K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2014, 11:54   #31
Purple
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2014
Indlæg: 31
Styrke: 10
Purple er ny på vejen
Første møde med sagsbehandler 22.10.2014

Så har jeg været til første samtale med kommunen. Jeg havde fået information om hvem det var der skulle have afholdt samtalen, men det var blevet ændret til en anden, så det var hende jeg mødte i dag. Min "rigtige" sagsbehandler" skulle overtage sagen videre herfra fik jeg information om, så det var altså kun ved dette første møde, at det var en anden der ville varetage mit forløb.

Jeg syntes det var en tung omgang - men nok ikke mere tung end det generelt er, tror jeg. Jeg startede med at informere om, at jeg optager samtalen med grundlag i at jeg har ADHD, og derfor ellers ikke kan huske hvad vi har snakket om osv. Det var hun indforstået med, og fortalte også, at ja det var rigtigt, at man skal sige det når man optager. (sagde jeg havde læst det på deres hjemmeside, at man gerne må optage, men at de gerne ser, at man informerer om det)

Jeg fortalte, at grunden til at jeg havde taget denne kontakt var og er, at jeg ikke længere er tilknyttet hverken uddannelse eller arbejdsmarkedet grundet mine problematikker, og at jeg derfor gerne ville i en arbejdsprøvning med henblik på at finde ud af min erhversevne, - og nok med fleks som en mulighed senere.

Hun fortalte mig, at man ikke længere benytter arbejdsprøvning - så det var ikke noget man kunne gøre, samt at man ikke "bare kunne søge fleks". Det havde jeg dog læst om, at man ikke bare kunne gøre - altså søge fleks - men jeg var overrasket over, at de åbenbart heller ikke benytter arbejdsprøvning mere. Det må være noget nyt? Jeg spurgte hende direkte til dette, og hun fortalte, at det var en del af den nye reform?

Hun vurderede mig som jobparat - hvor jeg fortalte, at jeg grundet mine problematikker, ikke vil vurdere mig selv som jobparat på lige grundlag med andre - men at jeg vurderer mig parat til at finde ud af hvad jeg kan holde til, og finde ud af hvad der så skal ske. At jeg har et stort ønske om at komme i gang igen - men altså, at jeg ikke vurderer mig selv om jobparat til 37 timer, heller ikke med skånehensyn.

De har fået mit samtykke til at hende alle oplysninger på mig, - og fortalte hende, at jeg syntes de skulle hente alt de kunne få blandt andet hospitalet og min psykiater. Hun kunne ikke gøre så meget mens de ikke har noget på mig, og det er jo kun forståeligt nok, derfor opfordrede jeg også til, at de skulle indhente alle oplysninger, så de havde noget at arbejde videre med.

Jeg skal gå ind og oprette et CV på jobnet - så det vil jeg naturligvis gøre, men der er ikke oprettet en jobplan i samtalen i dag, nok med tanke på de problematikker jeg fortalte hende om, så tror jeg måske, at hun vurderede at det ikke var aktuelt, før de havde mere vished om min status?

Hun spurgte mig hvad jeg selv mente jeg havde lyst til at arbejde indenfor:

Jeg fortalte, at det ikke handler om hvad jeg bare har lyst til - men at det mere handler om hvad jeg kan. Og det jeg vurderer at jeg kan, med skånehensyn og ikke fuldtid, det er noget indenfor kontor eller reception.

Jeg nævnte igen mine problematikker med mine håndled, men også med min ADHD - som giver mig store problemer med at strukturere, huske og koncentrere mig ikke mindst. Det kan jeg kun i kortere tid af gangen.

Jeg skal nu vente på at få en indkaldelse til ny samtale med den anden sagsbehandler, hvor de forhåbentligt har indhentet information på mig inden, så vi kan tage udgangspunkt i dette.

Der udover så snakkede jeg med hende om det med kontanthjælp, at jeg ikke er berettiget til det, og hvordan jeg så skulle forholde mig til det. Hun sagde, at det var nødvendigt at søgte det, og fik afslag - for ellers kunne hun ikke starte en sag op på mig.

Hun sagde efter mødet, at jeg kunne gå hen og gøre det ved disken - men jeg kunne ikke rumme mere for i dag. Min hoved banker derud af og jeg kan næsten ikke mærke min venstre side af ansigtet. (min nerveskade i kæben der dunker - og trækker ud venstre side af ansigtet) - Derudover havde jeg ikke taget oplysninger i forhold til kontanthjælp med, da jeg ikke vidste om jeg skulle søge det, eller undlade. Jeg vil søge det i morgen eller torsdag, - de har mit samtykke, men får ikke min kærestes, da han ikke ønsker at dele alle hans oplysninger med kommunen og andre, når der ikke er grundlag for det, i og med at jeg ingen økonomisk ydelse vil få uanset. Det forstår jeg godt - og støtter ham i. Men som sagt, mit samtykke og alle de oplysninger de ønsker om mig, det skal de gerne få

Så lang, så godt...
Purple er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2014, 12:39   #32
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Sejt du klarede mødet.

Mht arbejdsprøvning hedder det nu virksomhedspraktik.

Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats

Kapitel 11

Virksomhedspraktik og nytteindsats

§ 42. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5, 11 og 14, og som enten har behov for en afklaring af beskæftigelsesmål, eller som på grund af mangelfulde faglige, sproglige eller sociale kompetencer kun vanskeligt kan opnå beskæftigelse på normale løn- og arbejdsvilkår eller med løntilskud, kan få tilbud om virksomhedspraktik på en offentlig eller privat virksomhed.


Kh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2014, 13:53   #33
Purple
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2014
Indlæg: 31
Styrke: 10
Purple er ny på vejen
Sidder og griner lidt... hvor er det bare flueknepper-agtigt, at hun ikke bare sagde, at der var kommet et andet navn for det - og måske også tildels et andet indhold. Jeg spurgte hende direkte af hvordan de så afklarede hvad man kunne arbejde med, og hvor meget og med hvilke skånehensyn.

Samtalen lød blandt andet således:

(indsættes senere lige)

Er der nogle gode råd til hvordan jeg kan forberede mig bedst muligt til den næste samtale med min rigtige sagsbehandler?

Noget jeg skal bede dem/kræve af dem, for at de griber det korrekt an osv?

Min sagsbehandler sagde iøvrigt, at den psykiater jeg har på min ADHD (Klavs Nicholson) er rigtig dygtig. Så det er jo godt, at det er den oplevelse de også har af ham - og dermed forhåbentligt også tager ham seriøst



Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Sejt du klarede mødet.

Mht arbejdsprøvning hedder det nu virksomhedspraktik.

Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats

Kapitel 11

Virksomhedspraktik og nytteindsats

§ 42. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5, 11 og 14, og som enten har behov for en afklaring af beskæftigelsesmål, eller som på grund af mangelfulde faglige, sproglige eller sociale kompetencer kun vanskeligt kan opnå beskæftigelse på normale løn- og arbejdsvilkår eller med løntilskud, kan få tilbud om virksomhedspraktik på en offentlig eller privat virksomhed.


Kh Akvamarin
Purple er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2014, 09:35   #34
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
." hvor er det bare flueknepper-agtigt, at hun ikke bare sagde, at der var kommet et andet navn for det" citat . ja grinagtigt.

§ 42. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5, 11 og 14, og som enten har behov for en afklaring af beskæftigelsesmål, eller som på grund af mangelfulde faglige, sproglige eller sociale kompetencer kun vanskeligt kan opnå beskæftigelse på normale løn- og arbejdsvilkår eller med løntilskud, kan få tilbud om virksomhedspraktik på en offentlig eller privat virksomhed.

Synes at denne langtfra er dækkende fra de fleste, som jo ikke har faglige, sproglige eller sociale kompetencer, som årsag! Dette burde indeholde fysisk sygdom/skade også!
Jeg synes personligt at det er en nedsættende formulering, hvis problemet er sygdom/skade, efter et mere eller mindre langt arbejdsliv.

VH POpiae

Sidst redigeret af popiae; 29-10-2014 kl. 09:39.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2014, 10:30   #35
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
."
§ 42. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5, 11 og 14, og som enten har behov for en afklaring af beskæftigelsesmål, eller som på grund af mangelfulde faglige, sproglige eller sociale kompetencer kun vanskeligt kan opnå beskæftigelse på normale løn- og arbejdsvilkår eller med løntilskud, kan få tilbud om virksomhedspraktik på en offentlig eller privat virksomhed.

Synes at denne langtfra er dækkende fra de fleste, som jo ikke har faglige, sproglige eller sociale kompetencer, som årsag! Dette burde indeholde fysisk sygdom/skade også!
Jeg synes personligt at det er en nedsættende formulering, hvis problemet er sygdom/skade, efter et mere eller mindre langt arbejdsliv.

VH POpiae
Jeg læser §42 som at der er to grupper, der kan få tilbud om virksomhedspraktik på en offentlig eller privat virksomhed.

1. dem der har behov for en afklaring af beskæftigelsesmål

2. dem som på grund af mangelfulde faglige, sproglige eller sociale kompetencer kun vanskeligt kan opnå beskæftigelse på normale løn- og arbejdsvilkår eller med løntilskud

Men gruppe 1. forsvinder ligesom i alle de mange ord der er sat på gruppe 2
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2014, 13:37   #36
Purple
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2014
Indlæg: 31
Styrke: 10
Purple er ny på vejen
VENLIGST IKKE QUOTE LIGE DETTE INDLÆG, DA JEG HAR INDSAT EN SAMTALE IND, SOM JEG GERNE VIL HAVE MULIGHED FOR AT SLETTE SENERE, HVIS ØNSKET:

Nåå... så fik jeg lidt styr på samtalen fra i går.. har fået skrevet hele samtalen ned, så den står nedskrevet - og ikke bare er i lyd...

Jeg skrev jo i går om, at hun fortalte mig, at de ikke længere brugte arbejdsprøvning - og at jeg så bagefter her kan læse, at det faktisk bare har fået et lidt andet navn.... (hvorfor informerer hun ikke bare om det...?)



Samtalen lød blandt andet således (flere uddrag - adskilte) :

Sagsbehandler: Nej…

Mig: Jeg kan simpelthen ikke koncentrere mig det antal timer det kræver. Jeg kan ikke så meget gruppearbejde. Jeg kan ikke alt det der støj. Jeg får stress. Og jeg kan ikke lære anatomi og fysiologi f.eks. Jeg kan simpelthen ikke få det til at sidde fast. Altså.. alt det undervisning jeg har haft, der er intet af det der sidder der. Så.. den er jeg så lige blevet udmeldt af pga. Jeg har været sygemeldt i rigtig lang tid med mine håndled.

Sagsbehandler: Ja…

Mig: Også både sygehuset som har opereret mig, mener at jeg skal/bør søge fleksjob, og faktisk også Klavs Nicholson, han mener ikke at der er andre veje end fleksjob.

Sagsbehandler: Jaa…

Mig: Øhh..Så det er sådan lidt der, at tilstanden er..

Sagsbehandler: Ja… man kan ikke søge fleksjob.

Mig: Det ved jeg godt..

Sagsbehandler: det er noget man skal visiteres til.

Mig: jeg tænkte man skulle starte et sted, og det var vel her, tænkte jeg.

Sagsbehandler: Ja. Man kan ikke søge fleksjob. Det er noget man bliver visiteret til.

Mig: Ja.

Sagsbehandler: Du har prøvet kontorarbejde også?

----------

Sagsbehandler: Jeg tænker, at du er jobparat, men vi skal finde noget, der er foreneligt.

Mig: Ja, altså jeg er i hvert fald parat til arbejdsprøvning, jeg er ikke parat til at komme ud 37 timer.

Sagsbehandler: Der er ikke noget der hedder arbejdsprøvning mere. Det gør man ikke.

Mig: Hvordan finder i så ud af, om folk skal have fleksjob?

Sagsbehandler: Altså man skal jo afklare dem på et eller andet plan.

Mig: Ja..

Sagsbehandler: Øhhh, men… der tænker jeg, at der skal nok noget arbejdspladsindretning til dig.

Mig: Ja.. det bliver der ingen tvivl om, at der skal være..

Sagsbehandler: Og det kunne jeg eventuelt være inden for kontorområdet..

Mig: Ja, men jeg vil så informere om, at der hvor jeg arbejdede på kontor før, der kunne jeg heller ikke arbejde fuldtids. Jeg kunne slet ikke koncentrere mig så lang tid. Jeg havde gule sedler over det hele.

Sagsbehandler: Så… koncentrationen er ikke god?

Mig: Den er rigtig slem.

Sagsbehandler: Ja..

Mig: Jeg syntes næsten i skal rekvirere fra Klavs Nicholson. Jeg er ret sikker på, at han kan beskrive hvordan det står til, det er svært for mig at fortælle..

Sagsbehandler: Men de ting som vi går ind i her.. jeg kan jo ikke sidde og lave en afgørelse i dag…

Mig: Det skal du heller ikke.. Det er jeg godt klar over.. Men bare at, jeg er fuldstændig klar til at finde ud af hvad jeg kan, men vurderer ikke mig selv som at kunne klare 37 timer.

Sagsbehandler: Nej..

Mig: Det er egentlig bare det..

--------------

Sagsbehandler: Så er der om du har brug for mentor, det tænker jeg, at det har du ikke behov for..

Mig: i forhold til..?

Sagsbehandler: Det kan være at støtte dig ud på arbejdsmarkedet, få dig til at stå op om morgenen og sådan nogen ting. Jeg tænker, at det slet ikke er det, som du har behov for.

Mig: Jeg bor sammen med min kæreste, og det betyder en del vil jeg sige. Da jeg boede selv, der, var der en gang rundt i mit hjem! Det er der ikke nu, men det er nok i kraft af, at jeg bor sammen med min kæreste.

Sagsbehandler: Nåå, men så er det godt.

Mig: Altså da jeg arbejdede på kontoret og boede selv, der lignede mit hjem noget der var løgn, altså…kaos, for at sige det som det er..

Sagsbehandler: Ja..

Mig: Men nu hvor jeg bor sammen med min kæreste, som er meget sådan… at der skal være ryddeligt, der er det blevet markant bedre. Også fordi jeg ikke, altså… Han er med til at opretholde det i stor stil vil jeg sige.

Sagsbehandler: Ja…Men det er godt du har den støtte derhjemme, det er jo dejligt.

Mig: Ja, helt klart.

Jane: jeg havde sådan en mentor på min ergoterapeutuddannelse, plus at jeg havde handicaptillæg også. Netop fordi at få hjælp til at strukturere tingene, også plus at jeg ikke har de samme vilkår, som de andre med de problematikker jeg har.

Sagsbehandler: Ja.

-------------

Sagsbehandler: Hvad kunne du tænke dig, at beskæftige dig med fremadrettet?

Mig: Det er ikke så meget hvad jeg kan tænke mig, at beskæftige mig med - det er mere et spørgsmål om hvad jeg kan. For at sige det som det er.

Sagsbehandler: Ja..

Mig: Øhhh, og jeg har virkelig virkelig gransket mig selv faktisk de sidste 3 år, tror jeg, efterhånden. Øhh, og umiddelbart……

Sagsbehandler: Du har også prøvet mange ting..

Mig: Jamen det er ikke kun at have prøvet, men siden jeg har prøvet alle de ting, har jeg jo altså fået det med mine hænder. Og det sætter en meget klar begrænsning. Så det eneste jeg umiddelbart egentlig kan forestille mig, at jeg fysisk kan holde til, med ret kraftige skånehensyn, det er jo en eller anden form for kontor og reception. Men der sætter min begrænsning bare lidt ind med koncentration.

Sagsbehandler: Ja..

Mig: Så det er sådan, øhhhh….. Det er det eneste, som jeg tror, at mine hænder kan holde til, i en vis grad. Ikke 37 timer.

Sagsbehandler: Det var også min tanke. At det nok er der vi skal hen ad, ikk?

Mig: Ja…


Mig: Fordi der er mange ting jeg kunne tænke mig, men der har jeg bare nogle begrænsninger, både med min ADHD og med mine hænder.

Sagsbehandler: Ja..

Mig: Så..

Sagsbehandler: Men det kan jeg også godt forstå…

Mig: Men hvordan foregår sådan noget her, altså jeg har jo aldrig været i systemet på den måde her. Altså netop fordi at jeg ikke umiddelbart og heller ikke af speciallæger som kender mig, vil vurdere, at jeg kan arbejde på lige vilkår med andre. Altså en ting er at gå ind og lægge mit CV på jobnet, som vi aftaler her, men hvad så? Jeg kan jo ikke bare gå og søge 37 timers job, velvidende at det er noget ”rigtig rigtig lort” (ikke sagt surt!)

Sagsbehandler: Ja, og det kan jeg ikke tage stilling til, for jeg har overhovedet ikke noget lægeligt på dig.

Mig: Nej..Nej men det jeg mener, hvad gør man så herfra?

Sagsbehandler: Mit udgangspunkt i første omgang, det er, at når jeg ikke har noget lægeligt, så kan du godt arbejde 37 timer.

Mig: Ja..

Sagsbehandler: Men umiddelbart, så må vi jo også indhente noget fra Klavs Nicholson.

Mig: .. og *mit sygehus*. Med mine hænder, tror jeg også i skal, for det er ret relevant.

Sagsbehandler: Det var ham du havde skrevet på det her, ik?

Mig: Nej, det er Klavs Nicholson. Men *mit sygehus*, det er dem der har opereret mig alle gange.

----

Mig: Jeg ved ikke, der med diagnoseting(hun skriver ting ind om mit helbred), hvor du har skrevet ADHD – min hovedpineproblematik er ret relevant også, den har du ikke skrevet.

Sagsbehandler: Jeg har skrevet migræne.

Mig: Ja… det er så lidt mere end det.. (har kronisk migræne, samt en nerveskade i øvre kæbe, som skaber store gener for mig. Både til hverdag, men endnu mere når jeg bliver syg, stresset eller lignende. Får pulserende jag så store nogle gange, at mit ansigt bevæger sig i takt med min puls i retning mod hvor smerten kommer fra)

Sagsbehandler: Godt.. nu skriver jeg lidt om dig.. Du stoppede din uddannelse som ergoterapeut, der har været meget fravær..

Mig: Grundet sygemelding, må du hellere få med, fordi det er lovligt fravær..
----



Sagsbehandler: Du har da været flittig *mit navn*.

Mig: Jeg har jo forsøgt.

Sagsbehandler: Du har da gjort det godt.
-----

Sagsbehandler: Nu skal du høre, hvad jeg har skrevet her. Jeg skriver du møder til jobsamtale i dag, og du vurderes at være jobparat. Og det var det jeg sagde, jeg har ikke noget lægeligt på dig…

Mig: Nej…

Sagsbehandler: Du ønsker at høre om muligheden for fleksjob, og jeg har fortalt dig, at det ikke er noget man kan søge, men at man kan blive visiteret til det.

Mig: Mmm…

Sagsbehandler: og det er, hvis erhvervsevnen er varigt nedsat i betydelig grad.

Mig: Ja..

Sagsbehandler: Også skriver jeg, at du underskriver en samtykkeerklæring her..
-----

Sagsbehandler: Og du er gået på uddannelsen i cirka 3,5 år. Og du er uddannet sundhedsservicesekretær i år 2010, og i arbejdet efterfølgende kom der gener i håndleddene, fordi arbejdspladsen var dårligt indrettet ergonomisk, og at der fortsat kører en erstatningssag på det.

Mig: Jeg ved ikke, om du skal skrive der, at jeg ikke arbejdede fuldtids i den stilling? Det er jo ret relevant?

Sagsbehandler: Ja..

Mig: Syntes jeg i hvert fald… I forhold til at tegne et billede af…

Sagsbehandler: Det kan vi køre ind et andet sted.. (Jeg så det ikke blive skrevet ned andre steder dog - men om hun har gjort det efterfølgende kan jeg ikke svare på. Tror det ikke, da hun ikke skrev notater i hånden - men udelukkende skrev det, som jeg også kunne se hun skrev på computeren)

Mig: Ja…
---------

Sagsbehandler: Også er det spørgsmålet, om du er enig i det?

Mig: Ja altså til … selvfølgelig med de modifikationer jeg har nævnt..

Sagsbehandler: Ja… men i princippet, så kan jeg slet ikke skrive de der…. Jo jeg kan godt skrive , at du fortæller, at du har de og de ting, men det skal også være lægeligt dokumenteret..

Mig: Ja, ja – men.. hvis i skal have mine kommentarer, så er det jo vel dem i skal have, - og ikke .. altså…

Sagsbehandler: Ja…

Mig: og ikke hvad der er, og ikke er.. men hvad jeg kommenterer i forhold til det, tænker jeg…

Sagsbehandler: Ja..

Mig: Og det er jo, at… at jeg vurderer ikke mig selv som jobparat i den forstand, at jeg kan arbejde 37 timer, men at jeg er arbejdsprøvningsparat.. hvis man kan sige det sådan?

Sagsbehandler: Og man laver ikke en arbejdsprøvning i dag..

Mig: Men hvad gør man så, når man skal finde ud af, om man skal have fleksjob egentligt? Og finde ud af…

Sagsbehandler: Du laver en eller anden form for afklaring. Hvad kan du lave. Og hvilke hjælpemidler kan man sætte ind på.

Mig: Okay.. er det i forhold til den nye reform, eller?

Sagsbehandler: Ja..

Mig: … det er det…? Okay..

Sagsbehandler: Så der er ikke noget, som der hedder en arbejdsprøvning mere..

Mig: Nej…

Sagsbehandler: Det eksisterer ikke…

Mig: okay… Hvordan søren kan man så finde ud af hvor mange timer man kan holde til og sådan noget?

Sagsbehandler: Altså man laver et længerevarende afklarende forløb…

Mig: Men hvordan laver man det, uden at afprøve? Det er det, som jeg ikke forstår…

Sagsbehandler: Jamen, det kan jo være rigtig mange ting.. og det er jo individuelt..

Mig: Mmm…

Sagsbehandler: Jeg har skrevet der skal være nogle hjælpemidler og arbejdspladsindretning på dig..

Mig: Mmm..

Sagsbehandler: Jeg tror det skal være inden for kontor, fordi du har de begrænsninger med dine hænder.

Mig: Mmm..

Sagsbehandler: At det nok vil være det bedste, og man kan sætte nogle hjælpemidler ind der..

Mig: Mmm.. Jamen jeg tror også, at det er kontor i forhold til mine hænder..

Sagsbehandler: Ja…

Mig: Der kommer så mine problematikker med ADHD ind, kan man sige..

Sagsbehandler: Ja… men det kan være, at der kan sættes yderligere hjælpemidler ind.. Men det er så ikke mig, som skal finde ud af det, det er ikke mit kompetenceområde..

Mig: Mm…

Sagsbehandler: Der skal andre på det..

Mig: Ja… Det er også fair nok..
---- slut -----



Men hold da op hvor skal man være "på", for at være sikker på der ikke skrives noget forkert i ens papirer... syntes jeg måtte ændre hendes "ord" en del gange, både det hun havde skrevet, eller det hun sagde - tror ikke hun ændrede hendes ord i systemet så meget dog, også kan den næste jo ikke se det... ikke så smart... men nu må vi se, jeg skal ikke tage sorgerne på forskud...

Når man skriver ting ned sådan her, så kan det virke meget kontant og lidt som om, at vi havde en negativ samtale... det havde vi på ingen måde... Der var god stemning mellem os, - også selvom der var nogle ting jeg stillede mig undrende overfor, og stadig gør - men sådan er det nok uanset hvilken sagsbehandler man kommer ind til, tænker jeg

Sidst redigeret af Purple; 29-10-2014 kl. 13:54.
Purple er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2014, 23:58   #37
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Bare lige til info, du kan kun redigere/slette et begrænset skykke tid, derefter er det kun Web der kan slette/rette.

Derud over er det stor risiko for at dit indlæg vil være at finde på diverse søgemaskiner til evig tid...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2014, 09:01   #38
Purple
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2014
Indlæg: 31
Styrke: 10
Purple er ny på vejen
Det er rigtig fint du lige skriver det - for troede faktisk jeg ville kunne redigere i det.. sådan.. for altid

Nu har jeg anonymiseret det, så der står ikke så meget i, som kan tages for noget skidt. Men kan godt ske jeg bør slette det om nogle dage lige - så må jeg hive fat i webmaster med det denne ene gang, også tænke endnu mere over det fremadrettet

Gør ikke noget der er på søgemaskiner... der er det typisk kun 2 linier man kan læse... resten er der ikke, da der så normalt bare står, at siden ikke kan findes eller lignende.. så det bekymrer mig ikke, ikke når jeg har anonymiseret det

Citat:
Oprindeligt indsendt af jh Se meddelelser
Bare lige til info, du kan kun redigere/slette et begrænset skykke tid, derefter er det kun Web der kan slette/rette.

Derud over er det stor risiko for at dit indlæg vil være at finde på diverse søgemaskiner til evig tid...
Purple er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2014, 21:46   #39
Purple
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2014
Indlæg: 31
Styrke: 10
Purple er ny på vejen
Det er nu 3 uger siden at jeg sidst var til møde med en sagsbehandler - og jeg har ikke været til flere møder, eller er blevet indkaldt til nogle heller. Jeg ved de skal hente journalmateriale på mig, men hvor lang tid er normalt at vente fra første samtale og til 2. samtale, hvor vi skal snakke om det videre forløb herfra?

Hvad er jeres erfaringer med det?
Purple er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2014, 17:36   #40
Purple
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2014
Indlæg: 31
Styrke: 10
Purple er ny på vejen
Jeg har i dag gennem min psykiater fundet ud af, at nu mere end 3 uger efter første indledende samtale, så har de stadig ikke kontaktet ham overhovedet med henblik på at rekvirere noget journalmateriale - som ellers netop var det jeg aftalte med sagsbehandleren.

De kan intet gøre i sagen, uden at have det materiale... og jeg har absolut intet hørt siden 28 oktober...

Er det virkelig normalt, at de er så længe om bare at indhente journalmateriale på en? - altså blot at tage kontakt til de speciallæger der har kendskab til min historik, diagnoser og problemer som er relevante?

Frustreret!
Purple er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension