K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2013, 00:09   #1
kayas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2009
Indlæg: 16
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
kayas er ny på vejen
Afgørelse truffet: 11/7-2013.. Men brevet sendt d. 17/12-2013

Ja, overskiften siger noget...

Jeg har søgt revalidering, afgørelse maj 2012, afslag. Ved hjælp af Borgerrådgivning, bliver afgørelsen sat i bero.
Aftaler at jeg skal sendes i praktik for afklaringen.

Jeg starter 3 mdr virksomhedspraktik i september 2013.

Og jeg skriver til min sagsbehandler, efter afsluttet praktik. " tid til tage en afgørelse?"

2 dage efter, brev fra jobcenter: " vi beklager" at vi ikke har sendt afgørelsen, men vi har truffet afgørelsen d.11/7-2013. Sagen sendes til Ankestyrelsen

Hvad vil I anbefale at jeg skal gøre?
Selv min jobkonsulent var noget overrasket.
kayas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 09:32   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan i al fald skrive til borgmesteren og gøre opmærksom på sagsbehandlingsforløbet alternativt orientere Tilsynet, der så kan afgøre om de vil tage sagen op over for kommunen. Selv impliceret i sag, hvor afgørelse truffet januar 2013 og meddelt borgeren december 2013 uden forklaring om datarodet. Giver en dårlig fornemmelse.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 16:03   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du nævner...

Kære Kayas

Borgerrådgivningen..... er det Borgerrådgiveren den kommunale lokale Ombudsmand du mener?

Hvad er begrundelsen for at sætte din ansøgning i bero?

Har du modtaget svar fra Ankestyrelsen?

Ombudsmanden skriver om postgang i kommunen:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=12937

Du skriver virksomhedspraktik, er det som forrevalidering?

Revalidering er:

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...d/revalidering

"Revalidering bygger på princippet om: ”kortest vej til beskæftigelse”. Det betyder, at revalideringen skal sigte på, at den gennemføres hurtigst muligt, således at du kommer i ordinær beskæftigelse. Revalideringsydelse kan som udgangspunkt ydes i max. 5 år."

Om du bliver bevilget revalidering vil den langsommelige sagsbehandling muligvis få indflydelse på de max 5 år.

Som jeg forstår det bliver der truffet en afgørelse FØR du bliver sendt i virksomhedspraktik (forrevalidering?)

Mange røde advarselslamper lyser.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 01:07   #4
kayas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2009
Indlæg: 16
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
kayas er ny på vejen
Begrundelsen for satte afgørelsen i bero for at se at der manglede nye lægelige oplysninger. Borgerrådgivning er, ombudsmand på kommunen. De mente at sagen var fejlbehandlet. De var med til mødet med mig, min sagsbehandler og fagkonsulent. Aftalen var at jeg skulle sendes i praktik for afklaringen. På mit jobplan står der: "det er aftalt til mødet i jobcentret d..... At du henvises til jobkonsulenten med henblik på etablaring af virksomhedspraktik på kontor for afklaringen af beskæftigelsesmål og hjælpemidler som kompentation for dit hørehandicap. Envidere kigges der sideløbende på din revalideringssag"

1 uge før praktikken overståes havde jeg et møde med min jobkonsulent som sagde at jeg skulle henvende mig til min sagsbehandler angeånde revalidering.
Jeg skriver hende om hvornår de skulle tage en afgørelse... Jubiii,, 2 dage efter et brev fra dem.." Upss" vi har truffet afgørelsen d. 11/7-2013 men vi glemte at give dig besked, men nu ved du det" :-/

Når der står " sideløbende" så mener jeg mens jeg er i praktik.
Nu skriver min sagsbehandler til mig, "jeg kikker ikke på din revalideringssag men dagpenge sagen"....
Underligt nok, har jeg ingen dagpengesag. Jeg modtager ikke dagpenge men den særligeuddannelsesydelse.

Jeg har henvendt mig til ombudsmanden på kommunen som undre sig over afgørelsen.
Nu har jeg vil også henvende mig til folketingets ombudsmand...

Det her kører mig pyskisk ned,, og jeg er sååå træt af deres nedgørende behandling af mig og min sag.

Og jeg har ikke hørt fra ankestyrelsen. På brevet står der at den er sendt videre d. 17/12-2013. Jeg hører fra dem nok efter nytår.
kayas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2014, 15:47   #5
kayas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2009
Indlæg: 16
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
kayas er ny på vejen
Så har jeg hørt fra Ankestyrelsen.
De gav kommunen ret...

Men men men.. Jeg kan læse på deres afgørelse, om " oplysninger i sagen" " bemærkninger til klagen".. De har ikke min klage, og 4 sendte lægelige oplysninger.
Jeg sendte d. 15 februar med posten..
Enten er det posten som ikke nåede frem eller også min klage og oplysninger piiiiis væk fra deres system.
Jeg føler afmagt, frusteret og orker det ikke mere.
Kommunen kan fejle, men Ankestyrelsen? :-/

Ej heller ikke i begrundelsen står intet om mine oplysninger
kayas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2014, 16:58   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvor trist....

Kære Kayas

Men du må aldrig stole på Ankestyrelsen afgørelser, før du selv har søgt om aktindsigt i hvad Ankestyrelsen har i din sag.

Du skal omgående reagerer og oplyse Ankestyrelsen om det passerede.

Ankestyrelsen er en styrelse, som de sidste år har tabt mange civilretslige sager, til borgeren fordel.

Sidst denne dom: http://www.elmer-adv.dk/ankestyrelse...dspensionssag/

"Ankestyrelsen og Københavns Kommune dømt til at påbegynde førtidspensionssag"

Så ud i køleskabet og tag dig en drink og op på hesten igen. Skriv omgående eller henvend dig til din kommunale Borgerrådgiver, hvis en sådan er ansat i din kommune eller kontakt DUKH for hjælp omgående:

http://www.dukh.dk/fa-radgivning/inf...efonradgivning

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-10-2014, 17:12   #7
kayas
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2009
Indlæg: 16
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
kayas er ny på vejen
Hej Peter

Jeg havde søgt aktindsigt før jeg med Borgerrådgiveren skrev en klage og sendte 4 lægelige oplysninger til Ankestyrelsen.
Efter 8 mdrs ventetid viser det at de ikke har mine oplysninger.
Det er bare så underligt!
Jeg har skrevet mail til dem om at genvurdere sagen. Spænd på hvad de skriver. Har aldrig i mit oplevet min post ikke nåede frem.

Jeg tager osse lige en snak med Borgerrådgiveren.

snupper lige drikken.. Men hesten er jeg usikker på :-/

Kayas
kayas er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension