K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2011, 15:16   #11
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...som Florken siger: Du har ret til bisidder, se "Forvaltningsloven", § 8.

Desuden har du ret til at optage møder, som du selv deltager i.

Og du er ikke forpligtet til at oplyse, at du optager.

Optagelse kan være en fordel, hvis man af forskellige årsager har svært ved at fokusere og huske, hvad der blev sagt på et møde.

Hvis du søger på emnet "lydoptagelser" på K10's forside, popper en del nyttige tråde op.

Sidst redigeret af Carmen; 09-02-2011 kl. 15:24.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 15:30   #12
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Tak

Jeg vil kikke på dine links, det var lige hvad jeg havde brug for. Vil for alt i verden undgå at havne i den der kvævolant kasse og da jeg har ADHD kniber det jo med impulskontrol så derfor kan jeg i affekt sige frygtelige ting. Jeg kan heller ikke finde ud af at lyve/omgås sandheden eller f.eks. undlade noget som måske var bedst usagt. Så kan jeg ikke huske bagefter, hvad det nu lige hvar der blev sagt.
Ja hold dig til sandhenden og svare ærligt, ellers kan det da først gå glat hvis man kommer med modstridende oplysninger og bliver fanget i løgn : = uendelig sagsbehandling med ekstra spildt negativ livsenergi for dig.

Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 16:06   #13
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Hej Tutteren

Uanset om det så kun er din nabo, du kan skaffe, så sørg for at have bisidder med fra nu af, og hver eneste gang, du er til et møde. Når man er psykisk sårbar er det så utroligt nemt at blive rendt over ende og overvældet af systemet. Jeg snakker af erfaring

Jeg genkender mig selv i dig. At gå fra veluddannet, få børn, og opleve modgang, til at ende med at knække. Jeg fik så diagnosen aspergers
Du er parat til at bide tænderne sammen og kæmpe. Og det er godt, for du har ikke noget valg. Dog vil jeg også advare dig. Jeg bed tænderne sammen så meget, at jeg var ved at stille træskoene af det, og nu må trækkes med et kronisk belastningssyndrom. Det er ikke nogen kamp værd, at skulle trækkes med en krop, der lever sit eget liv, og ikke kan tåle nogen form for belastning. DET er et handicap, man for enhver pris skal forsøge at undgå at skulle leve med
Du har din diagnose, og du ved, hvor svært det er for dig nu. Pas på dig selv, så det ikke bliver endnu værre. Lyt til dig selv. Beskyt dig selv. Glem alt om at du er en veluddannet intelligent kvinde, der før i tiden kunne så og så meget. Du har en virkelighed lige nu og her, du skal forholde dig til - og det er at du er et psykisk sårbart menneske. Og der er kun én, der kan passe på dig, og det er dig selv
Du har en kamp at kæmpe, og den skal udkæmpes. Sørg bare få at beskytte dig selv i processen, så du ikke udøver mere vold mod dig selv, og ender med at få det endnu sværere end du har nu
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 16:17   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Det er muligvis svært at læse i mit indlæg men jeg er faktisk meget intilligent og meget stædig.
Det fremgår tydeligt af dit indlæg, at du er både intelligent og stædig, og det er ikke så tosset en ballast.

Så vidt jeg ved er adhd'ere oftest ganske intelligente.

Den eneste ulempe ved at have "et godt hoved" er, at man ofte føler sig klogere end bl.a. sagsbehandlerne, men der må du så bære over med dem, thi de ved ikke bedre.

M.h.t. din sag i kommunen vil det være en god idé, at du sætter dig ind i love og regler som vedrører din sag.
Hvis du kigger øverst på siden her er der noget, der hedder "Nyttige Links", der vil du kunne hente meget information.

Og ellers spørger du jo bare.

Bliv her i din tråd, også når du har nye spørgsmål, så er det lettere for andre, at gå tilbage i tråden og se hvad forhistorien er.

Husk, at al kommunikation med kommunen bør foregå på skrift, og hvis du skal aflevere noget til kommunen, så bør du aflevere det personligt og få en kvittering på, at de har modtaget det.

M.h.t. aktindsigt kan jeg godt forstå dig, at du er nervøs for hvad du får at se, men måske kunne du få din mand til at se den igennem før du selv ser den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 17:53   #15
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr x Se meddelelser
Ja hold dig til sandhenden og svare ærligt, ellers kan det da først gå glat hvis man kommer med modstridende oplysninger og bliver fanget i løgn : = uendelig sagsbehandling med ekstra spildt negativ livsenergi for dig.

Ja jeg er 100% enig med dig, min samvittighed er bestemt også kun til den løsning.
Men jeg skal prøve at beskrive en typisk ADHD situation fra mit eget liv hvor jeg ikke kunne gennemskue forløbet og burde have kunnet holde min mund. Da min datter var på børnepsyk. skulle vi snakke med en socialrådgiver og jeg var så dum at tro det var for at finde den rette hjælp til os og min datter. Så under den her samtale fortæller jeg ALT for meget om min baggrund og opvækst, som ikke har været så heldig. Hvilket for det første resulterede i at jeg blev ked af det og endelig, at fokus blev fjernet fra min datter til den "interessante" mor.
Så er der den helt klassiske hvor en bekendt lige spørge hvordan det går? Nøøøjjj
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 18:01   #16
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Hej Tutteren

Uanset om det så kun er din nabo, du kan skaffe, så sørg for at have bisidder med fra nu af, og hver eneste gang, du er til et møde. Når man er psykisk sårbar er det så utroligt nemt at blive rendt over ende og overvældet af systemet. Jeg snakker af erfaring

Jeg genkender mig selv i dig. At gå fra veluddannet, få børn, og opleve modgang, til at ende med at knække. Jeg fik så diagnosen aspergers
Du er parat til at bide tænderne sammen og kæmpe. Og det er godt, for du har ikke noget valg. Dog vil jeg også advare dig. Jeg bed tænderne sammen så meget, at jeg var ved at stille træskoene af det, og nu må trækkes med et kronisk belastningssyndrom. Det er ikke nogen kamp værd, at skulle trækkes med en krop, der lever sit eget liv, og ikke kan tåle nogen form for belastning. DET er et handicap, man for enhver pris skal forsøge at undgå at skulle leve med
Du har din diagnose, og du ved, hvor svært det er for dig nu. Pas på dig selv, så det ikke bliver endnu værre. Lyt til dig selv. Beskyt dig selv. Glem alt om at du er en veluddannet intelligent kvinde, der før i tiden kunne så og så meget. Du har en virkelighed lige nu og her, du skal forholde dig til - og det er at du er et psykisk sårbart menneske. Og der er kun én, der kan passe på dig, og det er dig selv
Du har en kamp at kæmpe, og den skal udkæmpes. Sørg bare få at beskytte dig selv i processen, så du ikke udøver mere vold mod dig selv, og ender med at få det endnu sværere end du har nu
Uhh det lyder godt nok ikke rart. Tak for din advarsel, jeg kan bestemt relatere mig til AS og har mange autistiske træk også. Det er bare så svært, så svært at stoppe op når man hele livet har fået beskeden om at tage sig sammen. Er tidligere konkurancesvømmer så jeg presser jo bare kroppen, selvom jeg ved det her skal tages alvorligt. At jeg så oveni ikke KAN slappe af fordi det konstant gibber, rykker og hopper i min krop fordi jeg har så meget uro indvændigt.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 20:43   #17
Namato
Ved at vænne sig til K10
 
Namatos avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2011
Lokation: Århus
Indlæg: 12
Styrke: 14
Namato er ny på vejen
Hej Tutteren

Sind tilbyder bisidderhjælp. Se dette link: http://www.sind.dk/sind-bisiddere.6
Namato er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 10:21   #18
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Namato Se meddelelser
Hej Tutteren

Sind tilbyder bisidderhjælp. Se dette link: http://www.sind.dk/sind-bisiddere.6
Jeg har ikke kontaktet sind, så muligvis her kan være en mulighed... ADHD foreningen har også nogle ADHD navigatører, men det er frivillige og der er lang større behov end folk der kan hjælpe. Samtidig er det meget vigtigt for mig at det ikke er en som kan/vil svigte af forskellige årsager og her syntes jeg det bliver for usikkert, såfremt det er en helt frivillig person.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 11:52   #19
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Uhh det lyder godt nok ikke rart. Tak for din advarsel, jeg kan bestemt relatere mig til AS og har mange autistiske træk også. Det er bare så svært, så svært at stoppe op når man hele livet har fået beskeden om at tage sig sammen. Er tidligere konkurancesvømmer så jeg presser jo bare kroppen, selvom jeg ved det her skal tages alvorligt. At jeg så oveni ikke KAN slappe af fordi det konstant gibber, rykker og hopper i min krop fordi jeg har så meget uro indvændigt.
Jeg har lige læst din tråd igen, og forsøgt at træde lidt tilbage for at få lidt overblik. Vi har rigtig mange paralleller, og jeg vil gerne kunne rådgive dig, så du undgår nogle af de fælder, jeg faldt i

For det første slår det mig at du beskriver handlemønstre, der for mig så åbenlyst virker autistiske, men hvor du kalder dem ADHD. Fordi jeg kan genkende dem fra mig selv. Du siger selv at du har mange autistiske træk - men er du nogensinde blevet udredt for det, eller er det bare dit eget 'gæt'?
Kombinationen ADHD/Asperger(autisme) er rigtig træls, da det giver dobbelt vanskeligheder på nogle områder. Jeg anser det for ganske væsentligt at du bliver ordentligt udredt. Da du fik din ADHD diagnose hos psykiater, var det via almindelig konsultation, eller blev du ordentligt udredt med tests og hele molevitten?

Du befinder dig i en aparte situation; Du er et stærkt, intelligent menneske, men du er nu nødt til at kæmpe for at få de rette diagnoser. Før kan du ikke få den rette hjælp
Jeg kan godt forstå dit mishag mod at skulle bede om aktindsigt af frygt for at læse beskrivelsen af dig selv, men du har ikke anden udvej. Du står i en vanskelig situation, hvor livet ikke længere fungere, og det eneste, du kan gøre er at søge ind til kernen af det. Hvilke betyder at se dig selv i øjnene - uanset hvor ucharmerende og utiltalende det må virke på dig. Blot husk at man godt kan være psykisk sårbar med værdighed. Den kan ingen tage fra dig, så længe du holder ryggen rank og hovedet højt

Så første ting, du må gøre i din situation, er at kæmpe for at få en ordentlig udredning, så det ligger fast, hvilke diagnoser du slås med (min udredning tog 5 timer hos en neuropsykolog)

Dernæst SKAL du bede om aktindsigt. Det er bestemt ikke sjovt at skulle læse sig selv beskrevet som en sag. Men tro mig - på et tidspunkt lærer du at distancere fra det. Du skal bare lige over hurdlen. Og huske på at du er så meget andet end beskrivelser, der fokuserer på dine vanskeligheder

Jeg har siddet i systemet 5 år nu, og dette skyldes til dels min manglende evne/ressourcer til at tage min sag i egen hånd. Det var først da jeg kom til K10 august sidste år at jeg fandt på at bede om aktindsigt. Og sikke et chok, jeg fik! Ikke på grund af de ting, de havde skrevet om mig. Men alle de ting, de IKKE havde skrevet
Man tror jo at systemet er der for at hjælpe. Og når man er nede at ligge og ikke kan finde overskud til noget, er man nødt til at tro på at så længe man er fuldstændig åben og ærlig omkring ens situation, og man samtidig beder om hjælp, så kommer hjælpen også. Det gør den IKKE!

Det er så her det groteske indtræder. For hvor man er aller mest svag, skal man også til at kæmpe for at blive set og hørt. Du er ganske enkelt nødt til at have fuldstændig styr på at din sag er godt belyst med relevante dokumenter

Et eks fra min egen sag er at min sag nu har været afvist hos lægekonsulent tre gange fordi den ikke er entydigt belyst - af den grund at sagsbehandler bare ikke finder det relevant at indhente opdateret status attest fra hhv egen læge og psykiater. Samt at de overhovedet ikke var interesserede i at få mig udredt før vi selv begyndte at lægge pres på dem ('vi' som i mine forældre og jeg - da mine forældre kæmper min sag for mig, da jeg ikke selv kan)

Du siger, du kun har været sygemeldt i et par uger. Men det er jo ikke sandt. Din tilstand har stået på længe. Det kan godt være systemet betragter dig som 'nyligt sygemeldt', men så meget desto vigtigere er det så også at du får dem gjort opmærksom på din forhistorie. Ellers vil årene, der er gået forud, og den kamp du allerede har udkæmpet, ikke have nogen som helst betydning

Du fortæller at du er tidligere konkurrencesvømmer og er vant til at presse din krop. Alle alarmklokker ringer hos mig. På den måde, du er skruet sammen på, anser jeg det for overvejende sandsynligt at du ikke er god til at mærke din egen krop (selvom du godt nok siger at du kan). Krop og psyke er en diffus ting, som hænger sammen på områder, vi har svært ved at se. Er du egentlig klar over, hvad der sker i dig, når du presser dig selv? For det handler ikke kun om at du er god til at presse dig selv, så du kan præstere - hvilket jo er en skøn ting, når man gerne vil være den bedste Du beskriver selv reaktioner med ikke at kunne slappe af. Du skal vende den om og se disse reaktioner som faresignaler. Kan du ikke slappe af, kan din krop heller ikke restituere sig selv. Tværtimod forårsager det biokemiske ubalancer, som kan lave rigtig meget rod, bla forstyrre soveevnen samt appetitten. Det sætter kroppen i en konstant stresstilstand. Resultatet kan sagtens være at man ender med en depression

Du røg netop ned med en depression. Ikke en, du er født med, men en, der er blevet fremprovokeret, fordi der er blevet udøvet alt for meget 'vold' mod din krop og psyke. Det er et vink med en vognstang om at du nok ikke har så meget styr på din krop, som du går og tror

Hvilket igen fører os tilbage til aktindsigten, og kampen for at få en ordentlig udredning

Jeg har svært ved at tro på, at din situation bedres blot ved at du kommer i arbejdsprøvning og evt visiteres til fleksjob. Du er nødt til at gå den lange, sejge vej med at finde ud af, hvordan du fungerer. Se dig selv hudløst i øjnene. Og kæmpe for at andre også gør det

Ellers tror jeg du vil opleve at de 52 uger er omme, før du har set dig om, og du er ikke kommet et skridt videre

Det blev et langt, og lettere rodet indlæg, men jeg håber at det giver mening for dig. Jeg har ikke skrevet tingene for at være hård ved dig, men netop fordi du og jeg har paralleller, og jeg ved at det ikke nytter noget som helst at have en naiv tro på at tingene nok skal løse sig, hvis man ikke selv er den, der aktivt gør noget for at få det til at ske

Knus og tanker

PS - har netop skrevet en blog omkring at være psykisk sårbar i det offentlige system. Måske du kan have glæde af at læse den
http://www.k10.dk/blog.php?b=880
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 10-02-2011 kl. 11:58.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 08:58   #20
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Jeg har lige læst din tråd igen, og forsøgt at træde lidt tilbage for at få lidt overblik. Vi har rigtig mange paralleller, og jeg vil gerne kunne rådgive dig, så du undgår nogle af de fælder, jeg faldt i
http://www.k10.dk/blog.php?b=880
Kære Tassi

For det første tusind tak for din omsorg og konstruktive råd, som jeg tager til efterretning.

Jeg er aldrig blevet officielt udredt for aspergers, men er dog udredt hos en dygtig psykiater/overlæge med specialle i bl.a. ADHD, men som en god veninde siger, de opdager nødvendigvis ikke hvis der evt. er autisme også. Så mine autistiske træk er noget jeg selv gætter mig til, både efter hvad jeg har læst mig til og så sammen med min gode veninde, som selv har ADHD og i øvrigt er ved at blive udredt for Aspergs. Men hvad forskeld skulle det evt. gøre også at få en aspergs diagnose på? For mig er de to tilstande meget ens og min medicin for ADHD (straterra) har sådan set virket godt. Så derfor tror jeg også at skånehensynene vil være de samme, da disse vel skal laves udfra personen og ikke diagnosen og ADHD og Aspergs har jo en stor overlap.

Når det er skrevet er jeg ved at fatte min egen afmægtighed, at jeg måske ikke kender min krop og mig selv så godt som jeg troede. F.eks har jeg tideliger forsvoret at jeg skulle kunne få en depression og ja der er jo ihvertfald lige noget jeg ikke har fattet. Jeg er som sagt henvist til amb. psykiatrisk afdeling og her håber jeg godt nok jeg bliver grundigt udredt, for f.eks. bi-polar og muligvis aspergs jeg ved ikke om de kan det?

Mht. agtinsigt er jeg godt klar over at der ingen vej er uden om det, om ikke andet kan man jo her klage hvis der mangler noget. Det kan man ikke med en partientjournal, det har jeg prøvet det kommer der intet ud af, andet end alverdens grundløse beskyldninger.

Jeg er langsomt ved at sætte mig ind i lovgivningen og heldigvis så er jeg rimelig god til at sætte mig ind i den slags omend noget må læses et par gange.

Så har jeg jo en del erfaring fra min datters sag og ved at man er nød til at holde dem i ørene HELE tiden ellers går alt i stå... Hvad vi ikke har fået af lovninger om forskellige undersøgelser, som lægen godt nok ikke lige har bestilt... Så går man bare og venter og venter...på ingenting! De siger simpelthend hvad som helst bare for at slippe af med en, jo jeg kender det. Eller at man bliver kastet frem og tilbage imellem to sygehusafdelinger. Åhh jo, jeg ved at efter 14 dage fra henvisning SKAL partienten have en tid. Det komunale system er jo ingen undtagelse, slet ikke.

Men jeg skal nok passe godt på mig selv og prøve at lære hvad jeg ikke kan holde til. Er godt klar over at den motoriske konstante uro ikke er tegn på noget godt, når man f.eks. vågner om natten og slet ikke kan ligge stille. Jeg har to dejlige børn og mand som jeg skylder at passe på mig selv.

Jeg vil læse din blog, helt sikkert. Tak
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flex. Nye regler møde i kommunen dobar Spørgsmål ang fleksjob 10 10-03-2013 10:09
Møde på kommunen dobar Spørgsmål ang fleksjob 22 26-08-2011 10:06
angst før møde med kommunen MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 18-06-2011 12:22
Møde i Kommunen dobar Spørgsmål ang fleksjob 19 09-04-2010 06:54
positivt møde på kommunen i dag supersus Alt det andet 6 28-01-2009 19:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension