K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2014, 15:38   #1
Dyhrholm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2014
Lokation: Holbæk
Indlæg: 13
Styrke: 10
Dyhrholm er ny på vejen
Bidragsydelsen i forbindelse med sygedagpenge

Jeg er sygeplejerske og blev i d 29/1-2014 langtids sygemeldt,og i den forbindelse fyret fra mit job.
Jeg har siden været sygemeldt,med en meget lille udsigt til at komme tilbage på arbejdsmarkedet igen.
Jeg fik i forbindelse med sygedagpengeperiode en bidrags betaling fra PKA.
Da jeg nu overgår til ressourceforløbs ydelse,kan jeg åbenbart ikke længere modtage dette,da det vil blive modregnet i ressourceforløbs ydelsen.
Vil høre om det kan passe?
jeg har indtil videre ønsket at komme dertil hvor jeg kan komme i flexjob, men har via speciallæge fået at vide at hans bedste vurdering er at det kommer jeg ikke,og at jeg ikke skal gøre mig håb om at komme på arbejdsmarked igen.
Jeg har hele vejen igennem de sidste 1 1/2 år haft en rigtig god dialog med diverse behandler og konsulenter.
Kan jeg søge om førtidspension selv?

Mine spørgsmål er som følger
Vil jeg blive fratrukket bidragsydelse når jeg overgår til ressource forløb ?
kan jeg selv søge om førtidspension ?
Med venlig hilsen Pia D
Dyhrholm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2014, 16:00   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
1.) ja, når du modtager fra privat forsikring/pensionsselskab så modregnes de 100 % i ressourceforløbsydelsen. Det er derfor de fleste selskaber stopper udbetalingen når man kommer på ressourceforløb.

Kun hvis det havde været en udbetaling ifm en arbejdsskade, tilkendt af Arbejdsskadestyrelsen vil den ikke blive modregnet.

desværre.

2.) ja, du kan søge førtidspension efter paragraf 17. Så bliver der ikke indhentet flere oplysninger til din sag. Rehabiliteringsteamets forberedende skema skal udfyldes og du skal møde rehabiliteringsteamet, som skal tilkendegive om de støtter din ansøgning eller ej. Først herefter tager pensionsnævnet stilling til din ansøgning.

Læs mere her om paragraf 17 - https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=158074


OBS der er noget med forskel på søgning efter paragraf 17 alene eller efter paragraf 17. Stk 2 - det ved jeg ikke noget om, men tror at andre kan svare på dette.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2014, 16:57   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja du skal søge efter §17.2 på det foreliggende grundlag, hvis du mener din sag er godt belyst, da der ikke skal indhentes yderlige dokumentation. Søg evt først aktindsigt, så du ved, hvad der ligger i din sag og få indhentet materiale, du mener mangler, inden du søger.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2014, 23:17   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Da du er overgået til ressourceforløb, har du vel lige været i rehabteamet for vurdering?

Det bliver nok svært at få førtidspension, nu, hvis du lige er overgået til forløb, da der jo må være en begrundelse for dette og ikke fleks eller førtidspension?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2014, 07:48   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
dette r meget svært at få pension og du skal under en times arbejde for at få det

er du arbejdes prøvet i andet fag? tænker de vil sige du som sygeplejeske har mange muligheder for et stille sidende job som ikke krævet noget fysisk af dig, tror ikke på det

desværre
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension