K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2011, 12:36   #1
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Tandlæge?

Hej med jer derude

Er der nogen der ved noget om, hvad man skal gøre, for at søge tilskud til at gå til tandlægen? Jeg er førtidspensionist efter år 2003. Og kan jeg overhovedet søge tilskud?

Jeg må pinligt tilstå at det er flere år siden, at jeg har været hos en tandlæge, men jeg har ikke haft råd og har ikke mulighed for at låne flere penge, da jeg jo ikke kan betale mere af, end hvad jeg allerede gør nu.

Men nu har jeg fået ondt i mine visdomstænder, den ene ligger ned og skal opereres ud, hvilket jo ikke er helt billigt og jeg aner ikke hvad jeg skal stille op? Jeg har 1000 kr. til resten af måneden og så skal der lige trækkes 300 kr. fra til min medicin også..
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 12:53   #2
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
@ antoinette

jeg ved ikke om du kan søge en "enkeltydelse" til tandlægen.,men du kunne jo prøve, at ringe til kommunen og høre om du kan søge tilskud til din tandlæge regning...

du må tale med tandlægen om du kan få en ca. pris på behandling,hvis du kan søge tilskud...du kan ikke gå med ondt i tanden den skal ud...
har du ikke en god tandlæge,der gerne giver dig en afdragsordning på regningen,hvis du ikke kan søge tilskud...

jeg selv er så heldig,altid at have haft en god tandlægen,hvad regningen angår.hos min tandlægen kan man altid afdrage regningnen,hvis den er for stor en mundfuld.

for et par årsiden,havde jeg knækket en tand,så gik bare op til tandlægen,uden tidbestilling.kontanter havde jeg ikke lige på mig.han sagde regningen taler vi om bagefter,den tand skal ud,det synes jeg er god service...

være der er andre som,har gode ideer til dig...
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 15:01   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...prøv at google "Aktivloven § 82", via den kan du evt. få økonomisk hjælp til fjernelse af din visdomtand og iøvrigt andet almindeligt og nødvendigt tandlægehjælp.

Som det allerede er nævnt, vil du altid kunne få en afdragsordning med en tandlæge.

Der er andre herinde, der ved mere præcist, hvordan du gebærder dig i starten for at komme videre, men det munder ud i et skema, som tandlægen udfylder efter endt undersøgelse og behandlingplan - så du kan komme ind i "en fast gænge" igen :-)

P.S. Prøv at google evt. Borgerservice/Borgerrådgiver i din by, måske er der specielle tandplejetilbud for pensionister (på linje med børnetandplejen).

N.B. Du kan også orientere dig via søgefunktionen øverst på K10's forside, skriv "tandlægehjælp" og klik på emne og søg - op popper flere tråde om tandlægehjælp :-)

Sidst redigeret af Carmen; 05-01-2011 kl. 17:01.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 15:51   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg mener bestemt at du skal tale med kommunen INDEN du tager til tandlægen og får lavet et overslag på prisen.
Skynd dig at ringe til Socialforvaltningen og fortæl at det er akut.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 16:43   #5
ritalindy
Banned
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 67
Styrke: 0
ritalindy er ny på vejen
Jeg ved ikke hvor du bor, men søg på google efter den nærmeste tandlægevagt, de har gerne åbent lørdag-søndag. Du kan risikere ventetid... ja måske hele dagen, men de slipper dig ikke før du ordnet. det er gratis, der er måske noget med bedøvelse på 200-300,- held og lykke med det¨
ritalindy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 16:45   #6
ritalindy
Banned
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 67
Styrke: 0
ritalindy er ny på vejen
Jeg mener min tandlæge rykker kindtænder ud for 500,- stk
snup 4 for 1500,-
ritalindy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 16:55   #7
ABCsmeden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2011
Lokation: Hjørring
Alder: 60
Indlæg: 1
Styrke: 0
ABCsmeden er ny på vejen
Hej
Du kan søg det som enkeltydelse
nr. 0212-1

Sidst redigeret af ABCsmeden; 05-01-2011 kl. 16:58.
ABCsmeden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 17:00   #8
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Unhappy

Hej Antoniette.

Normalt skal du selv afholde alle udgifter når du er på ftp, men der kan i særlige tilfælde søges om enkeltydelse i kommunen.

Du skal helt klart søge, men gå op til tandlægen og få et overslag du kan vedlægge ansøgningen for, hvis du selv begynder at betale hjælper de dig ikke.

Held og lykke

Phönix
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Førtidspensionist 1/12-2010
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 20:53   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
og ved afslag skal du huske at anke..

har læst om det herinde fra andre brugere..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 21:03   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Jeg mener bestemt at du skal tale med kommunen INDEN du tager til tandlægen og får lavet et overslag på prisen.
Nej.

Man starter med at kontakte tandlægen for at få lavet et overslag på prisen og at indhente et ansøgningsskema hos kommunen.

Man kan jo f.eks. ringe til kommunen lige så snart man har fået en tid hos tandlægen.

Når man så har fået overslaget hos tandlægen udfylder man skemaet, som man så afleverer på kommunen mod kvittering.

Hvis man får afslag på hjælpen bør man anke det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tandlæge på kontanthjælp? Giser Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 28-11-2013 08:13
Hjælp til tandlæge? JannieLytzen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 03-05-2013 00:57
Hjælp tandlæge Tigul Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 03-02-2013 05:46
hjælp til tandlæge som ftp lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 25-07-2012 18:17
Ftp og hjælp til tandlæge. AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 09-08-2008 14:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension