K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2011, 11:44   #71
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
har skervet og ville rediger,men kunne ikke så sletede igen-orker ikke skrive det igen,intet er blevet bedre.tværdig mod,istæden for at være 3-5 der inde er vi kun 2,vilket ikke giver mig mulighed for at gå fra når jeg har behov for det,og sygemæling tør jeg slet ikke,nu der 1½ uge til bage og jeg føler mig helt udbrandt,men i dag skulle der være lukket vi har kun været to i går og idag,og i morgen er der møde med konsulenten der skal overstås,og den sidste uge håber jeg bare jeg så også kan komme igemmen,men det bliver med eks.piller ind imellem,men jeg kan bare ikke give op nu hvor der kun er 1½ uge tilbage.pension vil de jo aligevel ikke overveje.
Det er jo slet ikke rimeligt... håber at du skriver dagbog som Vovse skrev til dig ..

Husk du er ikke ansat til at få butikken til at køre... du skal holde de pauser som du har brug for.... sygemelde dig når du har brug for det... gå hjem før tid når du har brug for det...

Ang. pauser, så ved jeg godt at du har skrevet at de stole de har ikke er behagelige at sidde i... men så må du simpelthen være hård og gå hjem før tid... den eneste der kan og skal passe på c.l.e.o. er dig... ♥
En arbejdsprøvning skal ihvertfald ikke munde ud i at dit helbred forværres....
KNus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 08:28   #72
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg kom lidt forsent på job havde skrevet lidt om det hele,og ville enlig be om at stoppe,men der er nye måder at,tage den samtale på åbenbart.

der blev spurt til hvad jeg så går og laver der inde,og begynte jeg at komme med hvad det gør ved mig ,så kunne vi tage "den"sener for det kom jo længer nede på papiret.

Men da vi nåde der til havde jeg enlig forventet at bosse ikke skulle være med,det har de aldrig været før.så lige meget hvad så syntes jeg tingene blev dreget-og min nye resurse at kunne bruge et kasseaprat,et meget gammelet et,gjorde at jeg nok har en fremtid i detrigelhandelen til letter butiksmedarbejder -jeg arbejder 80% og har været næsten 100% og jeg tænker i forhold til hvem,dem jeg jobber med eller ude i det virkelige liv.

hvordan jeg har haft det med det hele og hvad jeg har måtte gøre for at være mødestabil,det blev der ikke skarve ret meget ned om kun at jeg har taget mere milicin,og bossen kom hele tiden med bemerkninger,som hvis jeg sage jeg orker ingenting når jeg kommer hjem så sage H#n det forstår jeg ikke her inde tager du da selv initativ til at få tingen gjort,og så lande det ud i snak om det,og konsulenten sagde det da positivt,men jeg mener jo mange af mine initativer skyldes lige så oftes at jeg ikke kan forsætte med det jeg er igang med ret længe af gange jo.

men det hele skal i stik ord skal konsulenten skrive rent,og gives til sagsbehandleren,og så må jeg jo se hvad der vil komme ud af det.

Da jeg siger at jeg dårlig har kunne klare samvær med de få mennesker jeg har omkring mig,så dreges det til at det var måske en god ide at jeg havde et par frivillege dage for at få någet mere socialt samvær, sådanne et sted-det kan jeg slet ikke tage stilling til nu..
og bossen sagde det ville de gerne have,og det blev også noteret,så syntes nok jeg belv kørt rundt med mig uden at blive hørt og så syntes jeg enlig ikke jeg havde nogel grund til at være med til samtalen den kørte de da meget godt selv.
men jeg skulle guske lov ikke være der i længer tid,men opgag min tanke om at,sige at 4 dage om ugen 2½ time nok er mit arbejds nivo,Hvis altså det her hjemme også skal fungere,for der er tit jeg har manglet noget fordi jeg ikke orkede at handle ind,møte tage taxa for at tage på besæg ude,og eks. milicin når jeg har skullet noget med mit barnebarn,så skulle det her forsætte så ville jeg da nok ende som stor pillesluger,det jo min måde at komme gammen arbejdsprøvninger på.

Og har også surt til hvad men gør når men sår op kl 7 tager fine piller og men enlig får det dårliger op af dagen,men mådetiden er langt over den tid man skal melde sig syg i systemet for ikke at blive trukket i ydelse.For der har jeg jo dage på iks milicin,jeg har ikke råd til at blive trukke en dagløn..butiken åbner jo sent.

nå men nu skal de sidste dage bare overståsder møde i næste uge hos sagsbehandleren.åhh hvor jeg hader det her ..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 06-05-2011 kl. 08:49.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 10:48   #73
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Åhh men sødeste CLEO...

Havde du ikke en bisidder med??

Du må IKKE underskrive deres plan/notat før du selv er 200% enig i det der står. Kan du ikke evt printe noget af det ud du har skrevet herinde? For her står det jo meget tydeligt hvor dårligt du har det...

Og husk på, at hvis de mener du kan klare arbejde, så SKAL de også tage hensyn til dit privatliv. Med andre ord - det du kan klare at arbejde skal du også kunne klare hjemme.

Og så duer det jo ikke du går hjem og lægger dig og hviler, bare for at kunne klare 4 timers arbejde næste dag...

Åh jeg blir sq så hidsig på dine vegne - ville ønske jeg kunne gi dem et lille spark i deres dertil indrettede og få dem til at forstå...

Og hvad er da det for en boss du har haft? H*n ved da tydeligvis ikke noget om hvad der foregår, siden h*n kan sige sådan....

Kæmpe kram og op med humøret.....
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 10:50   #74
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Søde søde c.l.e.o...

Har lige læst hele din tråd... kunne ikke slippe den!

Tænkte hele vejen;
"På et tidspunkt må den søde cleo da lytte, til alle de fantastiske råd hun får!"

Cleo hvor er du en helt fantastisk stærk, hensynsfuld, forpligtende, uselvisk, humoristisk, udholdende og ikke mindst stædig kvinde!

Jeg har sådan et behov for at fortælle dig hvor meget jeg lider med dig i din kamp... men også at give dig et (kærligt) los og skælde dig hæder og ære ud .

Hvad tror du, DU får ud af at denne arbejdsprøvning?

Hvad er DIT mål med denne arbejdsprøvning?

Hvad er DIT mål/ønske for DIN fremtid?

Hvor er din læge?

Hvor er din psykiater?

Hvor er dine børn?

Hvor er en evt bisidder?

Hvor er din tapperhedsmedalje?

Hvor blev den hverdag af; du var lige ved at få styr på?

Hvad ville c.l.e.o rådgive en anden til, i samme situation?


Mange spørgsmål, og nogle mere "barske" end andre!!!

Men cleo, jeg vil dig kun det bedste.. få nu de øjne op, begrav flinkepigen, vær egoistisk for første gang i dit liv, lyt til dig selv og lyt til din krop.

Du er DIG, DU er et fantastisk og enestående menneske.... intet er vær den kamp du og din krop kæmper i øjeblikket.

Jeg vil ikke give dig råd... dem har du fået gennem hele din tråd ...
Prøv at læse din tråd igennem... og LÆS den som den var skrevet af en anden bruger af K10

Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke i din sag, og masse af kærlige og hilsner.

Bella som har været i kampen i 15 år... fordi hun heller ikke har lært at sige fra, tænker på andre før sig selv og er den største flinkepige af dem alle
Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 19:31   #75
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkNorden Se meddelelser
Du må IKKE underskrive deres plan/notat før du selv er 200% enig i det der står. Kan du ikke evt printe noget af det ud du har skrevet herinde? For her står det jo meget tydeligt hvor dårligt du har det...
Også min tanke.

Mens jeg læste dit indlæg c.l.e.o., tænkte jeg også, om ikke du skriver dagbog?
Så vidt jeg husker gør du, men hvad gør du med den?

Hvis du ikke har gjort det tidligere, så send en kopi af din dagbog, eller blot nogle udvalgte dage fra den (gerne de værste til både sagsbehandler og jobkonsulent.
Og skriv en udførlig dagbog om dagen i dag (den med mødet) hvor du skriver lidt i stil med dit indlæg her på siden, alt det med, at du ikke følte dig hørt, at den smule du fik indført blev vendt og drejet så du nu sidder og er dybt frustreret.

Hvis du har det skidt i morgen, p.g.a. mødet i dag, så sygemeld dig og skriv om det i din dagbog.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 20:02   #76
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Først tak for de mange svar-jeg svare måske foren gang skyld kort
jeg var udkørt da jeg mødte ,sad flere gange og tænte skal jeg bare vende om og tage hjem igen-og hvad mødte jeg ind til.

Lige hende der blev sendt hjem syg for tre uger siden,hun havde det bedre men helt ærligt så er hende og jeg nok de dårligeste der inde,og vi måtte så passe butikken selv,en 3 var meldt sig syg.

jeg sikker på den 3 havde meldt sig syg allerede i fredags,hvor jeg sporte hvor mange bliver vi på mandag.Resutatet er at jeg bare knoklede på så godt jeg,jeg havde virkelig lyst til at vende om for det er alt for meget for mig,når vi kun er to og så lige med en der kun står i kassen som er blevet det beste for mig..

jeg skriver stadig dagbog,og jeg vil aflevere den til sagsbehandler på mandag og kan jeg nå det tager jeg en kopi af den også-måske skulle jeg sætte mig og vente på jobkonsulenten eller be om at han ringer mig op -ville godt lige vide om han virklig syntes det ergemilgt at jeg skal blive ved under de forhold for jeg kan det ik´mere-der blev jo skøjtet temlig let over det med at der "havde" været en del fra vær af de andre der inde,det blev ikke uddybet og det blev ikke skrevet ned.
Måske skulle jeg spørge JVS det Kan anden aktør ikke lide jo-sagsbehandleren kan ikke før torsdag jo.der er så meget jeg ved ikke rigtig hvem jeg skal rive fat i,måske skulle jeg også bare holde en laaaang Weekend,helt ind i næste uge-men så skal det nok passe at de enlig er der alle samme.

jeg har det lige nu, så jeg dårlig kan gå og har taget dobel dolol som jeg håber snart virker,det ryg og knæ der helt dumme knæne giver efter og det jager i ryggen.

Ønsker alle en god weekend.

ps.Medaljer det noget jeg nyder at spise

en sykiatiker og psykolog det ikk mig der har brug for det
men lovgiverne,kunne godt trænge til at arbejde lidt med sig selv,omkring deres sindsyge ider for arbejdsprøvninger..

fremtiden hmm jeg har ingen-arbejdsevnen under 12½ det kan kun være et håb om at få lov at være i fred og så få det beste ud af jeg har at gøre med.

Men skal det her cirkus forsæte,så er min fremtid snart kontanthjælp,hvis jeg ikke er død af pilleforgiftning eller nyresvigt.
Så det slutter vel på et tidspumt,jeg har ikk nogle forventninger tager bare en dag af gange,og håber på det beste jo
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 06-05-2011 kl. 20:20.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 20:10   #77
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
måske skulle jeg også bare holde en laaaang Weekend.

jeg har det lige nu så jeg dårlig kan gå og har taget dobel dolol som jeg håber snart virker,det ryg og knæ der helt dumme knæne giver efter og det jager i ryggen.

Ønsker alle en god weekend.
Jeg synes faktisk, at du skal tage en meget lang weekend.

I min sidste praktik (arb.prøvning) lagde jeg hårdt ud, det gik jo helt fint, men allerede om torsdagen (havde fridag onsdag) knak filmen, jeg blev hjemme i en uge, jeg skrev i min dagbog, at når først det var gået skævt skulle jeg bruge mere end et par dage for at restituere mig.

Det kan godt være, at du kan tage smerterne, eller toppen af dem, med Dolol, men du fjerner altså ikke problemet. Hvis du fortsætter med, at presse dig selv ud over grænsen vil din ryg og dine knæ sikkert bare få det meget værre, det er min egen erfaring.

Det vigtigste er, at du skriver i din dagbog hvordan du har det og hvorfor du bliver hjemme.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 01:25   #78
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja, men jeg har så gået op i milicin nogle dage i de sidste uger,og har været der uden sygedage,men mine pauser ente med at blive længer .

har nu fået læst jobkunsulentens smøre,fra mødet og talt med sagsbehandleren,ville enlig have afleveret min dagbog,men sad og holdt lidt på den,for snakken gik meget på kunsulentens og bossens udtalser,som er udsprunget af 3 dages arbejde sammen med mig,og der var ikke kommet det med jeg ville have,så var lidt utilfreds.fik også af vide at alt skrevet til komunen skal gå igemmen hænderne på bossen hos anden aktør,og han skal bare ikke snaske i min dagbog..

Nu har jeg så sagt mit og der var lidt hun vist ikke ville skrive for det ville være modstridigt med det bos og konsulent havde kunkluderet.

Jeg har så sidste dag i morgen,og spurte da om jeg ikke skulle se det der bliver skrevet og det skal jefg da-når det om en ugestid lander på JVS bord,det forstår jeg slet ikke,for så skal jeg måske komenter på noget der er misforstået med er helt 3 der ikke ved noget om noget som helst.

Så jeg har virkelig dårlig fornemelse for denne her report.

jeg skulle selv pege på mulige job i fremtiden,og det kunne jeg ikke ,kun sige at jeg håber på en skånsom afpråøvning næste gang,da jeg ikke kan se at en arbejdsskiver skulle have intresse i mig.
Der måtte jo være noget jeg havde intrese for blev der sagt-men det er der ikke,men kom frem til at jeg har kunnet sy og strikke for 10 år siden,og det var så vært at skrive om-så jeg er bare så RRRRRRRRRRRRr lige nu,jeg kan kun forstille mig at det her bliver noget møj.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 13-05-2011 kl. 01:40.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 11:40   #79
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Cleo,

Jeg håber simpelt hen, at du selv husker, at sætte klamperne i når det bliver for meget og jeg håber endnu mere, at du efterhånden selv er nået dertil !!?

Selvfølgelig skal dine kommentarer og/eller rettelser med i arbejdsevne journalen, som vel er det der nu skal sammenfattes efter din forgangne afprøvning. Godt at du holder din dagbog tæt til dig, den skal de, som du skriver, ikke have lov til at snage i.

Husk også at få med at du har måtte gå op i medicin, har arbejdet lidt længere, men også holdt længere pauser !! Ligeledes hvordan har du haft det derhjemme ? Har det været fedt at komme hjem fra arbejde og bare slappe af eller har du måtte ligge på sofaen af bare lidelse ??

Hvad med nattesøvnen osv. ?

Du skal vel forhåbentlig ikke ud i flere afprøvninger eller er det "bare" i forbindelse med et evt. fleksjob ? Men er det det du kan og vil, et fleksjob ?? Kan du leve som du har gjort det under den forgangne afprøvning ? Kan du have et job som du har haft det, de seneste par mdr. og så i nogle år frem ? Er det dit liv ???

Det er svært at gennemskue hvad du går efter. Ser du slet ikke en førtidspension for dig eller vil du ikke erkende at det måske i sidste ende er det bedste for dig ? Ved godt at sagsbehandlerne kan være svære at håndtere hvad det angår, men det skal jo også komme fra dig selv af !!!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2011, 17:25   #80
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
ja, måske skulle jeg holde dagbogen for mig selv,men syntes jo ikke hun kender mig ordenligt-så nu har jeg altså til morgen afleveret en kopi til anden aktør og så må jeg bare se hvad der kommer ud af det.

tror hun har nævent 3-4 gange formig at det hun skriver ikke sådanne laves om,så håber på jeg kan se mig selv i det,ellers må jeg jo komme med mine kommentar.

jo en pension ville jeg ikke være ked af,jeg syntes efterhånden at det ikke er muligt at finde job der kan tilgodese mine skåne behov,men det er jo slet ikke det som er afgårende,men det at jeg er visiteret til flex og det bliver jeg igen ,for som de siger der er ingen nedre granse for timer i det,nor man revisiters.

at jeg har smerter,tages der ingen hensyn til,at jeg bliver nærmest deprasiv når jeg går ind af døren til en anden aktør for igen at blive revisiteret,det de da lige glade med-den slags tæller ikke på minus siden.

Jeg var så ireteret i nat at jeg ikke kunne sove,kan virkelig ikke finde ud af hvad det er hun ville have jeg skulle sige,for det var åbenbart ikke godt nok det jeg kom med følte jeg.

Jeg er så træt af det hele at jeg kunne sove en tornerosesøven lige nu.
Jeg er virklig bange for at de vil sige det er en ommer,på grund af at der næsten ikke har været frivillige at arbejde sammen med.langt de fleste var jo i afprøvning til flex og revudering.
Men jeg kan jo kun vente vente vente
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kamp mod politi østerbro Politik og Samfund 0 24-02-2012 09:09
Så mangler vi bare en whistleblowerordning for juridisk spin i SDP-sager gunvor Skal kommuner ikke overholde loven? 3 30-12-2011 14:11
jeg mangler sushjer 1 Alt det andet 2 07-04-2011 20:28
Er det en umulig kamp? Ano Spørgsmål ang fleksjob 7 07-03-2009 01:14
22 års kamp buster Alt det andet 1 29-09-2008 18:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension