K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2008, 07:19   #1
sannesus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2006
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 19
sannesus er ny på vejen
ledighedsydelse og ejendom...

Hej Alle

Hurra, jeg er på ledighedsydelse i snart 1 år nu.

Men jeg har et spørgsmål, som jeg gerne vil høre om nogen kan svare på.

Vi er nemlig i øjeblikket meget tæt på at købe vores eget lille hus, - men er meget meget nervøse ved, om jeg kan beholde min ledighedsydelse når vi har købt hus, - og hvordan er risikoen for en fleksjobber herunder en ledig fleksjobber, hvis man selv ejer fast ejendom.

Kan I fortælle mig noget?

Har før været på kontanthjælp, og jeg ved at i den situation må man slet ikke eje noget, så det bekymrer os meget...

På den anden side, så er vores husleje nu steget med ca 2600 om måneden sådan lige pludseligt. - det er ulovligt, men vi magter ikke den slåskamp lige pt...- og har længe kigget lidt rundt efter et hus. - Og dette er lige perfekt for os...

så alle, der har lyst må meget gerne svare mig, hvis de kan. Også gerne eksempler på egen situation som fleksjobber og med fast ejendom.

Med venlig hilsen
Sannesus

Sidst redigeret af sannesus; 13-11-2008 kl. 07:21. Årsag: ville blot ændre overskrift, - men det er desværre ikke muligt..
sannesus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 07:38   #2
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Kan desværre ikke svare på dit spørgsmål, men umiddelbart vil jeg da mene det er helt legalt at eje et hus selv om man er på ledighedsydelse.

Krydser mine fingre for at i får lov at købe huset. Held og lykke med det hele.

kram mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 08:10   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Mig bekendt er der ikke noget i vejen for at eje fast ejendom, når man er på ledighedsydelse. Ydelsen er uafhængig af formue, så jeg tror roligt i kan slå til!

Held og lykke.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 09:00   #4
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Er ret sikker på, at du godt må eje dit eget hus. Vi bor også i eget hus- også selvom jeg har været/ er på kontanthjælp- er dog lige tilkendt førtidspension her pr. 1/11.

Det har været billigere for os, at eje end, at leje- især efter kontantjælpsloftet, hvor vi pludselig mistede halvdelen af boligydelsen.
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 12:38   #5
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Hej Sannesus

Du kan roligt købe dig et lille hus

Jeg blev tilkendt ledighedsydelse her 1/10 og bor i eget hus, dette har ingen betydning i din sag

Falco
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 13:24   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sannesus som Falco skriver kan du roligt købe hus, din ledighedydelse er at sidestille med dagpenge fra fagforeningen ...

Det jeg kan forestille mig at du også tænker på (når du har været på ledighedydelse et år ) er chancen for at de tager din lededighedsydelse og sætter dig på kontanthjælp pga refusion...

Så der vil jeg bare lige udskyde at kommunen kan ikke lovligt tage din ledighedsydelse fordi de mister refusion ...

Det er kun kommunen selv det får konsekvenser for, reglerne er stadig de samme for dig , det vil sige at for at miste din ledighedydelse skal du nægte at tage et relevant job... og det sker jo nok ikke , så held og lykke med hus køb
  Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 13:33   #7
sannesus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2006
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 19
sannesus er ny på vejen
hej igen

uha, det lyder dejligt, - og tak for alle svarene.

Det jeg tænkte på var også, at man i al fald i 'gamle dage' jo ikke måtte eje noget, når man var på kontanthjælp...

Men Buffy skriver at han/hun har boet i eget hus samtidig med kontanthjælp....

Vi har været ved at dø af skræk for at scenariet fra de første 11 år af min sygeperiode skulle gentage sig.
Vi har ikke kunnet gifte os pga forsørgerpligten, - og nu er vi så nervøse igen for at ramme kontanthjælpen , og ikke kunne få denne i så flad, - hvis det var pga formue i huset.

De fleste år har vi/jeg haft 500 kr tilbage om måneden i mange mange år.
sannesus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 14:04   #8
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Jeg er ikke god til, at hive § frem, men så vidt jeg husker har det været lovligt, at eje hus, lige siden dengang, at man skulle betale skat af kontanthjælpen- det er vist også en del år tilbage efterhånden....

Det er jo ikke en reel formue, da det er kreditforeningen, som ejer det hele, når man lige køber hus.

Det hus vi bor i nu er vores 3. hus, som vi ejer og har aldrig hørt et pip fra diverse sagsbehandlere om, at det har været ulovligt, at eje og vi har boet i en del forskellige kommuner efterhånden.

Tror lidt, at sagsbehandlere køre en skræmmekampagne over for folk på kontanthjælp, så de ikke tør og eje noget som helst. Facts er dog, at i det område vi bor i nu er det billigere, at eje end at bo til leje.
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Salg af fast ejendom ???? aha Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 30-08-2010 22:56
Hvad med salg af ejendom? aha Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-10-2009 19:28
Særegen kendelse fra Ankestyrelsen: Kassekredit med pant i ejendom = likvid formue FlemmingLeer Nyt om loven 0 28-07-2008 21:06
førtidspension og fast ejendom fortvivletpige Alt det andet 3 19-06-2008 11:34
Økonomi vedr. salg af ejendom Marianne.a.b Spørgsmål ang fleksjob 10 19-06-2008 00:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension