K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2014, 23:54   #21
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
har brug for jeres feedback

Godaften alle I søde og hjælpsomme K10 brugere

Så har jeg endelig fået kopi at den statusattest smerteklinikken har lavet til jobcentret, iforbindelse med min ansøgning om pension på det foreliggende grundlag §17 stk. 2.

Jeg kunne godt tænke mig at indvi jer i hvad der bla. står i attesten, for at høre om I har nogle kommentarer til lægens ord, i relation til hvordan jobcentret vil tolke hans ord. Altså om I mener jeg står bedre end dårligere i forhold til min pensionsansøgning, for jeg ved jo at jobcentret vil lede efter enhver lille ting der taler imod at imødekomme min ansøgning.

Lægen på smerteklinikken skriver bla. flg. " Helbredstilstanden er stationær og alle behandlingsmuligheder udtømte. Den analgetiske behandling vil udelukkende kunne øge patientens livskvalitet og ikke patientens arbejdsevne, idet enhver form for fysisk belastning forværrer patientens symptomer" .

Jeg ved godt at I ikke kan fortælle mig om min ansøgning går igennem, men jeg er blot interesseret i at høre fra Jer med erfaring med systemet, hvad I mener.

mange hilsner og tak fordi I læste med.
Sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 08:00   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
" Helbredstilstanden er stationær og alle behandlingsmuligheder udtømte. Den analgetiske behandling vil udelukkende kunne øge patientens livskvalitet og ikke patientens arbejdsevne, idet enhver form for fysisk belastning forværrer patientens symptomer" .
Jeg mener den er klar og tydelig, den slår fast, at din lidelse er stationær, der er ikke flere behandlingsmuligheder.
Den behandling der kan være tale om vil ikke øge din arbejdsevne, men kun din livskvalitet.
Samtidig slår han fast, at enhver fysisk belastning medfører forværring.

Jeg mener den er helt fin, men vent og se hvad andre skriver.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 08:03   #23
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Lægen på smerteklinikken skriver bla. flg. " Helbredstilstanden er stationær og alle behandlingsmuligheder udtømte. Den analgetiske behandling vil udelukkende kunne øge patientens livskvalitet og ikke patientens arbejdsevne, idet enhver form for fysisk belastning forværrer patientens symptomer" .

Hej Sorteper
Kort, informativt og godt beskrevet af smertecentret

Din tilstand er stationær, hvilket det skal være i forhold til loven
Alle behandlingsmuligheder udtømte, hvilket det skal være i forhold til loven

Behandling kan kun øde din livskvalitet men ikke din arbejdsevne.
Enhver fysisk belastning forværrer dine symptomer, hermed gør smertecentret opmærksom på at du ingen arbejdsevne har ved fysisk belastning.

Du skal få lavet og afleveret "partsindlæg til min sag" vedr. divergens af opfattelse af ydeevne i din arbejdsprøvning.
Du kan altid kommentere din sag, selv om der er gået 4 uger.
Det er jo ikke en klage du laver men et "partsinslæg til min sag" for korrekt belysning
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 11:27   #24
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
har brug for jeres feedback

Hej igen
tak til Jer der har kommet med kommentarer, de er hermed taget til efterretning.

Jeg har et par bonusspørgsmål.
Min nye fleksjob-konsulent har lige ringet, og informeret om at jeg snarest i forbindelse med min ansøgning om pension på det foreliggende grundlag §17 stk. 2,bliver indkaldt til et møde med fleksjob-konsulenten, da der skal laves en ny forberedende del til rehab.teamet, inden min sag bliver behandlet. I denne forberedende del, skal der angivelig indhentes en ny attest fra min praktiserende læge. Det synes jeg er lidt mærkeligt af 2 grunde.

1. jeg søger på det foreliggende, og de har nu (endelig) indhentet status fra smerteklinikken,hvor jeg har været i behandling de sidste 6 mdr.

2. jeg har ikke konsulteret min egen læge siden juni 2013 vedr. min sygdom , så det er lidt mærkeligt hvis lægen nu skal ind over, min praktiserende læges eneste funktion de sidste 4 år har været at udskrive medicin, og at henvise mig til smerteklinik.

Hvad mener I, er det normal praksis i denne fase af en pensionsansøgning på det foreliggende. ?

Håber på jeres hjælp ha en dejlig dag fra Sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 11:49   #25
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
der er helt almendeligt, at der skal ny læ. fra lægen, det er nok lige for, at tjekke, der ikke er noget nyt, som dårlig nyre, eller brækket ben.

Det er bare at bestille en tid, og få den lavet, for den skal med.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 11:59   #26
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Ansøgning førtidspension jf §17 stk. 2

Hej Sorteper
Her er indlæg og svar fra Arbejdsmarkedsstyrelsen og jeg er uforstående for at der indhentes nyt fra din læge.
Hilsen lgkh62

NOTE vedr. §17 stk 2 fra AM
Spørgsmål 5 c (teamets behandling af ansøgningssager efter pensionslovens § 17, stk. 2):
[….] skal venligst bede Arbejdsmarkedsstyrelsen besvare følgende spørgsmål:
En kommune fortolker Styringsloven og Pensionsloven således, at når en borger søger førtidspension på det foreliggende grundlag jf. pensionslovens § 17, så kan der på rehabiliteringsmødet ikke tages stilling til anden form for hjælp f.eks. ressourceforløb eller fleksjob [….]?.

Svar:
Personer, der ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan anmode herom, jf. pensionslovens § 17, stk. 2. Ansøgningssager efter pensionslovens § 17, stk. 2, skal forelægges rehabiliteringsteamet, men sagerne behandles på det foreliggende grundlag.

Det vil sige, at rehabiliteringsplanens forberedende del udarbejdes på baggrund af de foreliggende oplysninger, og den praktiserende læges vurdering af sagen (LÆ 265) skal ikke indhentes.
Umiddelbart efter rehabiliteringsteamets indstilling i sagen træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Sagen skal således overgå til behandling efter reglerne om førtidspension uanset om teamet indstiller, at der gives afslag på førtidspension.

Hvis kommunen efterfølgende vurderer, at sagen skal forelægges teamet med henblik på en vurdering af, hvorvidt borgeren skal have ressourceforløb eller fleksjob, skal den forberedende del af rehabiliteringsplanen udarbejdes i overensstemmelse med § 30 a, stk. 2 og 3 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, og den praktiserende læges vurdering af sagen skal således også indhentes, inden sagen kan behandles i teamet.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 12:52   #27
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
har brug for jeres feedback

Tak til jer begge,det er fantastisk at være en del af et forum hvor vi kan udveksle erfaringer og hjælpe hinanden

Igkh62, tak for tippet, det giver for mig heller ingen mening hvorfor min egen læge skulle lave en ny attest i denne fase, da der jo ikke må indhentes nye oplysninger.
Jeg tror også eneste grund til at status fra smerteklinikken er indhentet, er fordi jeg 3 gange inden jeg sendte pensionsansøgningen har anmodet jobcentret om at indhente status fra smerteklinik.

Nu må jeg bare afvente møde med sb, vedr. den forberedende del, og siden møde med rehab.team, hvis jeg får lov at deltage denne gang( det fik jeg jo ikke da jeg blev visiteret til fleksjob ).

vh Sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2014, 15:57   #28
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
har brug for jeres feedback

Hej Igen
Som nogen ved har jeg jo ansøgt om pension efter §17 stk, 2, status attest fra smerteklinikken er nu modtaget på jobcentret , og min nye sb har nu meddelt mig at inden min ansøgning kommer videre , har sb sendt statusattesten fra smerteklinikken til lægeskøn .

Er der nogen der ved hvorfor og hvad det går ud på? jeg søger jo pension på det foreliggende grundlag. ?

Håber der er nogle vise mennesker som kan oplyse mig om dette.

hilsen Sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2014, 22:24   #29
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Hej Igen
Som nogen ved har jeg jo ansøgt om pension efter §17 stk, 2, status attest fra smerteklinikken er nu modtaget på jobcentret , og min nye sb har nu meddelt mig at inden min ansøgning kommer videre , har sb sendt statusattesten fra smerteklinikken til lægeskøn .

Er der nogen der ved hvorfor og hvad det går ud på? jeg søger jo pension på det foreliggende grundlag. ?

Håber der er nogle vise mennesker som kan oplyse mig om dette.

hilsen Sortepigen
hej igen sortepigen.
Nu er det en tid siden jeg har fulgt med i din sag. Men jeg mindes ikke at jeg har set du har skrevet under på at have ansøgt om en § 17, på foreliggende.
Har du det? eller har du ikke?
Vh. Evelyn
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2014, 22:31   #30
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
har brug for jeres feedback

Hej Evelyn
Jeg har på eget initiativ sendt en ansøgning om pension på foreliggende grundlag §17 stk. 2, inden min sag bliver behandlet har jobcentret på mit initiativ( jeg opfordrede dem hele 3 gange inden jeg sendte pensionsansøgningen) indhentet status fra smerteklinikken hvor jeg har været i behandling i ca. 6 mdr.

Denne status kommer til at indgå i vurderingen af min sag i rehab.teamet.

mange hilsner sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension