K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2014, 00:29   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Manglende livsindhold, er jo netop begrundelsen for at nægte førtidspensioner.

Jeg mener at det handler om at anerkende at man ikke kan det samme, og at få anerkendelsen af andre også.

Denne anerkendelse kniber det med i div medier, samt fra vores politikere, hvorfor mange idag, desværre er flove over deres situation, som de jo er helt uforskyldte i!

Selvfølgelig er førtidspensionister mere syge, det er jo derfor de har fået en førtidspension? eller hva??

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2014, 20:38   #12
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Popiae
I mit indlæg påtænker jeg de følgesygdomme, som tillægges det/de oprindelige handicaps, på baggrund af hvilke arbejdsevnen vurderes lille nok til at tilkende en pension.

Sygdomme/skavanker/lidelser, der opstår som følge af manglende motion, dårlige valg i ernæring, manglende mental stimulans, samt evt 'hyggemisbrug' af f.eks cigaretter og alkohol - hvilket mange på overførsel - ifølge statistikker jeg har postet i andre tråde om netop dette emne - 'trøster' sig med på daglig basis, for at udholde intetheden.

Du har ganske ret, mht at argumentet om 'et indholdsløst liv' bruges til at afskære <40-årige fra 'for nemt' at komme på ftp.

Det er dog ikke desto mindre den kvælende virkelighed for en stor del af de eksisterende førtids/pensionister - og det er dem, jeg i denne omgang råber op for.


FORDI:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2014, 08:59   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Det er dog ikke desto mindre den kvælende virkelighed for en stor del af de eksisterende førtids/pensionister" citat fra ovenstående.

Dette er jeg dybt uenig i, bl.a. for eget vedkommne og har også før læst herinde at mange andre, er af samme holdning som undertegnede.
At der findes nogle som har et indholdsløst liv, er altså ikke dækkende for alle!

At deres liv er indholdsløst, findes der iøvrigt nok flere forskellige forklaringer på, end manglende arbejde.
Der har altid været mulighed for at oprette skånejob, og er det fortsat!

Men nogle er jo netop for dårlige til dette,. hvorfor andre løsninger er nødvendige.

Så derfor mener jeg at det er en dum diskution, at arbejde er det eneste sagliggørende, når man ikke kan. Det bliver istedet selvforstærkende at man føler sig værdiløs!
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2014, 00:00   #14
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
???

Jeg mener ikke at have skrevet ALLE førtids/pensionister og at "arbejde er det eneste saliggørende" nogen stedet?
Prøv lige at læse start-indlægget igen.

LIVSINDHOLD er i øvrigt i min helt private optik, absolut ikke lig 'et arbejde'!

Og at der er folk af begge opfattelser/oplevelser af at være ude på livets sidespor, gør på ingen måde en debat ugyldig.






husk:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.

Sidst redigeret af L.S.; 24-10-2014 kl. 00:02.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension