K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2014, 09:38   #81
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej Sortepigen. Ønsker det bedste for dig.
Min indstilling fra Rehabiliteringsteamet blev fulgt af pensionsteamet så håber virkelig det også sker for dig
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2014, 12:43   #82
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der står i rehab.rapport at " pågældende har arbejdet i et tilfredsstillende arbejdstempo".
Fakta er at det står der intet sted i praktikrapporten. Der står tværtimod at "pågld. har arbejdet i et nedsat arbejdstempo pga. smerter i nakken og en hurtig udtrætning"
.

Det er jo et tolkningsspørgsmål. Det førstnævnte kan godt være korrekt, når det er i relation til den tilstand, man ved du er i.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2014, 18:08   #83
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Tak for jeres søde ord.

som teamet sagde så skal der for at være visiteret til fleks være dokumenteret at man har en chance for at kunne udvikle sin arbejdsevne, og i min sag er det dokumenteret at det kan jeg ikke .

jeg ser frem til at kunne holde fokus på at vedligeholde de dagligdags funktioner jeg endnu magter, samt vedligeholde den livskvalitet jeg hver dag kæmper for at opretholde, til trods for smerter ,og funktionstab.

jeg ser frem til ikke længere at skulle afklares yderligere.

god weekend og tak for jeres respons.
mange hilsner sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2014, 18:50   #84
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det lyder sørme godt...at de endelig har forstået at du ikke har og at der ikke kan fremdrives en arbejdsevne...

Så må vi bare håbe at pensionsnævnet følger indstillingen....men det plejer de nu at gøre...

Det vil helt sikkert give dig fred på en måde du ikke lige kommer til at forstå med det samme....det tager som regel lidt tid at lige fatte at det hele er overstået og at man kan slappe helt af..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2014, 22:17   #85
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
god aften

har fulgt med i Lyhne36 tråd, og debatten om de 3. mdr.s behandlingstid før man får svar på pensionsansøgning, når rehab.teamet har afgivet indstilling.

mit spørgsmål er :

Hvor lang tid må der gå fra rehab.teamets møde med mig, til jeg modtager en skriftlig indstilling?

jeg havde møde med dem d. 28.okt. fik en mundtlig indstilling til pension, men har endnu ikke modtaget en skriftlig.

bør jeg ikke modtage en sådan?

på forhånd tak
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2014, 23:22   #86
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ved ikke om du skal modtage den skriftligt....

Ang tiden til afgørelsen i pensionsnævnet....ja der står følgende i pensionsloven

Citat:
§ 21. Kommunalbestyrelsen skal træffe afgørelse senest 3 måneder efter tidspunktet for sagens overgang til behandling efter reglerne om førtidspension, jf. § 17, stk. 3, 2. pkt., og § 18. Dette tidspunkt skal fremgå af sagen og meddeles den pågældende. Hvis fristen i særlige tilfælde ikke kan overholdes, skal pågældende have en redegørelse for, hvad der er årsag til den forlængede sagsbehandlingstid, og besked om, hvornår sagen forventes afgjort.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/forms...id=164912#Kap3

Der står bare at den dato skal fremgå af sagen og at borgeren skal have den at vide...der står ikke hvordan...

Søg evt aktindsigt....for den skal jo fremgå af sagen...den dato for hvornår sagen er overgået til behandling efter reglerne om førtidspension...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2014, 23:36   #87
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Tak Web....

man bliver jo lidt utryg, når der er begået så mange fejl/lovbrud i ens sag.

Da rehab.teamet i første omgang gav afslag i maj, gik der blot 3 timer efter mødet før indstillingen til afslag lå i min e-post kasse.

derfor tænkte jeg at jeg vel måtte modtage en indstilling på skrift, nu hvor de denne gang efter genbehanl. i rehab.team. har givet mdtl. indstilling til pension......men det er så ikke sikkert jeg kan forvente dette.

så jeg må , endnu engang væbne mig med tålmodighed

tak for svaret
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2014, 23:59   #88
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det kan du nok ikke...forvente skriftligt...

Men du kan jo godt regne med at de har indstillet dig positivt....til trods for at du ikke har det skriftligt....

Det er jo lidt svært for dem at snyde lige med det eftersom det sker ved et møde med mange mennesker...om du er positivt eller negativt indstillet...

Så de kan ikke sige at du er positivt indstillet for så bagefter skrive noget andet til pensionsnævnet...

Men tror alle kan forstå din mistænksomhed...med det system der efterhånden er blevet udviklet...fejl og snyderi er jo hverdags ting....og ikke noget der bare sker engang imellem...

Så ja du bliver desværre nok nød til at væbne dig med tålmodighed og/eller du kan søge aktindsigt og se hvad der står i din sag her efter mødet...

Det burde jo stå i sagens papirer at du er positivt indstillet...og så hvornår sagen er overgået til reglerne om førtidspension....

Den dato er jo vigtig for dig....da de tre måneder de har til at træffe en afgørelse starter den dag sagen overgår...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2015, 23:43   #89
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Opdatering

en lang og opslidende kamp er forbi. jeg er pr. 1.2 tilkendt førtidspension.

Til alle jer fantastiske og hjælpesomme mennesker som bruger jeres sparsomme energi på at rådgive bla. en som jeg, og til at lytte på frustrationerne fra en som jeg. .....

Tusind tak for hjælp, feedback, opmuntring undervejs, det har været guld værd, det skal I vide.

Og til alle jer som stadig kæmper for en retfærdig sagsbehandling, og ret til en værdig livskvalitet med den sygdom, handicap I nu har, hæng i alt hvad I kan , kæmp for det som I mener er det bedste for netop Jeres livskvalitet.

stor tak til web for at have fået den brilliante ide at oprette dette forum, det er kæmpe hjælp for rigtig mange mennesker

det var enden på denne tråd, jeg vil stadig følge med i hvad der sker herinde, og pippe lidt med når overskudet tillader det

til alle fra
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2015, 00:01   #90
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvor fantastisk din sag endte med pension. TILLYKKE TILLYKKE TILLYKKE

Og tak for alle de dejlige svar du har givet. Håber virkeligt du ind i mellem kigger forbi med dine guldkorn.

Knus
Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension