K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2014, 19:44   #1
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Er i fleksjob (fra 2013) hvordan står jeg i jobskifte?

Hej Med jer

Jeg har før fået gode svar og støtte herinde, så jeg prøver igen.

Jeg vil gerne skifte job. Jeg er i fleksjob 12,5 timer om ugen og har været det siden 2013 hvor jeg blev tilkendt fleks. Inden da har jeg været ansat almindeligt men med en § 56 on and off i 6 år på samme arbejdsplads.

Nu er jeg et sted i livet hvor jeg gerne vil skifte job, prøve noget andet inden for samme fag, men jeg er i tvivl om hvordan jeg står efter den nye reform. Kan jeg bare søge job med mit time antal og hvad med mit tilskud? ændres det til den nye ordning? jeg er nu på 1/3 ordning.

Er der nogen som kan forklare mig det? jeg har hoppet rundt på diverse hjemmesider men er ret forvirret lige nu...

Jeg kunne også godt tænke mig og vide om jeg kan blive ansat 10 timer et sted og 2 timer et andet?

kærlig hilsen :-)
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2014, 20:25   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du kommer under den nye reform både med hensyn til løn og flekstilskud og mht at din ret til fleksjob skal revurderes hvert 5. år hvis du er under 40.

Kilder:
Hvad betyder reformen for dig, hvis du er ansat i et fleksjob før den 1. januar 2013

Kan du blive visiteret til et fleksjob?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2014, 11:57   #3
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af BSR Se meddelelser
Hej Med jer

Jeg har før fået gode svar og støtte herinde, så jeg prøver igen.

Jeg vil gerne skifte job. Jeg er i fleksjob 12,5 timer om ugen og har været det siden 2013 hvor jeg blev tilkendt fleks. Inden da har jeg været ansat almindeligt men med en § 56 on and off i 6 år på samme arbejdsplads.

Nu er jeg et sted i livet hvor jeg gerne vil skifte job, prøve noget andet inden for samme fag, men jeg er i tvivl om hvordan jeg står efter den nye reform. Kan jeg bare søge job med mit time antal og hvad med mit tilskud? ændres det til den nye ordning? jeg er nu på 1/3 ordning.

Er der nogen som kan forklare mig det? jeg har hoppet rundt på diverse hjemmesider men er ret forvirret lige nu...

Jeg kunne også godt tænke mig og vide om jeg kan blive ansat 10 timer et sted og 2 timer et andet?

kærlig hilsen :-)
Der er noget galt ??? Du skriver i fleksjob siden 2013.. Ingen er på gammel ordning efter 1. jan. 2013 ???

Der har heller ikke længe under gammel ordning været 1/3 dels ordning.. Kun 1/2 eller 2/3.. Så ???
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2014, 19:07   #4
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Jeg er på den gl. ordning hvilket jeg kom marts 2012 - jeg tastede forkert det var ikke 2013. Beklager. Jeg arbejder 1/2 og min arbejdsplads får 2/3 tilskud.

Hvad betyder det i forhold til jobskifte?
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2014, 19:15   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja så vil du ved et jobskifte komme over på den nye ordning....

Der vil arbejdsgiveren skulle betale dig for dine "effektive" timer og så vil du få tilskud fra kommunen på resten...

Se punkt 6 og punkt 7 her https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=158911
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2014, 08:52   #6
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Tak for dit svar. Betyder det at jeg skal igennem en ny afklaring eller ryger jeg blot over i den nye ordning med de timer jeg er arbejdsprøvet til fra før?

Jeg læser det som om jeg max kan få 98 % af højeste dagpengesats i tilskud fra kommunen. Da jeg arbejder 12,5 timer vil det betyder en væsentligt nedgang i min løn hvis jeg skifter. Jeg har 12 års anciennitet i min nuværende løn og efter hvad jeg kan læse "smutter" den væk med mindre arbejdsgiveren vil betaler dobbelt løn for mine timer... Det betyder en nedgang på 7000 udbetalt for mig, hvilket jo nærmest tvinger til at blive i et job hvor jeg ikke trives..
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2014, 09:23   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja men er næsten stavsbundet, hvis man vil beholde sin løn men i den nye ordning kan man arbejde mindre tid hvis det er bedre for ens helbred.

jeg har tideliger haft en god løn nu har jeg jeg et bedere helbred fordi jeg er gået ned i løn

så hvis du vil beholde lønnen så må du også blive
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2014, 11:42   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps der er en del som har mistet en del i indtægt på de nye regler...og som helst ville blive i deres gamle job fra før 1/1-2013..

Ja du vil bare overgå til dit timeantal på de nye regler...dog skal man have målt din arbejdsintensitet i det nye job....

Det betyder bare at man skal måle hvad du kan arbejde effektivt således at arbejdsgiver kun betaler for den effektive arbejdstid du arbejder..

Man får således også kun løn for den effektive arbejdstid af arbejdsgiveren...

Så selv om du er på job i 15 timer men kun arbejder effektivt i 8 timer....ja så får du kun løn for de 8 timer af arbejdsgiveren...

#fleksjob
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2014, 14:10   #9
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
okay, tak for dit svar.

Jeg afdrager stadig min studiegæld.. så jeg føler lidt det er spildt at have taget en længere uddannelse... nå men jeg må se hvad jeg gør ved det hele. Tak
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2014, 15:20   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er ihvertfald noget man skal tænke grundigt over inden man bare skifter job...hvis man da selv kan bestemme dette...

Man kan evt prøve at regne sin fremtidige løn ud her http://www.fleksjoblolland.dk/side.asp?Id=109607

Hvis du kontakter Mik16 (rigtig flink mand) herinde så kan han hjælpe med udregningen....det er ham der har ovenstående hjemmeside og fleksløns beregner...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension