K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2014, 10:13   #11
mulle59
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
mulle59 er ny på vejen
Kronikertilskud

Har du samlet medicinudgifter på mere end 17.468 årligt kan du søge kronikertilskud. Det er din egen læge der skal ansøge om det. Du kommer så højest til at betale 3.775 i egen betaling årligt. Du kan aftale med apoteket at der laves en henstandsordning, således at du kan fordele dette beløb over årets 12 måneder. Dette giver en månedligt udgift på ca. 315.00.
Prøv at gå ind på Sundhedsstyrelsens hjemmeside og læs om det.
Dog mener jeg stadig at det ville være rimeligt at kunne få det dækket under paragraf 100.
mulle59 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2014, 11:41   #12
martinja41
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2012
Indlæg: 34
Styrke: 13
martinja41 er ny på vejen
Smile medicin

hej jeg vil sige det er en anden § den hedder §82.. medicin bevilling, da jeg får dækket min ejen betaling op til de over 17000 om året det vil blive mere end de ca 3500 om året da du får 85 % tilskud fra det offelige så du skal aflevære lønsedl og kopir af bank ud tog fra de sidste 3 måneder og mener at der er noget mere så som medicin liste som du søger om...
ved hvor svært det er og finde rundt i denne jungle af love og §§ men vil skive til dit yddelse kontor hos din kommune kærlig hilsen martin :kram
martinja41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2014, 03:37   #13
Mulle1111
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2014
Indlæg: 45
Styrke: 10
Mulle1111 er ny på vejen
er der nogen der ved hvad det her betyder

Har patienten ret til at sige nej til lægebehandling?
I en 2-årig forsøgsperiode fra 1. juli 2014 har patienten ret til at få forelagt sin sag for en klinisk funktion i regionen i de særlige tilfælde, hvor patienten ikke ønsker at deltage i en lægebehandling og det kan føre til, at kommunen overvejer at stoppe ressourceforløbsydelsen. Hvis borgeren ikke ønsker at deltage i den lægebehandling, som klinisk funktion eventuelt anbefaler, får det heller ikke konsekvenser for patientens ret til ydelse.

Der er tale om lægelig behandling i snæver forstand, fx behandlinger foretaget af egen læge, operationer eller behandling med lægeordineret medicin. Det omfatter fx ikke genoptræning efter operation, behandling hos fysioterapeut eller psykolog.

Patienten har fortsat pligt til at lade sig undersøge og kan derfor ikke sige nej til selve henvisningen til klinisk funktion uden at det kan få konsekvenser for forsørgelsen.

Formålet med forsøget er at sikre den enkelte mulighed for at afvise lægebehandling, som patienten ikke ønsker eller er tryg ved.

det står her inde https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...sourceforloeb/ ville bare være sikker på jeg har lov til at sige nej til medicin.

Citat:
Oprindeligt indsendt af mulle59 Se meddelelser
Har du samlet medicinudgifter på mere end 17.468 årligt kan du søge kronikertilskud. Det er din egen læge der skal ansøge om det. Du kommer så højest til at betale 3.775 i egen betaling årligt. Du kan aftale med apoteket at der laves en henstandsordning, således at du kan fordele dette beløb over årets 12 måneder. Dette giver en månedligt udgift på ca. 315.00.
Prøv at gå ind på Sundhedsstyrelsens hjemmeside og læs om det.
Dog mener jeg stadig at det ville være rimeligt at kunne få det dækket under paragraf 100.
Har forstået hvad Enkelttilskud og Kronikertilskud er men synes nu stadig det er en del penge man skal betale.. skal jo faktisk starte med at betale næsten 1400 i nov. og 450 i dec. for der er jo kun 28 piller i en pakke

Mht. paragraf 100 så kan jeg jo lige så godt starte med at søge det istedet for enkeltydelse, skal bare lige finde ud af hvordan.
Mulle1111 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2014, 06:47   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis der er det alm tilskud til de piller og du har kronikertilskud...

Så kan du bede apoteket om at oprette en henstands ordning til dig....

Det betyder at du ikke skal betaler en masse i starten af dit ctr år....og så gradvist mindre jo mere du køber...

Med en henstands ordning betaler du 315 kr pr måned hele året...

Her er noget lovstof om det https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=21743

Måske det var værd at kigge på for dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2014, 09:06   #15
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.732
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Som jeg ser problemet

Kære Mulle1111

er der 2 problemer.

1) Du har ikke økonomi til den ordineret medicin. Du har ikke nægtet at indtage medicinen

2) Du har en sagsbehandler som truer dig. Hvilket er fuldstændigt uacceptabelt.


Du har retten til at sige nej til indtagelse af medicinen, uden at der er en økonomisk konsekvens.

Men medicinen er ordineret af den behandlende psykiater. Så det ville være det dummeste du kan gøre, så sidder du fast.

Jeg syntes du skal lytte til de råd du har modtaget og IKKE tale sammen med din SB og fastholde skriftligt at SB finder ud af om der findes en mulighed for at hjælpe dig økonomisk med din medicin.

Det er trods alt SB arbejde. Enten kan hun eller også kan hun ikke. Så anker du til Ankestyrelsen hvis SB giver dig afslag.

Det tror jeg næppe, men du skal være forberedt på at du skal fremvise et budget over dine indtægter og udgifter.

Men at nægte at indtage medicinen ville være dumt på alle områder.

Da du ønsker din kommune anonym kan jeg ikke komme med telefon nummer til de politikere du efter min mening skulle ringe til, omgående.

Lige nu går tiden, som din SB ønsker, fordi din SB skulle allerede ifølge lovgivningen være i fuld gang med at hjælpe dig, men det sker ikke og tiden går.

Til afslutning vil jeg gøre dig opmærksom på, at din behandlende læge psykiateren planlægger at udskyde din anden diagnose til senere og her skal du også have penge til denne medicin, så hvis ikke du reagere nu, så sidder du om kort tid med problemet x 2.

Derfor skal din SB tvinges til at hjælpe dig NU eller give dig afslag med en ankemulighed.


Det er IKKE dig der er problemet, men din SB og kommunen, som ikke overholder lovgivningen!

Hilsen Peter

§100 https://scleroseforeningen.dk/merudgifter-pga-handicap

Sidst redigeret af phhmw; 26-10-2014 kl. 10:43.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-10-2014, 12:50   #16
Mulle1111
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2014
Indlæg: 45
Styrke: 10
Mulle1111 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis der er det alm tilskud til de piller og du har kronikertilskud...

Så kan du bede apoteket om at oprette en henstands ordning til dig....

Det betyder at du ikke skal betaler en masse i starten af dit ctr år....og så gradvist mindre jo mere du køber...

Med en henstands ordning betaler du 315 kr pr måned hele året...

Her er noget lovstof om det https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=21743

Måske det var værd at kigge på for dig...

Jeg mener min psykiater sagde at der ikke var noget alm tilskud på dem og hun kan vist først søge Enkelttilskud når hun ved om medicinen virker. Jeg har ikke noget kronikertilskud så kan vist heller ikke få henstands ordning. Hun sagde også at jeg nok heller ikke ville komme højt nok om til at kunne få kronikertilskud.
Mulle1111 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2014, 13:25   #17
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Kan Mulle ikke gå ind og ansøge om enkeltydelser efter lov om aktiv socialpolitik, kapitel 10 via Borger.dk?

Økonomisk tilskud fra Kommunen (på Borger.dk)


Lov om aktiv socialpolitik kapitel 10

Sidst redigeret af Akvamarin; 26-10-2014 kl. 13:27.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2014, 13:49   #18
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.732
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Der findes sikkert flere muligheder for Mulle1111

men nu er den ordineret medicin ikke bolcher, men en medicin som kræver både nøje kontrol, opfølgning og en optrapning.

Konsekvensen af dette må være, at der kommer flere udskrivninger af den ordinerede medicin og dermed efterfølgende økonomiske belastninger for Mulle 1111 udover medicin til den næste diagnose.

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...hd-vejledning/

Problemet ligger ikke hos Mulle1111 ,men udelukkende hos SB som udtaler som Mulle oplyser:

"Jeg fortalte min sagsbehandler at jeg ikke havde råd til det, men der sagde hun at det var det samme som at sige at jeg ikke ville følge min rehabiliteringsplan og hvis jeg ikke følger den sender hun mig i aktivering og det ved hun altså godt jeg ikke kan rumme"

Sådan siger man ikke til en patient/borger, som skal påbegynde en medicinkrævende for ADHD og oven i købet har en anden alvorlig diagnoser.

Ifølge lovgivningen SKAL SB på egen foranledning selv igangsætte en vejledning inden for samtlige lovgivninger for at se om hjælp er mulig.

Derfor har jeg rådet Mulle1111 til at skrive omgående til SB om vejledning og en sagsbehandlingsfrist.

Mit håb for Mulle1111 er at hun har en ven, familie eller nabo som kan hjælpe hende her i begyndelsen.

Eller/og kontakte den politiker som er socialudvalgsformand for socialudvalget, der er den øverste chef for området.

At mødes med SB ville jeg aldrig råde til. Dertil er sagen for alvorlig.

SB skal vide at uret tæller og der findes en sagsbehandlingstid for en afgørelse.

Hvis jeg lyder vred er det ikke på Mulle111, men samfundet kræver at alle skal i arbejde og hvis ikke de gør som samfundet kræver, så kan de både true og lyve med deres personlige holdninger.

Bedste hilsner til Mulle1111.

Peter

§100 Bilag

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...erudgifter-pdf

Udgifter til lægeordineret medicin til afhjælpning af
sendiabetiske følger i form af erektiv dysfunktion kan
være en nødvendig merudgift som følge af diabetes."

Ankestyrelsens principafgørelse 112-11

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153450

Sidst redigeret af phhmw; 26-10-2014 kl. 15:07.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-10-2014, 13:52   #19
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.732
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mulle1111`s kommunes sagsbehandlingsfrister

Kære XXXXX XXXXXX

Tak, for dit svar.

Linket virker desværre ikke.

Med venlig hilsen

Peter Hansen

Den 28/10/2014 kl. 12.37 skrev Post Fællessekretariatet:

Kære Peter Hansen,

I forbindelse med at vi har fået lavet ny hjemmeside, er der desværre sket den fejl, at siden med svarfrister for det sociale område ikke er blevet ført med over. Det vil vi selvfølgelig rode bod på hurtigst mulig.

Du kan gå ind og se fristerne på vores gamle hjemmeside via dette link http://XXXXXXXXXX

Det er korrekt, at XXXXXX Kommune ikke har en borgerrådgiver.



Med venlig hilsen

XXXX XXXXX
Borgmestersekretær




Fra: Peter
Sendt: 24. oktober 2014 14:09
Til: Post Fællessekretariatet
Emne: Sociale sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2

Kære XXXXXX kommune.

Jeg har forgæves forsøgt at finde de krævede offentliggjorte sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2.

Hvor kan jeg se disse vigtige frister? S.U.

Kan det bekræftes at XXXXXXX kommune ikke har ansat en Borgerrådgiver. S.U.

Med venlig hilsen

Peter Hansen


Og vi sejlede op ad åen..

og vi sejlede nedad igen....

det var vel nok en dejlig sang..

den må vi ha endnu engang..

og vi sejlede op ad åen .....

Sidst redigeret af phhmw; 28-10-2014 kl. 13:54.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-10-2014, 14:31   #20
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.732
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Mulle1111 det må være svært at leve i din kommune

Kære XXXXX XXXXX

Tak, for hurtig tilbagemelding.

Men desværre er disse frister ulovlige iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 og Vejledning nr 73 af 03/10 2006

Der skal vedtages og offentliggøres sagsbehandlingsfrister inden for hvert område, selv sager med meget korte sagsbehandlingstider, hvor der falder en afgørelse og dermed en ankemulighed.

Eksempelvis finder jeg ikke frister for genansøgning til invalidebil iht Servicelovens §114 eller bevilget ekstraudstyr til samme.

Dernæst en sagsbehandlingsfrist fra 3 til 6 måneder er IKKE iht lovgivningen.

Listen er ulovlig og mangelfuld.


Med venlig hilsen

Peter Hansen


Den 28/10/2014 kl. 13.00 skrev Post Fællessekretariatet:

Kære Peter Hansen,

Det kan jeg kun beklage, du får lige svarfristerne som et vedhæftet dokument i stedet.


Med venlig hilsen

XXXXXX XXXXX
Borgmestersekretær

Mulle1111

Jeg kan desværre oplyse til dig at din kommunes sagsbehandlingsfrist på ansøgning af hjælp iht Servicelovens §100 er 3 måneder.

Derfor holder jeg fast på, at du skal have en som du stoler på, som kan hjælpe dig med sagen.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension