K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2008, 00:45   #1
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Thumbs up Minister skal druknes i post

Det er absurd, at alle ledige skal sen*de mindst fire jobansøgninger om ugen, mener LO.

Derfor opfordrer de nu alle jobsøgende til i protest at bombardere beskæftig*elsesministeriet med uopfordrede ansøg*ninger. Fagforeningernes hovedorganisa*tion mener nemlig ikke, at kravet bi*drager til at sende flere ledige i ar*bejde - snarere tværtimod.

"Vi gør det for at udstille, hvor tåbe*ligt ministerens forslag er, siger kon*sulent i LO, Michael Jacobsen til NORD*JYSKE og Fyens Stiftstidende.

"Han glemmer jo, at der er en lang række ansættelsesområder, hvor der slet ikke er tradition for at bruge den form for henvendelser, når man søger job. Hvis man for eksempel arbejder inden for byggeriet, henvender man sig i stedet personligt eller igennem sit netværk," siger Mi*chael Jacobsen.

SF støtter aktionen
Det sker, efter at LO's næstformand Lizette Risgaard har opfordret til aktionen på LO's hjemmeside. LO får opbakning hos Eigil Andersen, SF's arbejdsmarkedsordfører, som er enig i, at "4-om-ugen"-reglen er grotesk:

"Det kan virke dumt at bruge tid på at søge tre job, man ikke vil have i stedet for at bruge kræfterne på det ene job, man gerne vil have. Samtidig skal man tænke på den byrde, man pålægger virksomhederne, der skal modtage alle de ekstra ansøgninger. Aktionen kan måske synliggøre for ministeren, hvor store ansøgningsbunkerne kan blive ude hos arbejdsgiverne," siger Eigil Andersen, der dog understreger, at aktionen "kun er sjov i et par uger".

De spilder tiden
Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen (V) påpeger, at de ledige ifølge reglerne skal søge realistiske jobs.

"For mange ledige vil det ikke være realistisk at søge job i Beskæftigelsesministeriet. LO risikerer derfor at gøre deres medlemmer en bjørnetjeneste ved at anbefale dem at søge job i ministeriet. Det vil være en tom demonstration, der spilder de lediges tid, og som i sidste instans kan føre til, at de ledige ikke opfylder deres rådighedsforpligtelse," siger ministeren. Han fastholder, at det er rimeligt at kræve at ledige søger fire job om ugen.
********

Ja, det fastholder han, men det siger jo så ALT om hans IQ.

God ide, send løs
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2008, 12:27   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Her er en ansøgning du kan bruge frit som du vil ...skrevet af en af dem der har kommenteret på artiklen I Fyens Stifttidende

BESKÆFTIGELSESMINISTERIET
Att.: Claus Hjort Frederiksen
Ved Stranden 8
1061 København K


Vedr. Uopfordret jobansøgning..

I forbindelse med min store interesse i offentligt virke og kvaliteter inden for samme, skal jeg hermed fremsende en uopfordret jobansøgning som bør tages i betragtning såfremt der skulle opstå en ledig stilling i Ministeriet..

Jeg har ingen svage sider set i lyset af forventninger til mit virke i offentligt hverv, og kan af stærke sider nævne..

Evnen til at fralægge sig ansvar, adlyde ordre, afstumpethed, ligegyldighed, snik snak, elsker rejser, kurser, bonusordninger, pension, udvidet antal sygedage, immunitet for loven og ikke mindst Venstre, som jeg fremover betænker at stemme på ved såvel nationale som lokale valg.

Jeg går ikke med Burka, er villig til at anvende slips og smile pænt i baggrunden, og har næsten ren straffeattest.

Jeg ser frem til at modtage deres bekræftigelse på modtagelse af nærværende ansøgning, på nedenstående adresse..

De venligste hilsner


send en masse ansøgninger til Hjorten så kan han få noget at lave...


http://www.fyens.dk/modules/debat/to...344987#p178684
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2008, 00:31   #3
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Internt på Christiansborg bliver beskæftigelsesminister Claus Hjort Christensen kaldt for regeringens rottweiler.
yes - yes - yes - En rottweiler bliver som regel ikke meget over 10 år !
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2008, 02:06   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Personligt syntes jeg nu at det er desideret ondt at sammenligne CHF med en rottweiler.

det har den hunderace slet ikke fortjent

personligt er der nu ikke noget dyr jeg ville sammenligne den mand med ....

Hejdien

(ps rottweiler er altså min yndlingshund )
  Besvar med citat
Gammel 21-03-2008, 08:55   #5
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Passer nok meget godt, jeg bryder mig nemlig ikke om rottweilere, og genboens er en KYLLING, den slap ud af haven, tonsede mod min shetland sheepdog, som jeg dækkede af, gik foran, pustede mig op og pist væk var den rotte, med halen mellem benene.

Så ja, dækkende for CHF, der har en Airedale Terrier.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2008, 12:50   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Jeg tror man bruger det ord for CHF fordi den mand kan blive meget bidsk han er opdraget til at være det....

jeg har læst at CHF er totalt idealistisk fanatisk venstre mand og enhver der er uenig med ham bliver aflivet mentalt og uvenner med manden for livstid.

Men måske skulle vi kalde ham Danmarks svar på krigsforbryderen Henry Kissinger...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2008, 13:27   #7
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Synes det ville være uretfærdigt overfor ethvert dyr at sammenligne med Claus Hjort (Frederiksen-Christensen) ... Han er bare en "lille" mand der har fået alt for meget magt som han udnytter til fulde i sit Cirkus med sine åndsformørkede tiltag.
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2008, 16:57   #8
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Sønnen min fortalte mig at CHF i Tvavisen i går havde sagt at søgte man job i BM uden at være kvalificeret, så ville man blive trukket i dagpenge??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2008, 17:11   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvad er der forkert i at sende en uopfordret ansøgning? Det har jeg da ALTID fået job ved at gøre. Og jeg har ALDRIG været arbejdsløs.

Det er mig bekendt også det, man normalt opfordrer ledige til, så det er da noget underligt noget.

Og hvis de søger rengøringspersonale, og man er ledig?!

CHF har et problem, for der findes IKKE så mange ledige jobs, som han siger.

På Bornholm er der 600 ledige, men 30 ledige stillinger.

Dvs. 30 arbejdsgivere skal hver uge modtage 2.400 ansøgninger??!!!

Til hvad nytte? Og de 600 er jo ikke kvalificerede til de 30 stillinger.

Det er helt til grin og ikke andet end hetz mod de ledige.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 21-03-2008 kl. 17:16.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2008, 17:16   #10
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
HA-HA ! Han har dæleme da selv gjort det
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Minister skal se på krav om at skabe flere fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 19-04-2012 06:40
Minister skal se på bordelaktivering Webmaster K10 Nyheder 0 21-06-2010 07:11
Minister: Mobning skal anmeldes anonymt Webmaster K10 Nyheder 0 25-03-2010 10:20
Minister skal tage stilling til erstatningsssag bla-bla Politik og Samfund 0 20-05-2009 12:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension