indlæg: 10
Styrke: 15
rikkerehmeier er ny på vejen
det kan godt være det er det forkerte sted jeg spørger, men prøver aligevel jeg stoppede på revalidering i november 2008, da havde jeg brugt den forlængelses periode der er muligt , sagde min sagsbehandler. blev henvist til kontanthjælp, og en arbejdsprøvning. jeg får ikke nogen ydelse da jeg er gift, og det tager lang tid inden der er en afklaring. nå men spørgsmålet lyder ; jeg fik revalidering pga. en skulder skade. efterfølgende har jeg fået mere at slås med , gigt i nakke ryg osv, og kan ikke vende tilbage til revalidering , men tænkte på om jeg ikke skulle have haft sygedagpenge i arbejdsprøvningen, jeg er jo ikke blevet rask har en depression oven i , men har måttet droppe behandling da der ikke er økonomi til det . får piller ( antidepressiv) medicin ,
håber nogen ved om jeg kan gøre noget for at få en slags ydelse hurtigt....
rikkerehmeier er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 23:37   #14
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Du kan få feriepengene udbetalt efter 30/9, du får en underskrift fra kommunen på dit feriekort med den begrundelse, at du ikke har haft mulighed for ferie.

Afleverer feriekortet hos arbejdsgiver, og så får du pengene der.


Få endelig kommunen til, at betale de bøger og p.c som de vil betale, så kan du bruge pengene på sjovere ting.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 01:01   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af rikkerehmeier Se meddelelser
det kan godt være det er det forkerte sted jeg spørger, men prøver aligevel jeg stoppede på revalidering i november 2008, da havde jeg brugt den forlængelses periode der er muligt , sagde min sagsbehandler. blev henvist til kontanthjælp, og en arbejdsprøvning. jeg får ikke nogen ydelse da jeg er gift, og det tager lang tid inden der er en afklaring. nå men spørgsmålet lyder ; jeg fik revalidering pga. en skulder skade. efterfølgende har jeg fået mere at slås med , gigt i nakke ryg osv, og kan ikke vende tilbage til revalidering , men tænkte på om jeg ikke skulle have haft sygedagpenge i arbejdsprøvningen, jeg er jo ikke blevet rask har en depression oven i , men har måttet droppe behandling da der ikke er økonomi til det . får piller ( antidepressiv) medicin ,
håber nogen ved om jeg kan gøre noget for at få en slags ydelse hurtigt....
Øv, dine vigtige spørgsmål drukner her i tråden (og jeg har ikke kompetance til at svare!). Prøv og opret en ny tråd med spørgsmålene, så er jeg sikker på du får nogle gode brugbare svar!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 01:40   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af rikkerehmeier Se meddelelser
det kan godt være det er det forkerte sted jeg spørger, men prøver aligevel jeg stoppede på revalidering i november 2008, da havde jeg brugt den forlængelses periode der er muligt , sagde min sagsbehandler. blev henvist til kontanthjælp, og en arbejdsprøvning. jeg får ikke nogen ydelse da jeg er gift, og det tager lang tid inden der er en afklaring. nå men spørgsmålet lyder ; jeg fik revalidering pga. en skulder skade. efterfølgende har jeg fået mere at slås med , gigt i nakke ryg osv, og kan ikke vende tilbage til revalidering , men tænkte på om jeg ikke skulle have haft sygedagpenge i arbejdsprøvningen, jeg er jo ikke blevet rask har en depression oven i , men har måttet droppe behandling da der ikke er økonomi til det . får piller ( antidepressiv) medicin ,
håber nogen ved om jeg kan gøre noget for at få en slags ydelse hurtigt....
Det er vist for sent at gøre noget ved nu, men måske et forsøg værd.

Din ressourceprofil skulle have været opdateret med nye oplysninger og planer for, hvordan du så kunne nærme dig arbejdsmarkedet, da revalidering ikke var nok.

Du skulle også have fået et brev med en afgørelse om, at man ville standse din revalidering med klagevejledning.

I dette brev skulle samtidig være truffet en afgørelse om, hvilken ydelse og hjælp du så skulle have - FØR der var gået 14 dage efter stop af revalidering.

Så du må se på dine papirer, om din kommune har skrevet det til dig dengang.

Mit umiddelbare bud er, at du skulle have været på forrevalidering igen, da man standsede revalideringen, fordi du skulle afklares nærmere.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 13:46   #17
Sandiebell
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2009
Lokation: Ballerup
Indlæg: 5
Styrke: 0
Sandiebell er ny på vejen
Jeg har set på nettet:

Den Sociale Ankestyrelse har i en afgørelse der hedder SM A-08-03 afgjort, at feriepenge stammer fra en periode, der ligger forud for revalideringens start, og de kan derfor udbetales uden at der skal ske fradrag i revalideringsydelsen

Det er godt nok fra 2006, men ja nu har jeg fået underskrevet mit kort af kommunen.. Så må vi se om helvede går løs!

Men jeg siger tak for alles hjælp! :-)
Sandiebell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Feriepenge fra sidste feriepenge MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 11 16-05-2013 19:50
feriepenge. SanneHansen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 21 12-12-2012 15:38
Revalidering og feriepenge 1987102Æl Alt det andet 1 11-04-2011 13:22
Feriepenge. Lenep Alt det andet 1 31-03-2009 13:45
Feriepenge år 08/09 fruensvilje Alt det andet 3 28-04-2008 10:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension