K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2014, 22:30   #1
Loumor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Loumor er ny på vejen
Vedr. Aktindsigt ved kommunen

Jeg har søgt aktindsigt ved kommunen, hvor jeg har brugt formularen her fra K10. I min journal står der kun lægelige oplysninger modtaget, men intet om hvad de lægelige oplysninger er. Skal de ikke medsende de oplysninger?
Loumor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2014, 22:36   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Selvfølgelig. Jeg får kopi af alle lægeattester m.m. når jeg får aktiindsigt.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2014, 22:47   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De skal give dig aktindsigt i alt på nær direkte interne papirer...og de lægelige oplysninger de har modtaget er ikke interne papirer..

Så henvend dig igen og fortæl at der mangler papirer i din aktindsigt..

Henvend dig evt også til de læger du har været i kontakt med og få aktindsigt der...der ligger også en formular til dette under nyttige links...lige under den du har brugt til kommunen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2014, 23:15   #4
Loumor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Loumor er ny på vejen
Tusind tak, mente nok også jeg skulle have de papirer.
Jeg har også fået de lægelige papirer fra læger og hospitaler, men vil jo godt lige se hvad kommunen vil sende. Bare for en sikkerheds skyld
Loumor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2014, 23:42   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Aktindsigt vs Journaligseringslisten

Kære Lourmor

Læs:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30401

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-10-2014, 18:12   #6
Loumor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Loumor er ny på vejen
Super, tak Peter, den kunne bruges her ;-)
Loumor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2014, 16:33   #7
Loumor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Loumor er ny på vejen
Opfølgning på aktindsigt

Som tidligere skrevet har jeg søgt aktindsigt i min personlige sag ved kommunen. Jeg modtog derefter kun journaloversigt. Jeg skrev til sagsbehandler igen, hvor jeg oplyste om den manglefulde aktindsigt ift. de lægelige oplysninger som de har modtaget gennem årene og som de ikke har medsendt til mig.
Nu har jeg så modtaget dette brev fra en sagsbehandler som jeg ikke aner hvem er.

"Du har anmodet om aktindsigt i din sag. Din anmodning er imødekommet
ved fremsendelse af vedlagte fotokopier af helbreds/lægelige oplysninger i
din sag.
Såfremt din anmodning om aktindsigt ikke er imødekommet fuldt ud, er der
mulighed for at klage over afgørelsen.
Klagevejledning
Du kan klage mundtligt eller skriftligt over denne afgørelse, jf. Lov om
retssikkerhed og administration på det sociale område §§ 60-67. Klagen skal
indgives inden 4 uger efter, at du har modtaget dette brev. Klagen skal
indgives til samme myndighed som har truffet afgørelsen. Efter du har
indgivet klagen til jobcentret, vil afgørelsen blive vurderet igen inden 4 uger.
Hvis afgørelsen fastholdes, videresender jobcentret klagen til Ankestyrelsen
sammen med relevante sagsakter."

Der var så ikke vedlagt de omtalte fotokopier og jeg har ikke modtaget mine helbreds/lægelige oplysninger i sagen fra dem.

For mig virker det virkelig som et forsøg på at trække sagen så længe som muligt, for kan jo læse hvor lang tid en klage kan tage.
Og er lidt målløs over, at det pludselig er en sagsbehandler man aldrig har hørt om, der pludselig svarer. Må de det, uden at oplyse hvorfor?
Loumor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2014, 17:52   #8
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
For nemheds skyld

Har jeg altid rådet de mennesker, som jeg har været bisidder for til, at få en kopi af det,der blev skrevet om deres person hos diverse læger.

De fleste læger har ikke noget imod dette,men andre ville ikke, fordi det var kommunen,der betalte.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2014, 19:11   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal klage over den manglende aktindsigt...og denne gang skal du klage til jobcenterchefen...gør det skriftligt og husk kvittering på at du har afleveret klagen..

Husk at det tydeligt skal fremgå af klagen at det er en klage...evt ved at skrive som overskrift....klage over manglende aktindsigt...

Der sker så mange fejl på kommunerne så man skal sikre sig alt det man kan...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2014, 19:30   #10
Loumor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Loumor er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar :-) Vil helt sikkert klage over dette. Men utroligt at en sag skal trækkes ud på den måde ift. at man har ret til indsigten. Hvad angår de lægelige papirer fra diverse steder, har jeg ingen problemer med at få dem og ved også hvad der står i dem :-) Derfor undre det mig også, at kommunen ikke vil udlevere det de har indhentet og oveni åbenbart har tildelt mig en ny sagsbehandler. Nå men kan så se min sag trækker mere i langdrag
:-)
Loumor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension