K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2014, 00:47   #1
glick
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 109
Styrke: 13
glick er ny på vejen
Hvis jeg flytter til udlandet og bliver gift.........

Som FP efter 2003, hvis jeg flytter til udlandet og bliver gift får jeg mindre FP? Og hvordan ville de danske myndigheder opdager jeg er blevet gift??
glick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2014, 07:37   #2
JHOL
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-08 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
JHOL er ny på vejen
Ja, du får mindre:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=31016

De vil vel opdage det når du skal bruge div. dokumenter fra DK til vielse i det land du flytter til, mon ikke?

Sidst redigeret af JHOL; 26-10-2014 kl. 08:04.
JHOL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2014, 19:08   #3
LOS
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 94
Styrke: 13
LOS er ny på vejen
Du skal udfylde en leveattest og civilstandserklæring en gang om året og husk at man underskriver på tro og love. Der bliver også lavet stikprøvekontrol.De danske myndigheder kan også få oplysninger fra det land du bor i.
Det ville være ærgeligt at skulle af med en masse penge og blive nedsat i ydelse pga at man lyver og bedrager sig til flere penge.Husk du vil også blive tiltalt for bedrageri.
Du skulle være glad for at der overhovedet er noget der hedder ftp.
__________________
Førtidspensionist pr 01.01.2012
LOS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2014, 13:48   #4
glick
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 109
Styrke: 13
glick er ny på vejen
Jo, Los

LOS, du har fuldstændig ret. Man skal være ærlig for sandheden altid kommer frem til sidst!
glick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2014, 04:27   #5
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af glick Se meddelelser
LOS, du har fuldstændig ret. Man skal være ærlig for sandheden altid kommer frem til sidst!
ja og være glad for du forsat skal betale sundhedbidrag samt skat til Danmark som du for så mange fordele af. bla at du kun skal betale 700 kr for at gå til læge og forny recept hvis du som jeg var nødt til at blive længere pga dødsfald og ikke havde nok medicin med
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2014, 11:02   #6
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja ok... nu er reglerne jo sådan at man betaler fuld skat og sundhedsbidrag af sin pension til DK når man bor i udlandet.... jo jo sådan er reglerne og vel egentligt også i orden...

Men derfra og så at det ligefrem er en fordel er der vist et stykke vej....den danske stat sparer kassen på udenlandsk boende pensionister i forhold til hvis de boede i DK... ingen tvivl om det

Og for lige at give et indspark til trådens emne...

Ja der er den årlige leveattest og civilstandserklæring når man er pensionist i udlandet... og med sandhed kommer man altid længst når man underskriver den

Men det er ikke det at man bliver gift der betyder at man får nedsat sin pension... det er fordi man bliver samlevende med en anden...
Jo jo... normalt lever gifte personer sammen, men i princippet kan man godt være gift og have hver sin husholdning og få pension som enlig

Og ligesom i DK behøver man ikke være gift for at der skal trækkes i pensionen, det er nok at man er samboende med en anden person der ikke er familie....

Regler er regler og de skal altid følges, så er smart at kende dem




.....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension